Bekijk volle/desktop versie : Baby fruithapjes



Pagina's : [1] 2

15-06-2015, 12:06
Mama's die fruit hapjes geven en andere voeding uit potjes. Het is echt super ongezond allemaal. Ik ben er altijd tegen geweest..
Als je ergens heen moet, maak dan liever een dag van tevoren en neem het gewoon mee. Natuurlijk moet iedereen het voor zich weten maar ik ben blij dat ik nooit aan die potjes ben begonnen.


15-06-2015, 12:15


Nooit gegeven. Ze eet nu wel zo nu en dan knijpfruit. Zal vast wel hetzelfde zijn.

15-06-2015, 12:17
De suikers uit fruit kun je niet vergelijken met cola..

15-06-2015, 12:38

Citaat door Freyaa:
De suikers uit fruit kun je niet vergelijken met cola..

De suikers in baby hapjes wel. Het is sws ongezond al die potjes

15-06-2015, 12:43


Kwam dit nog tegen.

Wanneer je een banaan (50gram) fijnmaakt en aanlengt met water (50 ml) krijg je een bananensapje van 100ml:

Energie: 50 kcal
Koolhydraten: 11 gram = 44 kcal
Suikerklontjes: 9

Een willekeurig commercieel sapje (100 ml) vanaf 4 maanden van een bekend merk:

Energie: 40 kcal
Koolhydraten: 10 gram = 40 kcal
Suikerklontjes: 8

En geconcentreerd diksap van 15 ml, aangelengd met 85 ml water:

Energie: 42 kcal
Koolhydraten:10 gram = 40 kcal
Suikerklontjes: 8

Zolang er geen suiker is toegevoegd en de koolhydraten afkomstig zijn van fruit zijn de verschillen met vers fruit minimaal.

15-06-2015, 12:48

15-06-2015, 13:52

Citaat door SlovesI:
Dingen uit potjes en pakjes is zoiezo niet goed voor babys, vers fuithapje is zo gemaakt

Drm!

15-06-2015, 15:47
Nu wordt juist bij het JGZ aangeraden om vanaf 4 maanden de eerste hapjes te geven i.v.m. voedsel allergie. Nu blijkt dat als ze eerder kennis maken met hapjes dat de kans minder groot is op voedsel allergie

15-06-2015, 17:02
Daarom zijn ze zo lekker

15-06-2015, 17:26
7ilwa: Dat is weer recentelijk teruggedraaid naar 6 maanden volgens de laatste wetenschappelijke studies.

En niet te vergeten al die e-mummers en conserveringsmiddelen die ze per potje naar binnen werken. Hoe moeilijk is het om even fruit in de blender te gooien of wat groenten te stomen en blenden. Echt binnen 5 a 10 minuten heb je een hapje klaar.

15-06-2015, 17:29
als je een versbereid fruitpap dag van te voren maakt verliest het ook al ze voedingsstoffen, denk wel dat het vies word als je dat nog eens een hele dag in je tas hebt, fruitpotjes dienen voor zulke momenten, dat ga je toch niet elke dag geven

15-06-2015, 18:03

Citaat door StreetChic:
als je een versbereid fruitpap dag van te voren maakt verliest het ook al ze voedingsstoffen, denk wel dat het vies word als je dat nog eens een hele dag in je tas hebt, fruitpotjes dienen voor zulke momenten, dat ga je toch niet elke dag geven

Als ik dat stoom is het 24 uur houdbaar. Ga dan echt geen vers geblende fruit twee dagen bewaren nee..dat is echt niet goed meer.

15-06-2015, 18:04



Citaat door innoe:
7ilwa: Dat is weer recentelijk teruggedraaid naar 6 maanden volgens de laatste wetenschappelijke studies.

En niet te vergeten al die e-mummers en conserveringsmiddelen die ze per potje naar binnen werken. Hoe moeilijk is het om even fruit in de blender te gooien of wat groenten te stomen en blenden. Echt binnen 5 a 10 minuten heb je een hapje klaar.

Ook dat ja..het is je kind... en die potjes..ja. Kijk alleen hoe lang ze in de winkel staan. Blijft zo lang goed. Kan nooit gezond zijn

15-06-2015, 18:07

Citaat door 7ilwa-Sokara:
Nu wordt juist bij het JGZ aangeraden om vanaf 4 maanden de eerste hapjes te geven i.v.m. voedsel allergie. Nu blijkt dat als ze eerder kennis maken met hapjes dat de kans minder groot is op voedsel allergie

Zij raden vaker dingen aan die niet altijd correct zijn. Maar het is ieder zn keus natuurlijk wat je doet en welke adviezen je volgt. Door sommige adviezen die ik kreeg dacht ik..nou als ik dat ga volgen gaat mn kind zo flauw vallen. je moet niet altijd ervanuit gaan dat ze alles weten. Soms is het beter om wat te gaan lezen, en zo meer kennis op te doen.
Vindt ik dan hoor

15-06-2015, 19:15
Thuis bereid ik altijd vers groente en fruitpap maar als ik op stap ben of op vakantie ben geef ik fruitpotjes .ik vind er niks mis mee om af en toe fruitpotjes te geven .

Pagina's : [1] 2