Bekijk volle/desktop versie : Bijstandsgerechtigden voelen zich vernederd



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

28-05-2015, 12:07
De taken die bijstandsgerechtigden in Rotterdam voor hun uitkering moeten uitvoeren, worden door de deelnemers als intimiderend, zinloos en onredelijk ervaren.





Dat stelt de gemeentelijke ombudsman Anne Mieke Zwaneveld in een rapport over de uitvoering van het zogeheten re-integratiebeleid van de gemeente. Wie in Rotterdam in de bijstand zit, moet daar iets voor terugdoen. Wie geen werk kan vinden, moet de eerste vijftien weken straten gaan vegen, ongeacht achtergrond in opleiding of werk. Volgens de ombudsman gaat het om straten die door de professionals al zijn schoongemaakt.

De ombudsman vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is van de algemene verplichting straten te gaan vegen. ,,Velen ervaren dit werk als vernederend en confronterend. Het draagt in hun beleving in ieder geval niet bij aan het vinden van betaald werk.''

28-05-2015, 12:14


Wat is er zo vernederend aan straten kuisen? Kom eens van jullie troon af.

28-05-2015, 12:19
VerNederland.

28-05-2015, 12:27
Wees blij dat je überhaupt geld krijgt van de staat. Dat je daar iets voor terug moet doen vind ik niet meer dan logisch.

28-05-2015, 12:33


Er zijn voldoende mogelijkheden om bijstandsgerechtigden in te zetten.

28-05-2015, 12:41
Straten vegen confronterend? Ehhh, wat?

28-05-2015, 12:47
Op wat voor een manier gaat dit werk een hoogopgeleide weer aan een betaalde baan helpen? Ik denk dat velen (lees allemaal) dit niet eens op hun cv zullen zetten.

Willen ze hun echt terug integreren dan moeten ze iets passend voor die mensen zoeken. Een stage in de uitkering in hun werkveld. Iets wat noemenswaardig in hun cv kan worden opgenomen. Zo krijgen ze meer werkervaring en is er geen "gat" in de cv.

Ik kan mij voorstellen dat dit averechts gaat werken en mensen in een depressie terechtgekomen of nog moeilijker aan een passende baan komen.

28-05-2015, 12:51

Citaat door lalalie:
Op wat voor een manier gaat dit werk een hoogopgeleide weer aan een betaalde baan helpen? Ik denk dat velen (lees allemaal) dit niet eens op hun cv zullen zetten.

Willen ze hun echt terug integreren dan moeten ze iets passend voor die mensen zoeken. Een stage in de uitkering in hun werkveld. Iets wat noemenswaardig in hun cv kan worden opgenomen. Zo krijgen ze meer werkervaring en is er geen "gat" in de cv.

Ik kan mij voorstellen dat dit averechts gaat werken en mensen in een depressie terechtgekomen of nog moeilijker aan een passende baan komen.
Geloof niet dat dat de reden is, meer dat ze weten dat ze hun geld niet gratis gaan krijgen, er iets voor moeten terug doen, maar toch er zijn andere mogelijkheden.

28-05-2015, 12:55
Alleen idioten die geen kaas hebben gegeten van economie zijn voorstanders. Dit zorgt er alleen voor meer werklozen aan het eind van de rit maar om dat te beseffen heb je een werkend brein nodig

28-05-2015, 12:56

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Alleen idioten die geen kaas hebben gegeten van economie zijn voorstanders. Dit zorgt er alleen voor meer werklozen aan het eind van de rit maar om dat te beseffen heb je een werkend brein nodig
Kan jij niet heel gauw naar Rotterdam verhuizen? Er ligt hier wat zwerfvuil voor de deur namelijk.

28-05-2015, 12:58

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Alleen idioten die geen kaas hebben gegeten van economie zijn voorstanders. Dit zorgt er alleen voospr meer werklozen aan het eind van de rit maar om dat te beseffen heb je een werkend brein nodig
Om deze domme uitspraak te doen moet je natuurlijk niet nagedacht of gestudeerd hebben.

28-05-2015, 13:00

Citaat door Redactie:
De taken die bijstandsgerechtigden in Rotterdam voor hun uitkering moeten uitvoeren, worden door de deelnemers als intimiderend, zinloos en onredelijk ervaren.







Dat stelt de gemeentelijke ombudsman Anne Mieke Zwaneveld in een rapport over de uitvoering van het zogeheten re-integratiebeleid van de gemeente. Wie in Rotterdam in de bijstand zit, moet daar iets voor terugdoen. Wie geen werk kan vinden, moet de eerste vijftien weken straten gaan vegen, ongeacht achtergrond in opleiding of werk. Volgens de ombudsman gaat het om straten die door de professionals al zijn schoongemaakt.

De ombudsman vraagt zich af wat de toegevoegde waarde is van de algemene verplichting straten te gaan vegen. ,,Velen ervaren dit werk als vernederend en confronterend. Het draagt in hun beleving in ieder geval niet bij aan het vinden van betaald werk.''
Over welke mensen hebben we het hier is mijn eerste vraag. Als mensen in de uitkering zitten ondanks de moeite die ze nemen om aan werk te geraken, en deze mensen kunnen hun tijd beter besteden aan iets anders is het inderdaad de vraag of het de maatschappij helpt, maar iets zegt me dat het vooral gaat om carriere trekkers. Tegen deze laatste groep zou ik vooral zeggen. Daar...bent nog een hoekje vergeten aan te vegen!!

28-05-2015, 13:03



Citaat door Baxi:
Kan jij niet heel gauw naar Rotterdam verhuizen? Er ligt hier wat zwerfvuil voor de deur namelijk.
Helaas voor jou, deze moslim is onafhankelijk. Ik heb geen baan nodig of geld van de gemeente


Citaat door Ma-at:
Om deze domme uitspraak te doen moet je natuurlijk niet nagedacht of gestudeerd hebben.
Ja natuurlijk, ga er maar van uit dat een moslim niet heeft gestudeerd. Dat zegt toch wat meer over jou dan over mij

28-05-2015, 13:07

Citaat door Ras-Al-Ghul:
Alleen idioten die geen kaas hebben gegeten van economie zijn voorstanders. Dit zorgt er alleen voor meer werklozen aan het eind van de rit maar om dat te beseffen heb je een werkend brein nodig
Leg dat mij als econoom dan eens uit slimmerik, verdringing kan gezien het artikel de reden niet zijn.

28-05-2015, 13:08

Citaat door Berenjager:
Leg dat mij als econoom dan eens uit slimmerik, verdringing kan gezien het artikel de reden niet zijn.
Wist jij dat sommige mensen met een uitkering aan het werk gezet worden in de Primark ? Wat vertelt jou dat?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15