Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen.. 7air in sha allah



Pagina's : [1] 2

29-05-2015, 20:00
Salam oe alaykoem lezer,

Ik zit met iets groots en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Wat is het best om te doen?
Help mij.

Mijn vader gaat vreemd... ik heb het gezien op zijn telefoon hij praat met verschillende vrouwen.. dit heeft mij echt kapot gemaakt.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Moet ik dit aan mijn moeder vertellen?Of moet ik de zonde verbergen? En niet door vertellen.
Ik wil mijn gezin niet stuk

Zouden er alsjeblieft alleen serieus reacties kunnen komen
dankjewel
salam

29-05-2015, 20:03



Citaat door justme_01:
Salam oe alaykoem lezer,

Ik zit met iets groots en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Wat is het best om te doen?
Help mij.

Mijn vader gaat vreemd... ik heb het gezien op zijn telefoon hij praat met verschillende vrouwen.. dit heeft mij echt kapot gemaakt.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Moet ik dit aan mijn moeder vertellen?Of moet ik de zonde verbergen? En niet door vertellen.
Ik wil mijn gezin niet stuk

Zouden er alsjeblieft alleen serieus reacties kunnen komen
dankjewel
salam

Citaat:

Wa alikum assalam sis,

Allahu musta3an. Weet je zeker dat je vader zich aan zina heeft blootgesteld meis? Kun je dat aan de aard en inhoud van de gesprekken afleiden zonder enige twijfel? Zijn het smsjes, appjes? Ghair insha Allah!


.

29-05-2015, 20:08
Salam,
Het zijn facebookgesprekken die hij met vrouwen voert.
Ik weet het zeker...

29-05-2015, 20:08
Wa 'alaikoem salaam wa rahmatoelaah. Zie je hoekje.

29-05-2015, 20:11



Citaat door justme_01:
Salam,
Het zijn facebookgesprekken die hij met vrouwen voert.
Ik weet het zeker...

Citaat:

Wa alikum assalam,

Heb je daar authentieke bewijzen van om hem ter nasieha fisabililah mee te kunnen confronteren, indien je daartoe in staat bent meis?


.

29-05-2015, 20:13
Ik heb hem er al op aangesproken een week geleden ongeveer.
Hij zei dat ik me dingen in verbeel. Later zegt hij dat zijn vriend op zijn telefoon is geweest..

29-05-2015, 20:16

Citaat door justme_01:
Ik heb hem er al op aangesproken een week geleden ongeveer.
Hij zei dat ik me dingen in verbeel. Later zegt hij dat zijn vriend op zijn telefoon is geweest..
Ok. Is de aard van de inhoud te linken aan alleen je vader, aangezien hij het kennelijk moedwillig ontkent als het waar is wat jij aangeeft?

29-05-2015, 20:19
Ja. De chat gesprekken zijn in de avond gevoerd. Er kan niemand anders op zijn facebook omdat hij alleen aangemeld staat op zijn telefoon en alleen ik de wachtwoord weet. Niemand zou kunnen aangemeld zijn. Hij is dus degene die de gesprekken heeft gevoerd.

29-05-2015, 20:24

Citaat door justme_01:
Ja. De chat gesprekken zijn in de avond gevoerd. Er kan niemand anders op zijn facebook omdat hij alleen aangemeld staat op zijn telefoon en alleen ik de wachtwoord weet. Niemand zou kunnen aangemeld zijn. Hij is dus degene die de gesprekken heeft gevoerd.
Ok. Dat is al een stuk duidelijker en tevens te linken aan alleen je vader zo te zien. Dan zou ik opnieuw met je vader om de tafel gaan zitten en daar een geschikt moment voor uitkiezen, waarbij jullie niet gestoord kunnen worden en je hem in prive nasieha fisabililah kunt geven. Benadruk dat hetgeen hij doet zwaar haram is en zowel zichzelf als zijn echtgenote hiermee groot onrecht aandoet. Betrek daar info bij van de dragers van kennis, opdat hij zich gaat schamen en tot inkeer komt bi idni Allah. Doe tevens veelvuldig dua voor hem dat hij dit pad der verderf spoedig afzweert.

29-05-2015, 20:28
Dankjewel..Ik zal het met hem er over hebben.
Zo erg bedankt voor je lieve hulp!
barak allah oefik!
shokran!!

29-05-2015, 20:35

Citaat door justme_01:
Dankjewel..Ik zal het met hem er over hebben.
Zo erg bedankt voor je lieve hulp!
barak allah oefik!
shokran!!
Alhamdulilah.Afwan! Allahuma ameen op je oprechte dua uit je hart lieverd! Djazaki Allahu ghairan lieve sis!

Graag gedaan meis. Ik kan me jouw schrik en angst heel goed voorstellen. Neem je tijd je goed voor te bereiden op dit onaangename en nare gesprek en probeer op hem in te praten op een vriendelijke wijze om zodoende zijn hart te raken lieverd. Geef aan dat jullie allen van hem houden en jullie niet willen dat jullie gezin door toedoen van de vervloekte shaytan op deze manier uit elkaar dreigt te vallen. Praat op zijn gevoel in om hem zodoende te bewegen voor zijn gezin te gaan en zich hiervan af te keren lieverd. Ik ben al erg trots op jou dat je zo moedig bent je dierbare vader aan te spreken om hem te behouden van het kwade pad sis!Tbark Allah alyki! Hou vol en hou goede moed hoor!Tawakkal alla Allah sis! Moge Allah subhanahu watahala je dierbare vader tot inkeer brengen en zich ontdoen van het pad van zina en zich laten realiseren wat zijn gezin echt voor hem betekent en tijdig berouw daarvoor betonen. Allahuma ameen.Ghair insha Allah!

Dikke knuf zussie fi deen!

29-05-2015, 20:39

Citaat door Arab-ELLA:
Alhamdulilah.Afwan! Allahuma ameen op je oprechte dua uit je hart lieverd! Djazaki Allahu ghairan lieve sis!Graag gedaan meis. Ik kan me jouw schrik en angst heel goed voorstellen. Neem je tijd je goed voor te bereiden op dit onaangename en nare gesprek en probeer op hem in te praten op een vriendelijke wijze om zodoende zijn hart te raken lieverd. Geef aan dat jullie allen van hem houden en jullie niet willen dat jullie gezin door toedoen van de vervloekte shaytan op deze manier uit elkaar dreigt te vallen. Praat op zij gevoel in om hem zodoende te bewegen voor zijn gezin te gaan en zich hiervan af te keren lieverd. Ik ben al erg trots op jou dat je zo moedig bent je dierbare vader aan te spreken om hem te behouden van het kwade pad sis!Tbark Allah alyki! Hou vol en hou goede moed hoor!Tawakkal alla Allah sis! Moge Allah subhanahu watahala je dierbare vader tot inkeer brengen en zich ontdoen van het pad van zina en zich laten realiseren wat zijn gezin echt voor hem betekent. Allahuma ameen.Ghair insha Allah!Dikke knuf zussie fi deen!
mag Allah swt je belonen voor de wijze raad die je de zuster in geloof gegeven hebt, ik ben eigenlijk offside gebleven om een reactie te geven, omdat ik eerlijk gezegd verbijsterd was bij het lezen van de inhoud, sorry justme@ dat ik het zo zeg, maar alhmdllh heeft arab-bella@ je met wijze raad bijgestaan...

29-05-2015, 20:51



Citaat door radia0101:
mag Allah swt je belonen voor de wijze raad die je de zuster in geloof gegeven hebt, ik ben eigenlijk offside gebleven om een reactie te geven, omdat ik eerlijk gezegd verbijsterd was bij het lezen van de inhoud, sorry justme@ dat ik het zo zeg, maar alhmdllh heeft arab-bella@ je met wijze raad bijgestaan...
Alhamdulilah. Allahuma ameen op je oprechte dua lieverd. Djazaki Allahu ghairan lieve sis! Ik probeer slechts fisabililah een helpende hand toe te steken ter verzachting van iemands leed en ter innerlijke versterking van diegene door me te verplaatsen in diegene zijn situatie. We dienen elkaar immers te helpen met het goede naar het goed bi idni Allah. Helaas komt dit type van zina veelvuldig voor in deze tijd vol social media mogelijkheden en hun bijbehorende verleidingen voor wie niet sterk in zijn schoenen staat. Allah yahdie maghalak ajmaheen. Ghair insha Allah!

29-05-2015, 20:57

Citaat door Arab-ELLA:
Alhamdulilah. Allahuma ameen op je oprechte dua lieverd. Djazaki Allahu ghairan lieve sis! Ik probeer slechts fisabililah een helpende hand toe te steken ter verzachting van iemands leed en ter innerlijke versterking van diegene door me te verplaatsen in diegene zijn situatie. We dienen elkaar immers te helpen met het goede naar het goed bi idni Allah. Helaas komt dit type van zina veelvuldig voor in deze tijd vol social media mogelijkheden en hun bijbehorende verleidingen voor wie niet sterk in zijn schoenen staat. Allah yahdie maghalak ajmaheen. Ghair insha Allah!
amien, social media is een ware beproeving voor gehuwde mensen, en ook niet gehuwde natuurlijk...

29-05-2015, 21:04

Citaat door radia0101:
amien, social media is een ware beproeving voor gehuwde mensen, en ook niet gehuwde natuurlijk...
Na3am sis. Dat is een waarheid als een koe, oftewel staat als een paal boven water!Insha Allah trekken mensen er lering uit bi idni Allah. Ghair insha Allah!

Pagina's : [1] 2