Bekijk volle/desktop versie : Nederland loopt voorop in strijd tegen 'haatpredikers'



Pagina's : [1] 2

16-06-2015, 15:54
In de strijd tegen radicalisering van moslims komt er een Europese werkgroep tegen zogenaamde haatpredikers.





Onder leiding van Nederland gaat de groep plannen bedenken om predikers die oproepen tot haat en geweld te weren. De werkgroep is een initiatief van minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie). Hij deed het voorstel dinsdag in Luxemburg tijdens een overleg met tien andere landen die samenwerken bij de aanpak van jihadisme.

,,Nederland en andere EU-landen worden in toenemende mate geconfronteerd met buitenlandse extremistische predikers die mogelijk een bedreiging vormen voor de openbare orde en veiligheid'', stelde zijn woordvoerder. De nieuwe werkgroep moet in oktober met voorstellen komen.


Nederland werkt al aan eigen maatregelen om bij de beoordeling van visumaanvragen nadrukkelijker te kijken naar de mogelijke gevolgen voor de openbare orde en veiligheid. De werkgroep moet in kaart brengen welke aanvullende maatregelen op Europees niveau mogelijk zijn.

16-06-2015, 16:28


Zijn er nog mensen die in Marokko willen werken en wonen ik kan dat regelen voor jullie.

In nederland blijven wonen en werken heeft geen zin meer snappen jullie dat nou nog lang niet ze doen er alles aan om ons weg te krijgen en al dat andere reden gebruiken ze als smoes.

Wilders die van alles roept,Rutte zegt Marokkanen moeten meer hun best doen bij werk zoeken,die Ascher die niks doet voor moslims ,en zelfs een moslim als Aboutaleb komt niet voor ons..en wie zijn ons? indd moslims.
wil je werken hier regaeer dan groetjes..

16-06-2015, 16:33
PS: ik werk in Marokko al hmdlh 9 maanden ik heb er geen spijt van.

16-06-2015, 19:03
Nederland is een fascistisch landje zonder vrijheid vr moslims

16-06-2015, 19:04


verbaas me niks,toen de slavernij was afgeschaft,ging Nedeland nog tien jaar lang door in het geniep.

16-06-2015, 19:09
beetje bij beetje pakken ze onze ""vrijheid"" af door Islam als smoes te gebruiken...

16-06-2015, 19:09
Gaan ze ook onderzoeken of die trieste jurken ook werkelijk bijdragen aan radicalisering, enz.?

Nederland loopt voorop in de bangmakerij.

16-06-2015, 19:12
'De werkgroep is een initiatief van minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie).'

Is dat niet die pipo die heeft gezegd dat je dood gaat van blowen, o.i.d.?

16-06-2015, 19:14
Kasteelheer Ard van der Steur (VVD) ontving € 437.362 staatssteun -








Onze kersverse minister van repressiezaken is naast een clown en een fantast ook “kasteelheer”. En kasteelheer zijn, ja dat kost een paar centen. Om een en ander een beetje te organiseren is het hele gebeuren ondergebracht in de “stichting Huys te Warmond”. Toen de kasteelheer in 2006 een paar ton nodig had voor zijn kasteel klopte hij mogelijk aan bij zijn goede vriend Stef Blok. Niet onwaarschijnlijk, want Stef Blok was in 2006, geheel toevallig, penningmeester van stichting Huys te Warmond. Deze stichting houdt kantoor in het koetshuis van het kasteel. De door Ard van der Steur opgerichte advocatenfirma “Legaltree”, waar Van der Steur tegenwoordig zogenaamd niks meer mee te maken heeft, trouwens ook. - See more at: http://www.krapuul.nl/overig/nieuws/1405808/kasteelheer-ard-van-der-steur-vvd-ontving-e-437-362-staatssteun/#sthash.XYmAVN9A.dpuf







See more at: http://www.krapuul.nl/overig/nieuws/1405808/kasteelheer-ard-van-der-steur-vvd-ontving-e-437-362-staatssteun/#sthash.XYmAVN9A.dpuf

16-06-2015, 19:21
Nieuwe VVD-minister: van wiet en hasj ga je dood

http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/03/nieuwe-vvd-minister-van-wiet-en-hasj-ga-je-dood


17-06-2015, 14:04
Haagse werkgevers willen liever autochtone werknemers
VANDAAG, 13:36BINNENLAND
ANP
Werkgevers in Den Haag hebben liever autochtone dan allochtone werknemers. Ook als allochtone sollicitanten meer werkervaring hebben, worden ze gepasseerd, blijkt uit onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau in opdracht van de gemeente Den Haag.

Werkgevers maken nauwelijks werk van diversiteitsbeleid, dat nieuwe Nederlanders meer kans op een baan moet geven. Volgens het rapport oordelen werkgevers wel op basis van wat economische gezien het beste voor hun bedrijf is, maar spelen verwachtingen over allochtonen daarbij een grotere rol dan objectieve gegevens in het cv.

In Den Haag is meer dan de helft van de bevolking van niet-westerse afkomst. Het gemeentebestuur had opdracht gegeven tot het onderzoek omdat het wilde weten of allochtonen dezelfde kansen hebben op de Haagse arbeidsmarkt als hun autochtone stadsgenoten.

NOS
Hogere eisen

Het SCP onderzocht wat er gebeurt als iemand met hetzelfde cv reageert op een vacature. Sollicitanten van Marokkaanse of Surinaams-Hindoestaanse afkomst kregen minder vaak een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Pas als zij hun cv hadden opgepoetst met twee jaar extra werkervaring en aanvullende cursussen en activiteiten werden ze uitgenodigd.

Het hielp ook als in de sollicitatiebrief stond dat iemand vrijwilligerswerk had gedaan bij bijvoorbeeld het Ouderenfonds. Vooral bij Marokkaanse Nederlanders wilden werkgevers meer zekerheid over de productiviteit van hun toekomstige werknemers.
Namen van de sollicitanten, naar etniciteit en geslacht (Bron: SCP)

GESLACHT AUTOCHTOON MAROKKAANS HINDOESTAANS
man Kevin de Bruin Rachid el Idrissi Arun Sital
Jeroen Visser Mohamed Alaoui Pradeep Autar
vrouw Tessa Smit Rashida Benali Gita Sardjoe
Niet-westerse migranten

In Den Haag vormen Surinaams-Hindoestaanse Nederlanders de grootste groep niet-westerse migranten. Zij zijn in Den Haag twee keer zo vaak werkloos als hun autochtone stadsgenoten. Onder Marokkaanse Nederlanders is de werkloosheid in Den Haag het grootst. Van hen is 12,9 procent werkzoekend tegen 4,6 procent van de autochtone Nederlanders.

Het SCP stuurde tussen eind augustus en begin november 2014 504 sollicitaties op 176 verschillende vacatures in de regio Haaglanden. Werkgevers in de stad Den Haag discrimineerden meer dan hun collega's in de omliggende gemeenten.

Het SCP heeft ook gesproken met de werkgevers en personeelsfunctionarissen die de nepsollicitaties behandelden. Juist in de gevallen waarin duidelijk verschil werd gemaakt tussen autochtone en allochtonen werkzoekenden vonden zij het lastig hun beslissing toe te lichten. In meerdere gevallen werd verwezen naar collega's die de selectiebeslissing voor de niet-westerse kandidaten hadden genomen.
Verontrustend

Wethouder Rabin Baldeswingh van de gemeente Den Haag vindt de uitkomst van het onderzoek verontrustend, vooral omdat Den Haag een van de steden is waar meer dan de helft van de bevolking allochtoon is.

Hij is blij dat het onderzoek meer inzicht geeft in de selectie door werkgevers bij het aannemen van nieuw personeel. Met die kennis kan het integratiebeleid van de gemeente Den Haag worden aangescherpt, zegt Baldeswingh. Binnenkort komt hij met een plan van aanpak voor een succesvollere integratie van migranten in Den Haag.
Uit het onderzoek blijkt dat het allochtone sollicitanten helpt als ze expliciet ingaan op hun etniciteit. Uit de nepbrief van het SCP voor een Marokkaans-Nederlandse sollicitant:

"Tot slot een persoonlijke noot. Bij eerdere sollicitaties heb ik wel eens gemerkt dat mensen vragen hebben over mijn achtergrond: ook al durft men die niet altijd te stellen. Zoals u misschien aan mijn naam kunt zien, ben ik een Nederlander met Marokkaanse ouders. Ik ben moslim, maar vindt dat religie iets is wat in de privésfeer thuishoort en niet op het werk. Ik voel me Nederlands, en zet me graag in voor de Nederlandse samenleving. Mijn betrokkenheid blijkt ook uit het vrijwilligerswerk dat ik al jaren doe bij het Nationaal Ouderenfonds en eerder bij Resto van Harte (buurtrestaurant)."

17-06-2015, 14:05
derde WO is aankomst

17-06-2015, 14:24



Citaat door Redactie:
In de strijd tegen radicalisering van moslims komt er een Europese werkgroep tegen zogenaamde haatpredikers.





Onder leiding van Nederland gaat de groep plannen bedenken om predikers die oproepen tot haat en geweld te weren. De werkgroep is een initiatief van minister Ard van der Steur (Veiligheid en Justitie). Hij deed het voorstel dinsdag in Luxemburg tijdens een overleg met tien andere landen die samenwerken bij de aanpak van jihadisme.

,,Nederland en andere EU-landen worden in toenemende mate geconfronteerd met buitenlandse extremistische predikers die mogelijk een bedreiging vormen voor de openbare orde en veiligheid'', stelde zijn woordvoerder. De nieuwe werkgroep moet in oktober met voorstellen komen.


Nederland werkt al aan eigen maatregelen om bij de beoordeling van visumaanvragen nadrukkelijker te kijken naar de mogelijke gevolgen voor de openbare orde en veiligheid. De werkgroep moet in kaart brengen welke aanvullende maatregelen op Europees niveau mogelijk zijn.
maar de grootste haatprediker mag gewoon zij gang gaan en krijgt zelfs bescherming op kosten van de staat. meten met twee maten.

17-06-2015, 14:31

Citaat door Triangle:
maar de grootste haatprediker mag gewoon zij gang gaan en krijgt zelfs bescherming op kosten van de staat. meten met twee maten.
Want als je een haatprediker in huis hebt, krijg je allerlei buitenlandse er gratis bij?

17-06-2015, 15:17

Citaat door would_casa:
Nederland is een fascistisch landje zonder vrijheid vr moslims





Nee, denk dat Nederland geen zin heeft in moslims die stout zijn.













.

Pagina's : [1] 2