Bekijk volle/desktop versie : Hoe pak ik dit aan...



26-05-2015, 00:19
Salaam a3aleikom,

Geen onbekend topic, vooral de laatste tijd.
Hoe vertel ik mijn ouders dat ik graag een Nederlandse man wil huwen?

Nou praat ik sowieso niet met mijn ouders over dit soort onderwerpen en zijn wij redelijk gesloten naar elkaar toe, maar ooit moet het er van komen, maar echt geen idee hoe ik dit aan pak. Ook ben ik op dit moment nog niet klaar om te trouwen omdat ik veel dingen nog op een rijtje moet zetten, studie afmaken bijv. Maar uiteindelijk moet het er wel van komen, iemand tips?

En het liefst geen gemene of respectloze opmerkingen in dit topic. Gewoon op een goede manier met elkaar omgaan

26-05-2015, 00:22


Moeilijk, succes laat weten hoe ze hebben gereageerd

26-05-2015, 00:23
Gewoon afwachten en dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Het is net als een leeuw die zn prooi in de gaten houd maar nog niet toeslaat.

26-05-2015, 00:30
Uhm hoe bedoel je. Is er iemand op je pad gekomen of heb je een voorkeur voor een nederlandse man?

26-05-2015, 00:30



Citaat door Piraten:
Moeilijk, succes laat weten hoe ze hebben gereageerd
Ik ga het binnenkort nog niet doen hoor! Maar als het zover is, dan up ik het topic

Dankjewel voor je reactie!

26-05-2015, 00:33

Citaat door FIFI_ANO:
Gewoon afwachten en dan vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Het is net als een leeuw die zn prooi in de gaten houd maar nog niet toeslaat.
Hahaha mooi voorbeeld… In sha' Allah, afwachten is het beste. Maar wanneer ik dénk er klaar voor te zijn, hoe pak ik het dan aan? Waar zou jij aan denken dat het het belangrijkste is?

26-05-2015, 00:35

Citaat door Asfoureh:
Uhm hoe bedoel je. Is er iemand op je pad gekomen of heb je een voorkeur voor een nederlandse man?
Het eerste!

Het is alleen niet zoiets als: ''ik heb een nieuwe jas nodig'', ik vind het zelf echt onwijs moeilijk om over dit onderwerp met mijn ouders te praten. Zelfs als zou het een marokkaanse man zijn.

26-05-2015, 00:38

Citaat door BlackCrow:
Het eerste!

Het is alleen niet zoiets als: ''ik heb een nieuwe jas nodig'', ik vind het zelf echt onwijs moeilijk om over dit onderwerp met mijn ouders te praten. Zelfs als zou het een marokkaanse man zijn.


Ik denk dat dat vooral afhangt van de man in kwestie. Hoe zijn aghlaak etc is. Als het een goede oprechte man is dan zou zijn afkomst geen hindernis moeten zijn. Dat zullen jouw ouders dan ook zien..

26-05-2015, 00:39
Niet aanpakken maar loslaten.

26-05-2015, 00:40

Citaat door BlackCrow:
Hahaha mooi voorbeeld… In sha' Allah, afwachten is het beste. Maar wanneer ik dénk er klaar voor te zijn, hoe pak ik het dan aan? Waar zou jij aan denken dat het het belangrijkste is?
Als het me dochter was, een godsvrezende moslim ondanks afkomst.. En als hij mn dochter gelukkig maakt why not?
Duas doen en sebab dan komt alles goed

26-05-2015, 00:41
Heb je al een Nederlandse man of Weet je nu al gewoon dat je met een hollander wil trouwen en geen andere nationaliteit? Ik snap het niet? Je wil je ouders vertellen dat je met een hollander wil trouwen, maar nu niet aan trouwen denkt waarom vertellen dan nu

26-05-2015, 00:53
Als het een moslim is hij bid vast.. Een moslim is moslim al komt hij bijv uit China.. Gaat erom dat je gelukkig met hem bent en van elkaar houd.. Vertel t bijv aan je broer Zus? Miss dat hun t aan je ouders vertellen.. Stap voor stap

26-05-2015, 01:23


Misschien kun je eerst het onderwerp "trouwen" bespreekbaar maken en hen laten weten dat je voorkeur uitgaat naar een moslim die niet van marokkaans komaf is.

26-05-2015, 01:33
Als hij moslim is waarom niet.

bij mij ging het om een Marokkaanse dit heb ik met mijn moeder besproken. Ik begon steeds grapjes erover te maken. Uiteindelijk zei ik hij komt binnenkort handvragen. Zei ze oh, waren het geen grapjes? Ik zo jawel maar eerlijke grapjes haha. Nu getrouwd met 'm!

26-05-2015, 02:01

Citaat door Byrthi:
Heb je al een Nederlandse man of Weet je nu al gewoon dat je met een hollander wil trouwen en geen andere nationaliteit? Ik snap het niet? Je wil je ouders vertellen dat je met een hollander wil trouwen, maar nu niet aan trouwen denkt waarom vertellen dan nu
Dit.