Bekijk volle/desktop versie : wat moet men doen als ie verloofd is en niet meer wilt



Pagina's : [1] 2

03-04-2005, 14:05
salaam oulikoum iedereen....

Ik zit met een probleem...Ik ben meisje van 23 jaar en ben in de december 2004 verloofd...Maar nu wil ik niet meer, omdat ik een leuke jongen ben tegengekomen die heel graag wel...De jongen met ik wie ben verloofd woont in het buitenland en we hebben nog geen trouwplannen....maar me ouders die willen niet meer met me praten en die vinden dat ik verder moet gaan met die jongen met ik wie ben verloofd ze weten nog niks over deze jongen...Wat ik nu wel weet en zker van ben dat ik met deze jongen verder wil en met niemand anders....

Wie kan me hierbij helpen...alleen serieus reactie.....

03-04-2005, 14:11


ik zou zeggen volg je hart meid het is duidelijk dat je dan geen gevoelens meer koestert voor je (verloofde) maar je moet wel zekerheid hebben wat die andere jongen betreft laat hem maar naar je huis komen en verbreek die andere verloving dan als dat je gelukkig maakt praat er met je moeder over het is beter dan door gaan met iemand die je niet leuk vind en meid je bent 23 die keuze mag je heus wel maken......
jij bent tenslotte de gene die gaat trouwen

03-04-2005, 14:13
Bel mij dannn

03-04-2005, 14:16
Als ik jou was zou ik mijn gevoel volgen, en je ouders trekken wel weer bij als ze een maal aan het idee gewend zijn. Want je gaat tenslotte niet met je ouders trouwen, maar met iemand die je eigenlijk niet wil en geloof mij maar dat is niet prettig voor jou maar ook voor hem,want een man merkt het toch wel. Meid weet wel "zeker" dat deze jongen met wie je nu bent echt wil en probeer met je ouders te praten en als dat niet lukt dan vraag je iemand in je omgeving die je vertrouwd of die met je ouders wil praten....inshalla komt alles dan goed maslema

03-04-2005, 14:26


ik wil jullie eerst hartelijk bedanken voor jullie reactie...Ik wil het ook heel graag aan me ouders vertellen, maar ik heb het gevoel dat ze me niet meer zullen geloven als ik zeg ik wil trouwen en deze jongen met wie ik ga het is echt serieus en hij wilt me ook hand komen vragen alleen heb ik gezegd dat ik deze situatie eerst moet afhandelen...... en ik heb iemand in mijn omgeving die me er wel mee kan helpen inshallah....

03-04-2005, 14:38
UITMAKEN natuurlijk. Want als je nu al niets meer voelt voor die gozer waarom met hem trouwen???? Ik zou zeggen GO FOR IT.

03-04-2005, 14:40
Zeg Tegen Je Verloofde: "Het Was Mooi Geweest, Maar Ik Wil Niet Meer, Ik Heb Een Ander, Ik Hoop Dat Je Het Berijpt, Veel Succes Verder In Je Leven, Doei!"

03-04-2005, 14:42

Citaat door fatina22:
ik wil jullie eerst hartelijk bedanken voor jullie reactie...Ik wil het ook heel graag aan me ouders vertellen, maar ik heb het gevoel dat ze me niet meer zullen geloven als ik zeg ik wil trouwen en deze jongen met wie ik ga het is echt serieus en hij wilt me ook hand komen vragen alleen heb ik gezegd dat ik deze situatie eerst moet afhandelen...... en ik heb iemand in mijn omgeving die me er wel mee kan helpen inshallah....
Allesh Komt Goed

03-04-2005, 14:51
inshallah komt alles goed...Ik heb die jongen al gebeld en hij deed heel cool en heeft gezegd niemand moet je je dwingen met iets dat je niet wilt...Hij had er begrip voor nu nog alleen me ouders...

03-04-2005, 19:54
In ieder geval geen dingen doen waar je niet achter staat, vooral als het om de rest van je leven gaat!!!

03-04-2005, 20:13
salaam aleikoem,

ALgair inshaALlah meid.

Wat ik je te zeggen heb is:"denk goed na met wat je wil gaan doen want als het goed is heb je dat ook gedaan voordat je met die jongen ging verloven. Je moet je hart natuurlijk volgen maar je hersens laten denken.
Want als je met deze jongen niet door wil gaan zou het ook over een bepaalde tijd bij de andere jongen zo kunnen zijn. (inshaAllah niet) Denk daarom aub eerst goed na want saytan is groot en probeert altijd tussen mensen te komen en als het hem lukt dan slaagt hij! Geduld is een schone zaak en Allah(soebhana wa Tahalla) is groot(Akbar)!


BETER VROEG DAN LAAT, maak je keus nu!

wa aleikoem asalaam

03-04-2005, 22:07

Citaat door fatina22:
salaam oulikoum iedereen....

Ik zit met een probleem...Ik ben meisje van 23 jaar en ben in de december 2004 verloofd...Maar nu wil ik niet meer, omdat ik een leuke jongen ben tegengekomen die heel graag wel...De jongen met ik wie ben verloofd woont in het buitenland en we hebben nog geen trouwplannen....maar me ouders die willen niet meer met me praten en die vinden dat ik verder moet gaan met die jongen met ik wie ben verloofd ze weten nog niks over deze jongen...Wat ik nu wel weet en zker van ben dat ik met deze jongen verder wil en met niemand anders....

Wie kan me hierbij helpen...alleen serieus reactie.....
Lieve zuster,

ik raad je aan om met je ouders te praten en desnoods er iemand bij halen die veel imaan in zich heeft. Voor alles is een reden, ook al ben je al verloofd. Haal ze over, want straks trouw je en alles en dan ga je scheiden omdat je ongelukkig bent, dit is veel erger als dat je nu gewoon nee zegt!

Meissie, Allah Ta'ala heeft duidelijk andere dingen op jouw Pad gezet.. Ik zou zeggen blijf met je ouders praten tot ze voor reden vatbaar zijn. Maak ze duidelijk dat je niet meer wilt. Ghair incha'Allah.. verricht anders salaat al istikhara als je bid!

Moge Allah Ta'ala je hierbij leidden!!

03-04-2005, 22:13


Salaam meid,

Jij bent idd degene die met hem moet gaan samenleven en dat gaat niet als je gevoelens hebt voor een ander...

Ga voor je geluk en kies voor diegen waar je hart bij ligt..

Allah i 3awen en alles komt goed Inscha allah

04-04-2005, 09:02

Citaat door fatina22:
salaam oulikoum iedereen....

Ik zit met een probleem...Ik ben meisje van 23 jaar en ben in de december 2004 verloofd...Maar nu wil ik niet meer, omdat ik een leuke jongen ben tegengekomen die heel graag wel...De jongen met ik wie ben verloofd woont in het buitenland en we hebben nog geen trouwplannen....maar me ouders die willen niet meer met me praten en die vinden dat ik verder moet gaan met die jongen met ik wie ben verloofd ze weten nog niks over deze jongen...Wat ik nu wel weet en zker van ben dat ik met deze jongen verder wil en met niemand anders....

Wie kan me hierbij helpen...alleen serieus reactie.....
Salaam aleikoem,

Als je hart en verstand niet op 1 lijn zitten zal je geen keuze kunnen maken. Je wilt dus niet verder met je verloofde omdat je een ander leuk vind. Wat als je je verloving breekt en je gaat verder met deze jongen, stel je vind weer iemand anders leuk? Hoe doe je dat? Je moet niet bij elk gevoel dat wordt gecreëerd actie ondernemen. Het is een test, zo kan je alleen maar sterker worden in je relatie met je verloofde. Wat als het andersom was, dat jouw verloofde verliefd werd op een ander? Wees realistisch. Het leven is geen Bold and the Beautifull. Je moet het leven nemen zoals het is.
Wie zegt dat je op deze jongen kan bouwen. Moehim Wat ik jou kan adviseren is denk aan wat het huwelijk betekend… wat wil je in ene huwelijk, probeer de positieve zaken van beide jongens te wegen en de negatieve. Probeer dan een besluit te nemen. Maar neem geen overhaastige besluiten. Want je zegt zelf ik ben 23. Wat doet leeftijd er toe?

Beste advies dat ik je nog kan geven is verricht salaat alistigara.

Wa aleikoem salaam

04-04-2005, 13:26

Citaat door fatina22:
salaam oulikoum iedereen....

Ik zit met een probleem...Ik ben meisje van 23 jaar en ben in de december 2004 verloofd...Maar nu wil ik niet meer, omdat ik een leuke jongen ben tegengekomen die heel graag wel...De jongen met ik wie ben verloofd woont in het buitenland en we hebben nog geen trouwplannen....maar me ouders die willen niet meer met me praten en die vinden dat ik verder moet gaan met die jongen met ik wie ben verloofd ze weten nog niks over deze jongen...Wat ik nu wel weet en zker van ben dat ik met deze jongen verder wil en met niemand anders....

Wie kan me hierbij helpen...alleen serieus reactie.....
luisteren naar je ouders is het beste in plaats van advies te komen vragen aan mensen die je niet kent en van ieder een ander verhaal en mening te horen krijgen!

Pagina's : [1] 2