Bekijk volle/desktop versie : Na bevalling/angst/paniek/hyperventilatie



Pagina's : [1] 2

30-05-2015, 09:45
Salam dames.

Na een moeizame zwangerschap en al uitgeput te zijn voor de bevalling. Kreeg ik na de bevalling te kampen met veel stress en spanning. Zowel het wennen aan een nieuwe baby als andere factoren waardoor ik in de 1e weken geen rust heb ervaart. Ging mezelf groot voordoen en bleef alsmaar doorgaan met alles. Totdat ik 2 mnd na bevalling een paniek/hyperventilatie aanval kreeg. Dacht dat ik dood ging. Ook was er iemand in omgeving die ziek was (bezeten ) dus ging vanaf toen mezelf van alles en nog wat aanpraten dat ik dat ook heb. Ik probeerde meer koran dikr en gebeden extra op tijd te verrichten en het ging tijd goed. Voelde me fysiek ook meer uitgerust. Geef ook volledig borstvoeding dus ook dat vergt energie icm slecht/weinig eetlust.

Nu sinds 2 weken geleden kreeg ik weer zo een hyperventilatie aanval en in tussentijd ging ik mezelf steeds aanpraten, wat ik voel tijdens koran recitatie of roqya recitatie. Mijn angst koppelede ik automatisch daaraan. Ik slaap nu bijna niet omdat die angst mij in de nacht ook bezig houd. Dat gemaal en gepieker. Word er gek van. Ondanks ik dan reciteer of dikr doe het blijft terug keren en dan denkende aan die persoon die ziek van is. Of denken dat Ik dood ga of een andere ziekte heb.
Ik kom zo door mn slaap tekort helemaal in een negatieve spiraal. Overweeg nu te stoppen met de borstvoeding want ergens denk ik dat Hormonen mij ook gek maken.

Wie herkent zich hierin? Heb slaap medicijnen gekregen maar neem ze niet in.

Moge allah swt voor ieder die moeilijk heeft vergemakkelijken en ons genezen voor diegene die ziek zijn. Amien.

30-05-2015, 10:10


Je moet je manier van denken veranderen ..
Jouw denken dat je een ziekte hebt en er meteen bezetenheid aan te linken dit veroorzaakt grote angsten en reacties ...

Je bent niet bezeten als je een paniekaanval meemaakt .
Een paniekaanval is een reactie van geest en lichaam .

Je dient info in te winnen hoe je ermee moet omgaan.
Het is niet iets wat perse blijvend is / komt vaker voor met grote mate stress / of verkeerd denken / angst opwekken onbewust door angstige gedachten ..

Wees bewust van " jouw denken" ..

Sterkte

30-05-2015, 10:21
Herkenbaar verhaal, ik wil me er alleen niet over uitwijden.
1 ding; stop niet met borstvoeding.

Ik ben ook van mening dat je niet bezeten bent als je een paniekaanval krijgt.

Wat je het beste kunt doen op zo'n moment, is je gedachten op wat anders focussen. Ga geconcentreerd iets op tv volgen of een boek lezen. Verdring die angstgedachtes. Verder adem vanuit je buik om hyperventilatie te voorkomen en weet dat je niet doodgaat door zo'n aanval, al lijkt dit wel t geval.
Zeg Ayaa Al Qursi op en luister daarna naar surah al Baqarah. Dit maakt je weer wat rustiger.

30-05-2015, 10:33

Citaat door ProudMother:
Salam dames.

Na een moeizame zwangerschap en al uitgeput te zijn voor de bevalling. Kreeg ik na de bevalling te kampen met veel stress en spanning. Zowel het wennen aan een nieuwe baby als andere factoren waardoor ik in de 1e weken geen rust heb ervaart. Ging mezelf groot voordoen en bleef alsmaar doorgaan met alles. Totdat ik 2 mnd na bevalling een paniek/hyperventilatie aanval kreeg. Dacht dat ik dood ging. Ook was er iemand in omgeving die ziek was (bezeten ) dus ging vanaf toen mezelf van alles en nog wat aanpraten dat ik dat ook heb. Ik probeerde meer koran dikr en gebeden extra op tijd te verrichten en het ging tijd goed. Voelde me fysiek ook meer uitgerust. Geef ook volledig borstvoeding dus ook dat vergt energie icm slecht/weinig eetlust.

Nu sinds 2 weken geleden kreeg ik weer zo een hyperventilatie aanval en in tussentijd ging ik mezelf steeds aanpraten, wat ik voel tijdens koran recitatie of roqya recitatie. Mijn angst koppelede ik automatisch daaraan. Ik slaap nu bijna niet omdat die angst mij in de nacht ook bezig houd. Dat gemaal en gepieker. Word er gek van. Ondanks ik dan reciteer of dikr doe het blijft terug keren en dan denkende aan die persoon die ziek van is. Of denken dat Ik dood ga of een andere ziekte heb.
Ik kom zo door mn slaap tekort helemaal in een negatieve spiraal. Overweeg nu te stoppen met de borstvoeding want ergens denk ik dat Hormonen mij ook gek maken.

Wie herkent zich hierin? Heb slaap medicijnen gekregen maar neem ze niet in.

Moge allah swt voor ieder die moeilijk heeft vergemakkelijken en ons genezen voor diegene die ziek zijn. Amien.
Wa alaikoem salaam..

Heb je bij jezelf roukya gedaan of iemand anders?Iemand met ervaring ziet namelijk wel aan de hand van je reacties op roukya of er iets aan de hand is of niet..

Wees niet bang, ook al zou je bezeten zijn dan is het Allaah waar we op vertrouwen.Maak je ook niet zo druk om die bezeten persoon..Bezetenheid kan echt een gunst zijn als je er op de correcte manier mee omgaat en je genezing bij Allaah zoekt op de toegestane wijze..

Ik zou de slaap medicijnen niet innemen en niet stoppen met de bv want denk dat je je dan slechter gaat voelen..

Bespreek dit met je man of naasten zodat zij je kunnen bijstaan.

Moge Allaah het voor je vergemakkelijken.Ameen

30-05-2015, 10:51


Als spanning, stress, vermoeidheid te hoog oplopen kan het omslaan naar paniek en angst. Bv geven zorgt juist voor positieve hormonen die beschermen tegen ppd. Heeft je ha je al doorverwezen voor hulp?

30-05-2015, 10:52
Heftig dat je dit meemaakt. Ik herken het ook . Het is vooral de weswes die je gek maakt. Wees sterker dan de. Insallah ben je gauw vanaf

30-05-2015, 10:59
klinkt als postnatale depressie en dat gaat vaak ook samen met angst. Het zal dus aan alles kunnen liggen, het overspannen zijn, het ontzwangeren, laat je daar op onderzoeken en stop niet met bv.
Van wat ik meegemaakt heb met een bezeten persoon, ziet dit er niet uit als bezeten zijn. Moge Allah rust in je hart brengen.
Probeer dagelijks Al-baquarah te lezen. Tussendoor, tijdens het borstvoeden ( dit zal je baby ook rustig maken). En probeer hoe moeilijk het ook is, te beseffen dat het influisteringen zijn, van de duivel die je bang wilt maken. Moge Allah je beschermen.

30-05-2015, 11:01
Maak je niet druk. Laat je testen op vitamine D en ijzer te kort. Dit wat jij hebt zijn de symptomen daarvan. Je moet gwn om vitamine vragen, groene groente eten en veel bidden.

30-05-2015, 11:36
Dank je wel lieve dames.
Ik praat hier veel over met mn man. Dit is sinds kort pas zo. Mezelf helemaal gek maken.

Heb besloten hijama te doen en ni idni allah zal dit weggaan. De vrouw zei dat dit veel voorkomt na bevalling subhanallah.

Mijn vit d waarde is wat aan lage kant.

Willen jullie aub dua doen voor me en voor 1 ieder die het moeilijk heeft. Jazakum allah oe gayr

30-05-2015, 12:05
Heb een vriendin di e daar ook last van had. sterkte meid.

30-05-2015, 12:12

Citaat door ProudMother:
Dank je wel lieve dames.
Ik praat hier veel over met mn man. Dit is sinds kort pas zo. Mezelf helemaal gek maken.

Heb besloten hijama te doen en ni idni allah zal dit weggaan. De vrouw zei dat dit veel voorkomt na bevalling subhanallah.

Mijn vit d waarde is wat aan lage kant.

Willen jullie aub dua doen voor me en voor 1 ieder die het moeilijk heeft. Jazakum allah oe gayr



Moge Allah azzawadjaal jou genezen en een spoedig herstel schenken .
Armeen .
Muslimien zjami3ien.

30-05-2015, 12:39

Citaat door layla222:
Moge Allah azzawadjaal jou genezen en een spoedig herstel schenken .
Armeen .
Muslimien zjami3ien.
Ameen

30-05-2015, 13:07


Dames die dit herkennen. Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie hieruit kwamen? Mag ook via pm.

30-05-2015, 13:07

Citaat door layla222:
Je moet je manier van denken veranderen ..
Jouw denken dat je een ziekte hebt en er meteen bezetenheid aan te linken dit veroorzaakt grote angsten en reacties ...

Je bent niet bezeten als je een paniekaanval meemaakt .
Een paniekaanval is een reactie van geest en lichaam .

Je dient info in te winnen hoe je ermee moet omgaan.
Het is niet iets wat perse blijvend is / komt vaker voor met grote mate stress / of verkeerd denken / angst opwekken onbewust door angstige gedachten ..

Wees bewust van " jouw denken" ..

Sterkte
Mooie antwoord!

30-05-2015, 14:47
Bloed prikken om eerst tekorten uit te sluiten. Laat ook je schildklier checken Mag je trouwens hijama doen als je bv geeft?

Pagina's : [1] 2