Bekijk volle/desktop versie : Mag je een kat binnenhouden



Pagina's : [1] 2

26-06-2015, 02:26
?
of moet ie naar buiten kunnen..

26-06-2015, 02:29


xnotif in mijn eigen topic

26-06-2015, 02:37
>>>>>>>>??????

26-06-2015, 03:50
Waarom laat je m niet naar buiten ze keren tog altijd terug. We hadden ooit een kat die gewoon zelf de voordeur opendeed.

26-06-2015, 03:53



Citaat door Selsabiel:
Waarom laat je m niet naar buiten ze keren tog altijd terug. We hadden ooit een kat die gewoon zelf de voordeur opendeed.
gaat moeilijk op 2 hoog

kat bij mijn ouders thuis gaat wel gewoon naar buiten,,,

26-06-2015, 04:03
Ow ja dat is lastig, laat hem maar een huiskat worden.

26-06-2015, 04:05

Citaat door Selsabiel:
Ow ja dat is lastig, laat hem maar een huiskat worden.
poes bij me ouders thuis heeft 4 kittens gekregen ,,, weten nog niet wat buiten is dus dat is et probleem niet ,

alleenik weet nie of je een kat binnen mag houden zonder dat ie naar buiten kan zeg maar..

26-06-2015, 04:36
een kat hebben is niet haram maar je buurtgenoten lastig vallen met een schijtende kat in de tuin is ook niet echt een fijne zaak.

ik vind katten doorgaans lief en aandoenlijk maar ze geven mij enorme overlast. zelf een kat nemen doe ik niet want wil mijn buren niet storen met nog meer schijtende katten.

wat is dat toch tegenwoordig dat moslims huisdieren willen hebben? ik snap dat echt niet

26-06-2015, 04:40
zijn grappige beesten man...


maar mag je een huiskat houden>?? kat die nie naar buiten kan????

26-06-2015, 04:43
Haha, blurp.

26-06-2015, 04:45
Waarom zou je een kat niet binnen mogen houden? Bedoel je om hygienische redenen of omdat je denkt dat het onder een soort van dierenmishandeling valt? Indien je het hier hebt over hygienische redenen dan blijkt uit diverse ahadeeth dat een kat niet naajis is.
1 hadith waar het uit blijkt is de volgende hadith:

De Boodschapper van Allaah salla Allaahu aleyi wa salaam heeft gezegd: Ze (katten) zijn niet najis, ze zijn onder degenen die met jullie omgaan.’ ” (Tirmidhi)

Als het beter is voor de kittens om ze binnenshuis te houden dan is dit toegestaan wa Allaahu a3lam. Er is geen enkel verbod gesteld op het behouden van katten (deze mogen niet gekocht zijn) binnenshuis, mits ze goed worden behandeld en onderhoud. Dit is namelijk je plicht, want er is een vrouw bestraft, omdat ze niet voldeed aan deze plicht.

Abdullah Ibn Omar radi Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet salla Allahu aleyi wa salaam heeft gezegd: 'Een vrouw werd bestraft omdat zij een kat had opgesloten totdat deze dood ging. De vrouw kwam in de hel terecht omdat zij de kat niet te eten en te drinken had gegeven tijdens de opsluiting en omdat zij de kat ook niet liet weggaan om zelf voor eten te zorgen'." (Bukhari en Muslim)

26-06-2015, 04:46

Citaat door Dienaresje_x:
Waarom zou je een kat niet binnen mogen houden? Bedoel je om hygienische redenen of omdat je denkt dat het onder een soort van dierenmishandeling valt? Indien je het hier hebt over hygienische redenen dan blijkt uit diverse ahadeeth dat een kat niet naajis is.
1 hadith waar het uit blijkt is de volgende hadith:

De Boodschapper van Allaah salla Allaahu aleyi wa salaam heeft gezegd: Ze (katten) zijn niet najis, ze zijn onder degenen die met jullie omgaan.’ ” (Tirmidhi)

Als het beter is voor de kittens om ze binnenshuis te houden dan is dit toegestaan wa Allaahu a3lam. Er is geen enkel verbod gesteld op het behouden van katten (deze mogen niet gekocht zijn) binnenshuis, mits ze goed worden behandeld en onderhoud. Dit is namelijk je plicht, want er is een vrouw bestraft, omdat ze niet voldeed aan deze plicht.

Abdullah Ibn Omar radi Allahu anhu heeft overgeleverd dat de Profeet salla Allahu aleyi wa salaam heeft gezegd: 'Een vrouw werd bestraft omdat zij een kat had opgesloten totdat deze dood ging. De vrouw kwam in de hel terecht omdat zij de kat niet te eten en te drinken had gegeven tijdens de opsluiting en omdat zij de kat ook niet liet weggaan om zelf voor eten te zorgen'." (Bukhari en Muslim)
nee omdat ik op 2 hoog woon

26-06-2015, 04:50



Citaat door Catenaccio:
nee omdat ik op 2 hoog woon
Snap niet zo goed wat je punt is. Ghair in shaa Allaah

26-06-2015, 04:54

Citaat door Dienaresje_x:
Snap niet zo goed wat je punt is. Ghair in shaa Allaah
Mijn vraag : is het toegestaan een kat te houden die niet naar buiten kan.

26-06-2015, 05:06

Citaat door Catenaccio:
Mijn vraag : is het toegestaan een kat te houden die niet naar buiten kan.

Het antwoord heb ik je gegeven aan hand van ahadeeth. De kat mag er niet onder lijden.

Pagina's : [1] 2