Bekijk volle/desktop versie : Religieuze leiders Marokko staan voor nieuwe uitdaging: IS bestrijden op sociale medi



Pagina's : [1] 2 3 4

23-06-2015, 17:01
Een nieuwe generatie van Marokkaanse imams wordt belast met een nieuwe missie om radicalisme te voorkomen. Een van die punten is het bestrijden van IS op sociale netwerken.





De Raad van Ulema (Geleerden) in Marokko heeft dat als primair doel ingesteld. Hiervoor moeten imams en andere religieuze leiders wel noodzakelijk onderwezen worden om hun vaardigheden op dit gebied te verbeteren. Daarover wint het kennis in bij Arabische en Westerse experts op dit gebied, meldt Akhbar Al Yaoum. Deze nieuwe groep van moslimleiders wordt aangespoord om accounts op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter te openen.


Werkwijze
Naast het plaatsen van nuttige updates zullen ze ook commentaar leveren op gruwelijke video's van radicale moslims. Denk daarbij aan onthoofdingsvideo's van IS. Deze reacties zullen bewijs uit de Koran moeten bevatten of uit de Soennah van onze geliefde profeet Mohammed (vzmh). Het brein achter deze nieuwe plannen is Ahmed Abbadi, een man die zeer dichtbij het koningshuis van Marokko zit.


De uitvoering van deze doelstelling heeft hij inmiddels aangeboden bij universiteiten en moskeeën. Het ministerie van Islamitische Zaken houdt toezicht. Naast het bijschaven van de technische competenties moeten deze imams ook Frans en Engels leren. De Raad van Ulema staat overigens niet onder toezicht van het ministerie maar rapporteert rechtstreeks aan koning Mohammed VI.

23-06-2015, 18:01



Citaat door aia:
Wat een interessante ontwikkeling ! Voor het eerst dat er vanuit de islamitische wereld serieus tegengas tegen IS wordt georganiseerd. Afgezien van de militaire inspanningen van koerdische en Iraanse moslims dan. Ik ben benieuwd hoe deze religieuze PR battle gaat uitpakken.
???

Voor het eerst? Hoe kom je daar bij?

Maar ik zie ze graag komen op dit forum. Beetje tegenwicht bieden aan die 14-jarige "imams" hier met Youtube-kennis zou goed zijn.

23-06-2015, 18:35

Citaat door aia:
Die gozer op het strand van Libië bedreigde Europa met aanslagen. En die dreiging is reëel. We moeten ons voorbereiden op het conflict met die vijand hier in Europa.
Ik zou het totaal niet erg vinden als ze Europa bevrijden van hypocriete tuig als jij

23-06-2015, 19:04

Citaat door -0-0-:
Daarover wint het kennis in bij Arabische en Westerse experts op dit gebied,



De Westerse Islam ofzo? De Westerse wat?
Volgens mij heb je echt een probleem met lezen.

23-06-2015, 19:07



Citaat door aia:
Weerzinwekkende vijanden die ons bedreigen moeten dood. En ik vind IS daar onder vallen,.
Ik denk dat veel families in indonesie bosnie afghanistan somalie mali en irak nls bloed wel kunnen opdrinken.

23-06-2015, 19:14

Citaat door -0-0-:
Ik stel daar een vraag, volgens mij heb jij een probleem met lezen
De Westerse islam?

Nee dat staat er niet.

De Raad van Ulema (Geleerden) in Marokko heeft dat als primair doel ingesteld. Hiervoor moeten imams en andere religieuze leiders wel noodzakelijk onderwezen worden om hun vaardigheden op dit gebied te verbeteren.

De titel: IS bestrijden op social media

Daarom heb je een probleem met lezen.

23-06-2015, 19:51

Citaat door ObtimusBrime:
De Westerse islam?

Nee dat staat er niet.

De Raad van Ulema (Geleerden) in Marokko heeft dat als primair doel ingesteld. Hiervoor moeten imams en andere religieuze leiders wel noodzakelijk onderwezen worden om hun vaardigheden op dit gebied te verbeteren.

De titel: IS bestrijden op social media

Daarom heb je een probleem met lezen.
Je maakt woorden... en zinnen!

Denk je dat die dubbele nul (terechte nick) daar iets van begrijpt?

Je moet tegen die dubbel-niks alleen apengeluiden en rattenpiepjes gebruiken, dat snapt hij, nu raakt hij in de war.

23-06-2015, 19:58

Citaat door Vakidioot:
Je maakt woorden... en zinnen!

Denk je dat die dubbele nul (terechte nick) daar iets van begrijpt?

Je moet tegen die dubbel-niks alleen apengeluiden en rattenpiepjes gebruiken, dat snapt hij, nu raakt hij in de war.
Hij trekt totaal verkeerde conclusies en gelooft heilig in zijn gelijk. Net zoals hij iemands woorden kan verdraaien tot het een regelrechte leugen wordt.

Ik laat hem maar doen man. Inderdaad.

23-06-2015, 20:06

Citaat door -0-0-:
Ja goed zo, jallah mieyek
Met plezier man.

23-06-2015, 21:40
-0-0- volgens mij ben jij gewoon oud lid Barato, spammestijntje of die andere mongool met een nieuwe account.

23-06-2015, 23:44
Abbadi zit niet dichtbij het Koningshuis, het is een wetenschapper die het in het verleden niet zo goed kon vinden met de establishment. Maar zo pragmatisch als dat Marokko is integreren ze iedereen in het politieke landschap van hardliners als de salafisten tot gematigden als Abbadi die in feite een leerstoel heeft en een heleboel werken op zijn naam heeft. Blijft een intelligente zuivere man die het beste over heeft met het land en de rol van de islam binnen het Koninkrijk van Marokko.

23-06-2015, 23:47

Citaat door MQM_Pak:
-0-0- volgens mij ben jij gewoon oud lid Barato, spammestijntje of die andere mongool met een nieuwe account.
Palestijntje is het zeker niet.

24-06-2015, 03:07


Goede zaak hoor om IS te bestrijden Marokkaanse Soefie Imams. Het is natuurlijk veel beter om de Sunnis af te laten slachten door die vieze Shia milities die IS doen verbleken als het gaat om afgrijselijke misdaden. Allahouma 10 keer IS dan die Iraanse Tawaghiet die je kop er al afsnijden omdat je Omar of Abu Bakr heet....

24-06-2015, 12:18

Citaat door aia:
Wederzijds. Vandaar dat wij ons moeten opmaken voor oorlog. We worden bedreigd door haters.
De kolonisaties, handelsbarrières, bemoeienissen met interne aangelegenheden, verraad en invasies met bommenregens zijn in mijn optiek geldige redenen om haat te hebben voor die mensen naar Hollanders toe.
Wat is de reden dat de haat wederzijds is????????

24-06-2015, 12:20

Citaat door would_casa:
De kolonisaties, handelsbarrières, bemoeienissen met interne aangelegenheden, verraad en invasies met bommenregens zijn in mijn optiek geldige redenen om haat te hebben voor die mensen naar Hollanders toe.
Wat is de reden dat de haat wederzijds is????????
Bom en moordaanslagen aanslagen op westerse doelen?

Pagina's : [1] 2 3 4