Bekijk volle/desktop versie : Ik wil zo graag maar ik weet niet hoe?



03-04-2005, 22:51
Salaam a3likom,

Ik ben een meisje van bijna 22 jaar, zelf heb ik het een en ander meegemaakt waar ik niet al te trots op ben heb slechten dingen gedaan in mijn leven die ik niet zou doen als ik het over mocht doen. Nu heb ik een leeftijd bereikt waardoor ik ben ga nadenken over het leven.

Ik wil graag de islam beter leren kennen en er meer over weten, om zo te kunnen praktiseren ik lees er veel over maar omdat in mijn directe omgeving niet echt veel mensen er mee bezig zijn is het moeilijk voor mij om de eerste stap te zetten.

Zelf denk ik dat het huwelijk mij goed zo doen en daardoor tot rust kom, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, ik wil nog geen hoofddoek dragen omdat ik nog dingen doen die niet acceptabel zijn voor een moslima( kleine dingen zoals , kleding maar ook andere dingen) geen erge dingen hoor maar wel dingen die niet mogen volgens de islam ik probeer er wel op te letten maar lukt niet altijd, zoals roddelen ect.

Om te beginnen heb ik mijn telefoon weg gedaan en wil ik inschallah een hoofddoek gaan dragen, maar ik wil niet terugvallen en daarom denk ik dat huwelijk voor mij de beste weg is
Wat vinden jullie ervan.

Alleen serieuze reacties a.u.b

Ik heb de nickname van een vriendin gebruikt omdat ik niet onder mijn eigen naam durfde.

Afz: Een lief meisje

03-04-2005, 23:44


Salaam zuster

Ben blij dat je zo eerlijk voor de dag kom, een huwelijk is het beste maar is dat misschien ook niet de oplossing .
J moet wel een persoon vinden die ook de Islam beleid die jij zelf kiest,ee Islam die je op de goede weg brengt en ook de persoon moet heel goed in de Islam zijn dat je niet na een tijd er spijt van krijg.

begin eerst allles op een rijtje te zetten
wat wil ik
hoe moet ik het bereiken
mijn houding
salaat
vasten
ben ik oprecht bezig met mij zelf
lees de boeken de koran
zoek op het internet daar is er zoveel informatie over de islam.

Inscha Allah doe het goed en met een op recht hard.

Sukran wassalaam

04-04-2005, 21:54
salaam oealykoem ik ben blij voor jedat je inshallah wilt verdiepen in de islam door kennis te vergaren ik adviseer je als zuster om eerst berouw te tonen maar dan ook echt berouw gaat tonen voor al het slechte dat je hebt gedaan in je leven met de intentie om niet terug te keren om zondes te plegen. dus kortom eerst berouw tonen, kennis vergaren dan stap voor stap praktiseren en dan misschien trouwen met een goed praktiserende man inshallah.

groetjes

04-04-2005, 22:21
In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Lof zij Allah die in de Qor-aan gezegd heeft:"Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Azzoemar aya 53).

zuster in de islam, Allah vergeeft de zondes mits berouw uit een spijtbetuigende hart is voortgekomen.


voorbeeld::
Vraag Allah om vergeving en keert terug naar Allah. Tegenover de mensen waar u onrecht aan hebt gedaan dient u het onrecht goed te maken. Door bijvoorbeeld de gestolen geld terug te geven, mensen die geslagen zijn, excuus aanbieden
etc etc verder kunt u aan uw verleden niets doen behalve Allah vragen om vergiffenis en standvastig de volledige religie toe te passen.


en zoals de vorige reageerders zeiden ..neem zoveel mogelijk kennis op
kennis over islam

bestel bijvoorbeeld een boek bij http://www.islam-boeken.nl
of kijk op
http://islam.pagina.nl/
en dan aan de linker zijde al die islam web site staan mashallah veel over islam

wa salaaam

04-04-2005, 23:47


salaam oualeikoem zuster,

Weet dat het nooit te laat is om de keuze te maken om je leven te beteren. Vaak blijven we steken in het verleden, terugkijkend en denkend aan hetgeen we verkeerd hebben gedaan of juist hadden moeten doen. Dat kan je baten mits je het gebruikt om berouw te tonen en er lering uit te trekken. Schuldgevoelens, woede en verdriet zijn emoties die nut kunnen hebben wanneer ze een doel dienen. Ze houden ons waakzaam, drukken ons met de neus op de feiten, maar op het moment dat deze emoties niks anders doen dan ons de keuze ontnemen om het verleden achter ons te laten om vervolgens in het heden juist te handelen zijn ze nutteloos en moeten we proberen te opzij te schuiven, hoe moeilijk dat ook is.

Vraag Allah Swt om vergeving, en ga bij jezelf ten rade...wil ik leven zoals ik leef?In pijn?in verdriet? zo niet, dan kun alleen jij daar iets aan veranderen. Een hele belangrijke stap daarbij is in het bezit zijn van kennis...zoals velen voor mij al hebben geadviseerd...kijk op het internet er zijn tal van sites waar van alles over de islam staat...lees een boek, loop eens een islamitische boekhandel binnen en koop wat boeken...praat met anderen en jezelf over jou als persoon en kijk wat je kunt doen om jezelf een beter mens te maken..

We kunnen zelf veel doen om onze situaties te beteren al lijkt deze uitzichtloos...al is het alleen maar hoe we erop reageren.

en Allah Swt zegt in de koran: 'En er treft jullie geen ramp of het is wat jullie eigen handen verrichtten. Maar Hij vergeeft veel'

wasalaam oualeikoem,

Supertje

05-04-2005, 09:28

Citaat door mahboela:
Salaam a3likom,

Ik ben een meisje van bijna 22 jaar, zelf heb ik het een en ander meegemaakt waar ik niet al te trots op ben heb slechten dingen gedaan in mijn leven die ik niet zou doen als ik het over mocht doen. Nu heb ik een leeftijd bereikt waardoor ik ben ga nadenken over het leven.

Ik wil graag de islam beter leren kennen en er meer over weten, om zo te kunnen praktiseren ik lees er veel over maar omdat in mijn directe omgeving niet echt veel mensen er mee bezig zijn is het moeilijk voor mij om de eerste stap te zetten.

Zelf denk ik dat het huwelijk mij goed zo doen en daardoor tot rust kom, ik weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, ik wil nog geen hoofddoek dragen omdat ik nog dingen doen die niet acceptabel zijn voor een moslima( kleine dingen zoals , kleding maar ook andere dingen) geen erge dingen hoor maar wel dingen die niet mogen volgens de islam ik probeer er wel op te letten maar lukt niet altijd, zoals roddelen ect.

Om te beginnen heb ik mijn telefoon weg gedaan en wil ik inschallah een hoofddoek gaan dragen, maar ik wil niet terugvallen en daarom denk ik dat huwelijk voor mij de beste weg is
Wat vinden jullie ervan.

Alleen serieuze reacties a.u.b

Ik heb de nickname van een vriendin gebruikt omdat ik niet onder mijn eigen naam durfde.

Afz: Een lief meisje
Salamoe alaykoem,

Beste zuster, probeer inchallah een hoofddoek te dragen, ookal zondig je nog zoals je zelf vertelde.

Een mens zal heel zijn leven blijven zondigen, alleen de profeet (vrede zij met hem) was perfect.

Draag je hoofddoek inchallah zo snel mogelijk indien je daartoe in staat bent omdat een hoofddoek verplicht is voor de vrouw die de volwassenheid heeft bereikt.

Bovendien beschermd een hoofddoek je tegen blikken van mannen en beperkt je in het maken van zonden (qua jongens) wa Allahoe a3lem.

Draag zo snel mogelijk je bescherming inchallah en inchallah zal Allah je er rijkelijk voor belonen.

ma3a salamaa

05-04-2005, 13:43

Citaat door PASS-BY-ONE:
Salaam zuster

Ben blij dat je zo eerlijk voor de dag kom, een huwelijk is het beste maar is dat misschien ook niet de oplossing .
J moet wel een persoon vinden die ook de Islam beleid die jij zelf kiest,ee Islam die je op de goede weg brengt en ook de persoon moet heel goed in de Islam zijn dat je niet na een tijd er spijt van krijg.

begin eerst allles op een rijtje te zetten
wat wil ik
hoe moet ik het bereiken
mijn houding
salaat
vasten
ben ik oprecht bezig met mij zelf
lees de boeken de koran
zoek op het internet daar is er zoveel informatie over de islam.

Inscha Allah doe het goed en met een op recht hard.

Sukran wassalaam
Sokraan

05-04-2005, 13:50
Salaam A3likom,


Eerst was ik bang voor de reacties van andere mensen, maar de enige waar ik bang voor ben is allah s.w.t.

Ik heb al jullie reacties gelezen en bedankt voor jullie hulp en begrip, en ook bedankt voor pm heeft me echt goed gedaan.

En ik heb bepaalde dingen op een rijtje gezet en weet waarvoor we leven en waar we uiteindelijk heen gaan.

Ik heb lang getwijfeld of het wel juist was om mijn gevoelens met andere te delen maar ik heb de jusite keuze gemaakt en sokraan allemaal.

Een vriendin van mij heeft ook het een en ander gelezen op deze topic en is zich ook in de islaam gaan verdiepen en kan jullie vertellen dat ze hijab is gaan dragen, die heeft in 1 ker haar hele levensstijl verandert in inschallah ik ook.(moest ik effe kwijt)

Nogmaals bedankt