Bekijk volle/desktop versie : wijze les



24-05-2015, 08:17
salaam,
in dit hoekje lijken alleen geleerden te zitten. die geleerden strijden om het hards over wie goed zit en wie niet. de kleinste kleinigheden worden opgerakeld en het liefst in het engels. als het eniogszins kan van het internet geplukt.
jammer vind ik dat. we zijn één ummah en geloven allen in de profeet vzmh en onze schepper swt.
ik las een boekje en wilde toch het volgende even mee geven aan de heren en dames van dit hoekje.


Citaat:
at-tirmidi heeft het volgende van sjoefayy al-asbahi overgeleverd: hij kwam medina binnen en zag een man met mensen om zich heen verzameld. hij vroeg: "wie is dat?" zij zeiden: "aboe hoerayrah" sjoeffay zei: "dus benaderde ik hem en ging voor hem zitten. hij was tegen de mensen aan het spreken en toen hij klaar was en de mensen weg waren, zei ik tegen hem"ik vraag je bij Allah swt vertel mij een hadith die je van de boodschapper van Allah swt hebt gehoord en helemaal begrepen hebt". Aboe hoerayrah zei: "dat zal ik doen, ik zal jou een hadith vertellen die ik van de boodschapper van Allah swt heb gehoord en helemaal begrepen heb". toen begon aboe hoerayrah naar adem te snakken en hij bleef in deze staat tot hij bij kwam. en toen zei hij: ik zal jou een hadith vertellen die de boodschapper van Allah swt mij in zijn huis vertelde toen er niemand anders aanwezig was behalve hij en ik". toen snakte hij naar adem , herstelde, veegde zijn gezicht af en zei: "ik zal je een hadith vertellen die de boodschapper van Allah swt mij in zijn huis vertelde toen er niemand anders aanwezig was behalve hij en ik". toen begon aboe hoerayrah zwaar naar adem te snakken en zijn hoofd viel voorover en ik ondersteunde hem lange tijd met zijn schouder. en toen herstelde hij en zei"boodschapper van Allah swt vertelde me: "als de dag des oordeels komt, zal Allah swt neerdalen om te berechten en ieder volk zal nederig knielen. de eerste mensen die naar voren worden geroepen zullen een man zijn die de qoraan uit zijn hoofd heeft geleerd, een man die ter wille van Allah swt gedood was en een rijke man. Allah swt zal tegen de geleerde zeggen"heb ik jou datgene geleerd wat ik aan mijn boodschapper heb geopenbaard? en hij zal zeggen: "natuurlijk mijn rabb". Allah swt zal zeggen: "wat wat heb je gedaan met datgene wat je geleerd hebt?" hij zal zeggen"ik bleef dag en nacht wakker (om te reciteren) ". Allah swt zal zeggen: "je hebt gelogen" en de engelen zullen zeggen: "je hebt gelogen". Allah zal zeggen: "je wilde alleen dat er gezegd zou worden dat die en die geleerde is. en dat werd gezegd". degene met veel rijkdom zal gebracht worden en Allah swt zal tegen hem zeggen: "heb ik jou niet overvloedig gegeven zodat je niemand nodig had?" en hij zal zeggen: "natuurlijk, o rabb" Allah swt zal zeggen: "wat heb je gedaan met datgene wat ik je gegeven haheb?" hij zal zeggen: "ik heb aan mijn familie gegeven en als liefdadigheid". Allah swt zal zeggen"je hebt gelogen." en de engelen zullen zeggen: "je hebt gelogen". Allah swt zal zeggen: "je wilde alleen dat er gezegd zou worden dat die en die edelmoedig is, en dat werd gezegd". dan zal degene die gedood werd ter wille van Aqllah swt naar voren gebracht worden en Allah swt zal tegen hem zeggen: "waarvoor werd jij vermoord?" hij zal zeggen: "ik werd bevolen te vechten in jihad omwille van u. dus ik vocht tot ik werd gedood" Allah swt zal zeggen: "je hebt gelogen" en de engelen zullen zeggen: "je hebt gelogen". Allah stw zei zeggen: "je wilde alleen dat er gezegd werd dat die en die moedig is. en dat werd gezegd." toen streek de boodschapper van Allah swt langs mijn knieën en zei: "o aboe hoerayrah, deze drie zullen de eerste mensen zijn voor wie het vuur zal worden opgestookt op de dag des oordeels."