Bekijk volle/desktop versie : Ex-gedetineerde tokkie pedofiel Gijs N. mocht opnieuw kindjes verkrachten



11-06-2015, 13:16


UDENHOUT - Gijs N. uit Udenhout zit vast voor kindermisbruik. Volgens justitie zou hij drie tot vijf jongens hebben misbruikt. De buurt waar hij woont is niet verrast door de arrestatie. 'Wat doet die man hier? Ik ben pislink!'

De zaak speelt al langer, maar komt nu pas aan het licht. Het is een kinderrijke buurt waar het huis van de verdachte staat. Op het veldje tegenover zijn huis staat een speeltuin. Volgens een buurvrouw is N. zo'n vijftien jaar geleden in de buurt komen wonen.

Jongens in de puberteit
Ze wist toen niet van zijn verleden. Daarover las ze later in de krant. "Hij schijnt al een keer vast gezeten te hebben. Wat doet die man hier? Ik ben pislink."

Volgens de vrouw had N. een voorkeur voor jongens in de puberteit. "Tussen de tien en vijftien jaar oud. Naar mijn dochters heeft hij nooit gevraagd. Daar had hij geen interesse in", weet de vrouw.

'Webcam tussen de lamellen'
Meerdere buren zagen dat N. een camera voor zijn raam had staan. Gericht op de speeltuin. "De webcam hing boven, tussen de lamellen. Hij filmde alle kinderen die hier kwamen spelen", gruwt de buurvrouw.

Een wat oudere dame is vooral geschrokken. "Wij hebben drie kleinkinderen. 'Oma, mogen wij in onze blote kont?' 'Ja, doe maar'. Nu ben ik achteraf bang dat ze gefilmd zijn."

Gijs N. zou kinderen ook zijn woning inlokken met de vraag of ze wilden komen gamen.

'We wisten dat hij aan kinderen had gezeten'
De buurt was destijds boos dat de verdachte er kwam wonen. "We wisten dat hij aan kinderen had gezeten", vertelt een andere vrouw. "Het is een hechte buurt, we houden elkaars kinderen goed in de gaten."

Op het raam van de woning van Gijs N. is een rare tekst te lezen. Het gaat om een raamsticker met de tekst: 'Passion makes the world go round. Love just makes it a safer place'.

"Ik voel me er niet lekker bij. Straks gooien ze hier iets naar zijn huis. Mensen die verhaal komen halen. Dat moet ook niet", speculeert een van de buren. "Het is ook erg voor zijn ouders niet? Die jongen is ziek."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/230934832/Pedofiele+voorkeuren+Gijs+N.+geen+verrassing+voor+ Udenhoutse+buurt+Ik+ben+pislink!.aspx