Bekijk volle/desktop versie : Tunesië sluit 80 moskeeën na terreuraanslag op het strand



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

27-06-2015, 09:11
De regering van Tunesië gaat tachtig moskeeën sluiten waarin mensen worden aangezet tot geweld. Dat heeft premier Habib Essid van dat land bekendgemaakt.


Het gaat om gebedshuizen waar de staat geen controle over heeft. De regering hoopt de sluitingen binnen een week te voltooien.
Het sluiten van de moskeeën is een maatregel die de regering neemt na de terreuraanslag op een hotel in de Tunesische stad Sousse vrijdag. Daarbij kwamen zeker 39 mensen om het leven, onder hen veel toeristen.

Onder de slachtoffers van de aanslag op het strand van hotel Impérial Marhaba zijn toeristen van zes nationaliteiten. Volgens het ministerie van Volksgezondheid zijn er in ieder geval Belgen, Duitsers en Britten onder de doden. Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken zei vrijdagavond dat er ten minste vijf Britten onder de doden zijn.

'Bordeel'
In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft terreurbeweging Islamitische Staat (IS) de terreuraanslag opgeëist. De beweging heeft via Twitter laten weten verantwoordelijk te zijn. 'Onze broeder, de strijder van het kalifaat Abu Yihya al-Kairouni, heeft zijn doel bij het Imperial hotel bereikt ondanks veiligheidsmaatregelen', is in het bericht te lezen.

De organisatie spreekt van een 'bordeel' waar de terrorist 'ongelovigen' heeft gedood. Een aantal Nederlanders dat op vakantie is in het Tunesische Sousse komt zaterdag terug naar Nederland. Reisorganisatie TUI heeft momenteel in totaal 520 toeristen uit Nederland in Tunesië zitten. Mensen die in het land zijn hebben van de organisatie de mogelijkheid gekregen eerder terug te komen naar Nederland.

Bron: http://www.volkskrant.nl/buitenland/tunesie-sluit-80-moskeeen-na-terreuraanslag-op-het-strand~a4089769/

27-06-2015, 09:14


Het werd tijd! Na de revolutie hebben moslims veel meer vrijheid gekregen in tunesie , helaas is hier onwijs veel misbruik van gemaakt.
Daarom is het een goede zaak dat ze alleen nog moskeeën toestaan met een staats imam.

Zodra je teveel vrijheid geeft zullen er altijd bepaalde moslims zijn die er misbruik van maken en jongeren zo indoctrineren.

Jammer dat een paar slechte moslims het verpesten voor veel goede moslims.

27-06-2015, 09:19

Citaat door discover_me:
Het werd tijd! Na de revolutie hebben moslims veel meer vrijheid gekregen in tunesie , helaas is hier onwijs veel misbruik van gemaakt.
Daarom is het een goede zaak dat ze alleen nog moskeeën toestaan met een staats imam.

Zodra je teveel vrijheid geeft zullen er altijd bepaalde moslims zijn die er misbruik van maken en jongeren zo indoctrineren.

Jammer dat een paar slechte moslims het verpesten voor veel goede moslims.
Altijd apart dat machthebbers vrijheid beschermen door vrijheden te beperken.

27-06-2015, 09:21

Citaat door Mathijs:
Altijd apart dat machthebbers vrijheid beschermen door vrijheden te beperken.
Ja niet gek als moskeeën constant de regels aan hun laars lappen.

27-06-2015, 09:24



Citaat door discover_me:
Ja niet gek als moskeeën constant de regels aan hun laars lappen.
Welke regels worden aan de laars gelapt en hoe wordt dat vast gesteld?

27-06-2015, 09:31

Citaat door Mathijs:
Welke regels worden aan de laars gelapt en hoe wordt dat vast gesteld?
Het oproepen tot haat, is eerder bevestigd door getuigen en inlichtingendiensten.
Het probleem was echter dat moskeeen niet gesloten konden worden omdat er nog geen gevolgen waren van dit soort oproepen.

Na twee aanslagen zijn er voldoende bewijzen die richting deze moskeeën wijzen.

27-06-2015, 09:35

Citaat door discover_me:
Het oproepen tot haat, is eerder bevestigd door getuigen en inlichtingendiensten.
Het probleem was echter dat moskeeen niet gesloten konden worden omdat er nog geen gevolgen waren van dit soort oproepen.

Na twee aanslagen zijn er voldoende bewijzen die richting deze moskeeën wijzen.
Volgens mij betreft het 80 moskeeën die niet onder controle van de staat staan en nu wordt deze aanslag gebruikt om die 80 moskeeën binnen een week te sluiten.

Deze moskeeën zijn allemaal IS is nu de boodschap zoals jij hem binnen krijgt...terwijl de boodschap moet zijn...Tunesië duld geen moskeeën waar zijn geen invloed op hebben.

De enige toegestane godsdienst en stroming is blijkbaar die van de overheid...en jij juicht dat toe omdat je zonder nadenken de verklaring van diezelfde overheid overneemt.

Als je voor vrijheid staat zou je tegen deze massasluiting zijn.

27-06-2015, 09:46
Mathijsje ziet liever een land in armoede verzinken dan dat de haatketen worden opgeruimd.
Hoeveel dhimmitude wil men hebben.......

27-06-2015, 09:51

Citaat door Poitiers:
Mathijsje ziet liever een land in armoede verzinken dan dat de haatketen worden opgeruimd.
Hoeveel dhimmitude wil men hebben.......
Een verkleinwoordje gebruiken voor mijn naam, mijn mening dat een vrij land zich niet moet beperken tot eknel een staatsgodsdienst zoals we die kennen in Saudi Arabië bijvoorbeeld en meneer de gouden kalf aanbidder gaat me beschuldigen van dhimmythude..

Wederom laat je zien dat je een nietsontziende domme haatklootzak bent Poitiers. ...heb je trouwens nog steeds het verlangen om mij met eigen handen op te hangen?

27-06-2015, 10:00

Citaat door Mathijs:
Een verkleinwoordje gebruiken voor mijn naam, mijn mening dat een vrij land zich niet moet beperken tot eknel een staatsgodsdienst zoals we die kennen in Saudi Arabië bijvoorbeeld en meneer de gouden kalf aanbidder gaat me beschuldigen van dhimmythude..

Wederom laat je zien dat je een nietsontziende domme haatklootzak bent Poitiers. ...heb je trouwens nog steeds het verlangen om mij met eigen handen op te hangen?
Ik las dat je het anti-aids programma van IS ondersteunt. Was je even vergeten dat de duizenden Yezidi-slaafmeisje via massaverkrachtingen de rest van hun korte leven aidsdragers zullen zijn? Misschien kun je ze van deze complicerende factor in hun edele aids-campagne verwittigen. UIteraard niet in beschuldigende zin; ze mogen natuurlijk niet in hun vrijheid beknot worden!

27-06-2015, 10:08

Citaat door Poitiers:
Ik las dat je het anti-aids programma van IS ondersteunt. Was je even vergeten dat de duizenden Yezidi-slaafmeisje via massaverkrachtingen de rest van hun korte leven aidsdragers zullen zijn? Misschien kun je ze van deze complicerende factor in hun edele aids-campagne verwittigen. UIteraard niet in beschuldigende zin; ze mogen natuurlijk niet in hun vrijheid beknot worden!
Ik zeg niet dat ik dat ondersteun ik vroeg me af of pieter-baan dat bedoelde met zijn uitspraak dat is lekker bezig is.

Hoe ik over de moordenaars van is denk is inmiddels wel bekend.

Waarom geen antwoord op mijn vraag?

27-06-2015, 10:09

Citaat door firooz:
moskee / MOS-GAY,( niet allemaal ) is allang geen gebedsruimte maar een broeinest voor jihadisten en terroristen. Sluit ze allemaal, klinkt ook erg gay een moskee
En jij staat zeker ook voor "vrijheid "?

27-06-2015, 10:19



Citaat door Mathijs:
Ik zeg niet dat ik dat ondersteun ik vroeg me af of pieter-baan dat bedoelde met zijn uitspraak dat is lekker bezig is.

Hoe ik over de moordenaars van is denk is inmiddels wel bekend.

Waarom geen antwoord op mijn vraag?
Trouwens aidsbestrijding is sowieso goed, zou in zuidelijk Afrika ook wel mogen gebeuren of misschien ishet daar al te laat gezien 1/3 van de bevolking en voornamelijk jongeren daar aids hebben.

Maar goed niet druk over maken Poitiers, gewoon altijd alles met zoveel mogelijk haat en hebzucht blijven benaderen zoals
je je hele zielige leven al gewend bent.

27-06-2015, 11:00

Citaat door firooz:
Mathijs, laten we objectief blijven / zijn. Boeddhisten , sjamanen, zaroaster-aanhangers, christenen, joden, bahais etc .Zoveel verschillen geloven en overtuigingen. werdwijd wordt, bijna , alleen door moslims aanslagen gepleegd. Op een gegeven moment worden mensen bang. Ze voelen zich gedwongen om de rechten van moslims te beperken om hun eigen veiligheid te waarborgen. Ik snap nooit waarom joden geen bomaanslagen plegen of sjamanen of zaroaster-aanhangers maar , bijna, alleen maar moslims die geweld jegens andersgelovigen als een belangrijk onderdeel van hun geloof beschouwen. Overigens zijn jihadisten vuile egoïsten. Omdat die viezeriken de hemel willen betreden ( omdaar te seksen en te beesten ) moeten honderden onschuldige burgers dood ....
De staat Israël heb je wel eens van gehoord?

Of de vs die een oorlog in Irak en Afghanistan is begonnen?

Breivik is een naam die bekend bij je is? Het feit dat er 300 doden in de vs zijn gevallen door terrorisme de afgelopen 14 jaar en dat 50 door terreur in naam van de islam en 250 in naam van blank rechts extremisme?
Blijkbaar niet en anders was je het ff vergeten.


Dat er een strijd gevoerde wordt en dat mensen bang zijn zal ik nik niet betwisten, dat de oorzaak mede daarvan is de zeer eenzijdige berichtgeving om het volk maar aciachachter de
strijdt te laten staan zal niemand die dit allemaal een beetje rustig bekijkt ontkennen.

Dat die propaganda effectief is ben jij dan weer het levende bewijs van.

Kom op firooz..wees niet bang maar vriendelijk en onbevreesd, maak een praatje met die oude man in djellaba, het meisje met hoofddoek in de supermarkt en je zal zien dat je angst minder wordt en dan komt ook het besef dat er hier in het westen in weersprak tot je nu denkt dat waar is er nauwelijks doden vallen door terrorisme als je het vergelijkt met moorden in huiselijke kring, verkeersslachtoffers, medische missers, zelfmoorden, etc etc

27-06-2015, 11:12

Citaat door Mathijs:
De staat Israël heb je wel eens van gehoord?

Of de vs die een oorlog in Irak en Afghanistan is begonnen?

Breivik is een naam die bekend bij je is? Het feit dat er 300 doden in de vs zijn gevallen door terrorisme de afgelopen 14 jaar en dat 50 door terreur in naam van de islam en 250 in naam van blank rechts extremisme?
Blijkbaar niet en anders was je het ff vergeten.


Dat er een strijd gevoerde wordt en dat mensen bang zijn zal ik nik niet betwisten, dat de oorzaak mede daarvan is de zeer eenzijdige berichtgeving om het volk maar aciachachter de
strijdt te laten staan zal niemand die dit allemaal een beetje rustig bekijkt ontkennen.

Dat die propaganda effectief is ben jij dan weer het levende bewijs van.

Kom op firooz..wees niet bang maar vriendelijk en onbevreesd, maak een praatje met die oude man in djellaba, het meisje met hoofddoek in de supermarkt en je zal zien dat je angst minder wordt en dan komt ook het besef dat er hier in het westen in weersprak tot je nu denkt dat waar is er nauwelijks doden vallen door terrorisme als je het vergelijkt met moorden in huiselijke kring, verkeersslachtoffers, medische missers, zelfmoorden, etc etc


Het is een gegeven dat westerse media en mn ook die van ons dorp Ned. nieuws naar buiten brengt om de bevolking binnen de fokkerij te houden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12