Bekijk volle/desktop versie : Dat sommigen het kunnen....



27-05-2015, 20:33
In Marokko gebeurd het weleens dat er een vrouw nadat ze bv een tweeling heeft een van haar kind afstaat aan een onvruchtbare famillielid. Dat zij en haar man het kunnen. Vind het heel moeilijk persoonlijk zou ik het nooit kunnen mijn eigen vlees en bloed afstaan ookal zouden we het enkel met gedroogd brood moeten overleven.

27-05-2015, 20:37


Nee. Tenzij ik zelf niet voor het kind zou kunnen zorgen. Maar gewoon zo schenken als cadeau nee.

27-05-2015, 20:38
Toch denk ik dat het een daad van liefde kan zijn, als de ouders er zelf echt niet voor kunnen zorgen en denken dat het kindje op die manier beter af is.
En de gedachte dat je een kinderloos echtpaar dan een heel mooi geschenk kan geven.
Maar als er geen noodzaak voor is en je kan er in principe zelf voor zorgen dan snap ik het echt niet!

27-05-2015, 20:55
komt erg vaak voor idd
ken er zo direct wel 6 uit marokko die door tante of oma zijn opgevoed en grootgebracht en ze zien hun ouders ook gewoon
ik vind het zelf ook apart idd ik zou het nooit kunnen eerst 9 maanden moeite en daarna hup weggeven alsof het niks is

en het gaat hier echt niet om mensen die zogezegd ''arm'' zijn

27-05-2015, 21:07



Citaat door LailaStars:
Ik ken ook vrouw die haar kind heeft afgestaan aan haar zus omdat die geen kinderen kan krijgen.

Ik vind het wel heel bijzonder
Vind dat echt raar. Beghel het is handelswaar.

27-05-2015, 21:10
Ik zou het kind niet eens kunnen aannemen, blijf liever kinderloos door het leven.

27-05-2015, 21:17

Citaat door LailaStars:
Heeft denk ik te maken met de mentaliteit die wij hier hebben. Ik vond het wel een mooi gebaar... ze gunt het haar zus om moederschap te ervaren
Toch kan ik t niet begrijpen...t is nogmaals geen pop ofzo. Het is jouw vlees en bloed. Een kindje hoort bij mama te zijn; niet bij tante.