Bekijk volle/desktop versie : Schijn Ramadan/Vasten :-)



Pagina's : [1] 2

29-05-2015, 10:41
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie

29-05-2015, 22:18


Wij kunnen niet in hun harten kijken. We kunnen alleen onszelf verbeteren en dua maken dat we ook na ramadan vol zullen houden

30-05-2015, 02:14
Wie zijn wij om er wat van te vinden? Iedereen voor zich.

31-05-2015, 01:11
Spreek ze erop aan op zo'n manier dat zij zich realiseren dat er een knop om moet. Kun je dat niet maak dua voor ze.

04-06-2015, 07:34


Ieder zijn graf. Zo heb je ook weer mensen die vasten en niet bidden.

04-06-2015, 23:07

Citaat door Tasha_16:
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie
Voor mensen die 11 maanden slecht zijn en alleen ramadan goed doen, moet je dua voor ze doen dat ze standvastig zullen blijven.
Maar als mensen het niet voor zichzelf en Allah doen, maar ''omdat het moet en voor de eer van de familie'', is het een zeer kwalijke zaak. Maar ook voor hun moet je dua doen, dat ze in sha Allah de juiste intentie krijgen.

ps. ik kan er zelf ook niet tegen. Maar je weet nooit wat de intentie van iemand is. En als je iemand kent die het alleen voor de familie doet, zou ik diegene echt daarop aanspreken.

10-06-2015, 14:44
Het is jammer dat zulke dingen gebeuren en inshAllah zullen we allen zowel tijdens als na de ramadan goede daden verrichten. Zoals velen hier zeggen, mocht je iemand kennen die alleen in de maand ramadan goede daden verricht en de rest van de ramadan weer verder gaat met zijn/haar zondes, spreek diegene aan en laat het juiste voorbeeld zien.


Citaat door Tasha_16:
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie

13-06-2015, 13:09
Beter 1 maand in het jaar dan geen enkele maand. Je zou hen net extra moeten motiveren ipv af te breken.

13-06-2015, 13:22

Citaat door Tasha_16:
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie


Wat praat jij veel poep. Je komt hier op marokko.nl om jezelf een goed gevoel aan te praten.

Ja ik ben zoubida met hoofddoek wahid frekkel, zo dik als een koe. Ik zit er echt mee dat ik geen sociaal leven heb, ohja weet je wat ik ga doen even op internet vertellen dat ik het allemaal goed doe en andere mensen 1 maandje. Nou gefeliciteerd meid

13-06-2015, 14:09

Citaat door Tasha_16:
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie
Ik deel jouw mening, maar het is toch ieder zijn graf! Allah Iehdina Mouslimien zemi3

13-06-2015, 16:08
Doordat we te veel op andere letten zien we onze tekortkomingen niet meer

14-06-2015, 19:37
Boeit niet wat wij ervan vinden. Jij kan niet in hun hart kijken of wat ze hebben meegemaakt. Let lekker op jezelf dan hebben we genoeg om aan te werken

19-06-2015, 23:36


Is het niet altijd beter om in ieder geval iets goed te doen? Moge Allah ons leiden, ameen.

22-06-2015, 18:05

Citaat door Nadiine_:
Boeit niet wat wij ervan vinden. Jij kan niet in hun hart kijken of wat ze hebben meegemaakt. Let lekker op jezelf dan hebben we genoeg om aan te werken

23-06-2015, 11:32

Citaat door Tasha_16:
Wat vinden jullie van de mensen die 11 maanden alles doet wat Allah verbiedt en 1 maanden heiliger zijn dan de Imaams in Mekkah........

Dan bedoel ik niet de mensen die echt iets willen veranderen, maar mee doen omdat het moet, eer van de familie...etc....

Kan daar zo niet tegen..

Wat vinden jullie
moeten we daar nu net in ramadan over gaan oordelen?
ik denk dat je beter 11 maanden fout kan zijn dan 12 maanden, het toch vasten ondanks je zondige jaar, dit net je redding kan zijn. je kunt het zien als hypocriet, maar daar oordeelt alleen Allah swt over

Pagina's : [1] 2