Bekijk volle/desktop versie : Rutte wenst moslims ‘fijne ramadan’, vervolgens loopt het uit de hand



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

18-06-2015, 12:26
De ramadan is donderdag begonnen voor een groot deel van de ruim 800.000 moslims in Nederland. Ha, dacht premier Mark Rutte. Tijd voor een gelukwens. Maar de reacties waren niet bepaald lovend.

Tijdens de islamitische vastenmaand zullen moslims dertig dagen lang niet eten, drinken, roken en vrijen tussen zonsopgang en zonsondergang. Voor hen is de ramadan een tijd van opoffering, bezinning en vooral solidair zijn met de armen.

Alleen chronisch zieken, zwangere vrouwen, reizigers en jonge kinderen hoeven niet mee te vasten. Ouderen wel, tenzij hun gezondheid het niet toelaat.

De ramadan duurt dit jaar tot 17 juli. Traditioneel wordt de vastenmaand afgesloten met het driedaagse Suikerfeest, waarbij weer volop wordt gegeten.

Premier Rutte wenste de Nederlandse moslims donderdag via Twitter een fijne ramadan toe.



Maaaaaaaaaaaar de reacties waren vernietigd! Zie ---->
http://www.z24.nl/bijzaken/rutte-wenst-moslims-fijne-ramadan-vervolgens-loopt-het-uit-de-hand-568750

18-06-2015, 12:36


Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Rutte het niet iedereen in NL naar de zin kan maken.

18-06-2015, 12:43
Zo dat waren nog eens extreme en onsmakelijke reacties van mensen die beschaafd zijn en geloven in vrijheid en democratie.

18-06-2015, 12:44

Citaat door Leonidas:
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Rutte het niet iedereen in NL naar de zin kan maken.
Tokkies kan niemand blij maken, behalve met goedkoop aldi bier.

18-06-2015, 12:46



Citaat door Leonidas:
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Rutte het niet iedereen in NL naar de zin kan maken.
Waarom is hij dan Minister President? Een beetje Minister, laat staan de MP, behoort het iedereen (elk individu!) naar de zin te maken

18-06-2015, 12:46
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/mooi-gebaar-knettergek-rutte-twittert-fijne-ramadan

18-06-2015, 12:56

Citaat door Bebop:
Waarom is hij dan Minister President? Een beetje Minister, laat staan de MP, behoort het iedereen (elk individu!) naar de zin te maken
Moet toch niet moeilijk zijn, 17 miljoen mensen, meer dan 170 verschillende nationaliteiten.

18-06-2015, 12:59
Pvv aanhang met het iq van een kapstok. Walgelijke reacties.

18-06-2015, 13:08

Citaat door Gualtieri:
nee hoor, gewoon je buurman of collega.. op internet durven ze enkel hun ware aardje te laten zien.
Op Twitter zijn de meeste wel degelijk herkenbaar. Kennelijk hebben ze het idee dat het normaal is wat ze allemaal uitkramen.

18-06-2015, 13:08

Citaat door Leonidas:
Moet toch niet moeilijk zijn, 17 miljoen mensen, meer dan 170 verschillende nationaliteiten.
Kijk jij ziet het! Gewoon iedereen geven waar ze om vragen, hoe moeilijk is dat nou...

18-06-2015, 13:10
Wie kan het wat schelen of die vaarzen melk dan wel bier geven ?

18-06-2015, 13:11
Ik schrik er van om te lezen hoe mensen in dit land denken. Overal wordt dit gedaan, en alleen hier wekt het zoveel haat op.

18-06-2015, 13:14



Citaat door Bebop:
Kijk jij ziet het! Gewoon iedereen geven waar ze om vragen, hoe moeilijk is dat nou...
Zodra ik Mark weer spreek, geef ik het door.

18-06-2015, 13:15

Citaat door _Serendipity:
Ik schrik er van om te lezen hoe mensen in dit land denken. Overal wordt dit gedaan, en alleen hier wekt het zoveel haat op.
Aan de andere kant zijn dit 20 reacties op een bevolking van 16 miljoen mensen. Blijft achterlijk en er zullen wel meer dan 20 mensen zo denken, maar het is natuurlijk niet representatief voor de hele bevolking.

18-06-2015, 13:20

Citaat door Baxi:
Aan de andere kant zijn dit 20 reacties op een bevolking van 16 miljoen mensen. Blijft achterlijk en er zullen wel meer dan 20 mensen zo denken, maar het is natuurlijk niet representatief voor de hele bevolking.
Zeg maar het minder fijn besnaarde deel van het volk. Of heffe des volks.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7