Bekijk volle/desktop versie : Zuster in nood



16-06-2015, 08:19
Salaam alykom wa rahmatu Allahi tahala wa barakatuh.

Lieve zusters, er is een zuster in Rotterdam die in de scheiding zit omdat haar exman haar mishandelde.
Deze exman heeft haar heel zwart gemaakt als een slechte en een gevaar is voor haar kinderen waardoor de kinderbescherming de kinderen voor minimaal 4,5 week naar een geheime lokatie hebben gebracht.
Deze zuster is er kapot van. En kan geen kant op omdat ze ook geen inkomen heeft om nog een advocaat kosten te betalen , haar rekeningen die oplopen en eten.
Ze kan nog geen uitkering aanvragen omdat ze uit haar ouderlijk huis uit moet zijn geschreven, maar ze heeft niemand of heeft nergens nog een huisje kunnen vinden.

Als er iemand een huurhuisje voor haar kan regelen of deze zuster financieel bij kan staan, moge Allah swt jullie belonen.
NL 05 RABO 0181937239

Voor contact met de zuster hier bij pm mij.

Wa alykom salaam wa rahmatu Allahi tahala wa barakatuh

16-06-2015, 08:37


Ik snap dit dus nooit he mensen die geld vragen voor andere!?!?! Wrm help jij haar niet financieel?? En je zegt dat ze nog in haar ouderlijk huis leeft, iwa kunnen die ouders niet helpen?? HIwa dan wacht ze toch op de uitkering terwijl ze nog bij haar ouders woont, kifash ze heeft niemand

16-06-2015, 08:37
Wa alaykum salaam.

Moge Allaah het voor haar vergemakkelijken.

Bij de sociale dienst maakt het niet uit of je bij.je ouders staat ingeschreven. Tenzij haar ouders het niet willen Ivm hun inkomen? Ze kan het gewoon aanvragen alleen het bedrag zal lager zijn Ondat zij inwonend is.

Heeft hij haar zwart gemaakt bij de kinderbescherming zelf of bij de rechter? Hoe kan het dat die kids uit huis zijn geplaatst? Waren er bewijzen voor wat haar ex zei? Of is het gewoon weer op een niet pluis gevoel gebaseerd?

Ze moet via het juridisch loket een doorverwijzing vragen naar een advocaat. Dan.krijgt ze 55 euro.euro korting. Bij de advocaat zelf aangeven geen.inkomen te hebben en dan kunnen ze een deel.aanvragen bij bijzondere bijstand. Je hoeft niet direct te betalen en kan ook een pro deo advocaat nemen (dan heb je alleen de eigen bijdrage en daar gaat dat dus van af).

Het eerste gesprek is vaak ook gratis geloof ik, dus ze kan het beste wel langs gaan om te informeren en haar situatie voor te leggen. Als ze met de kinderbescherming zit en de kids uit huis zijn geplaatst lijkt het mij dat ze sowieso een advocaat nodig heeft!

Zij zij voor de wet getrouwd?

16-06-2015, 08:38
Moge Allaah haar bijstaan en haar snel verenigen met haar kinderen.. Ik heb geen woorden voor hem.

16-06-2015, 08:40



Citaat door aylock:
Ik snap dit dus nooit he mensen die geld vragen voor andere!?!?! Wrm help jij haar niet financieel?? En je zegt dat ze nog in haar ouderlijk huis leeft, iwa kunnen die ouders niet helpen?? HIwa dan wacht ze toch op de uitkering terwijl ze nog bij haar ouders woont
wie zegt dat deze zuster daartoe in staat is? Of haar ouders? Misschien is een eigen woning een eis die wordt gesteld voordat ze haar kids terugkrijgt..