Bekijk volle/desktop versie : waarom die haat tegen amerika



Pagina's : [1] 2

01-04-2005, 12:25

Citaat door fossil:
ik hoor steeds meer anti amerikaanse uitingen onder marokkanen,dan denk ik waarom wat heeft dat prachtige land met haar lieve,aardige mensen ons gedaan..een land waar ik als marokkaan graag kom.. heb er ook familie wonen(boston).het land heeft ons niks gedaan,of de gewone burger...de boosdoener is de regering...bush.cheny rice daar moet je tegen demostreren,of weet ik veel allemaal..

salam
.

01-04-2005, 12:29


Het is allemaal angst, en niets meer. Dat er argumenten bij gezocht worden om het allemaal rationeel te laten klinken in plaats van als angst, verhult het niet.
Het maakt het duidelijker: Arabieren zijn op één of andere manier bang voor Amerikanen, dus ook de Marokkanen zijn bang. Zelfs de Berbers.
Héél vreemd allemaal hoor.

Groeten Kropotkin

01-04-2005, 12:33

Citaat door fossil:
ik hoor steeds meer anti amerikaanse uitingen onder marokkanen,dan denk ik waarom wat heeft dat prachtige land met haar lieve,aardige mensen ons gedaan..een land waar ik als marokkaan graag kom.. heb er ook familie wonen(boston).het land heeft ons niks gedaan,of de gewone burger...de boosdoener is de regering...bush.cheny rice daar moet je tegen demostreren,of weet ik veel allemaal..

salam
Prachtig land, ja. Lieve, aardige mensen ... Die zitten er zeker veelvuldig tussen. Ik denk niet dat de Amerikanen beter of slechter zijn dan andere mensen op de wereld, maar precies hetzelfde. 99,9% van alle mensen op de wereld willen gewoon hun leven kunnen leiden, werken, kinderen krijgen en opvoeden, een huisje kopen en onderhouden, en af en toe genieten van wat de wereld te bieden heeft.

Inderdaad is de haat tegen welke natie dan ook ongegrond. Als er geageerd moet worden, moet dat inderdaad tegen de uitvoering van het beleid van de bewindslieden worden gedaan.

In die natie wonen namelijk mensen die niets aan dat beleid kunnen doen, en het er vaak ook niet mee eens zijn. Kijk maar naar Spanje: de meerderheid van de bevolking was het niet eens met de deelname van Spanje in Irak. Wie wordt er door een aanslag getroffen? Juist, diezelfde bevolking!

Dus actie voeren tegen de regering, liefst op democratische wijze: protesteren door marsen, artikelen plaatsen, handtekeningen verzamelen, staken, maar altijd zodanig dat onschuldige mensen buiten schot blijven.

01-04-2005, 12:33
We haten Amerika niet, maar hekelen het Amerikaanse internationale beleid..een groot verschil.

01-04-2005, 12:39



Citaat door appie666:
We haten Amerika niet, maar hekelen het Amerikaanse internationale beleid..een groot verschil.
Nou ... Ik heb me anders behoorlijk gestoord aan de plaatselijke feesten die in de straten van de grote steden van Nederland werden gevierd na de terroristische aanslag op de Twin Towers. Natuurlijk praten we over een minderheid, en natuurlijk waren de media er als de kippen bij om dit walgelijks te filmen, maar toch ... Als jij weet hoe groot het percentage van de niet-Westerse allochtonen was die blij was met deze aanslag, weet je meer dan ik. Toch is deze aanhang te groot, mijn mening mede gebaseerd op de veelvuldige haatpostings op dit forum.

N.B. Daar kwamen 2000 onschuldige Amerikaanse burgers afschuwelijk bij om het leven. Denk nog maar aan de mensen die uit pure wanhoop uit de ramen sprongen, een snelle dood tegemoet. En denk dan ook even aan de vreugde-uitingen van die mensen in de grote steden in Nederland

01-04-2005, 12:43
60.000 Marokkanen per jaar die naar de VS immigreren ????
Hoe kom je aan die cijfers.Natte vinger werk ?Lijkt me heel erg veel.

01-04-2005, 12:47
Een van mijn beste vrienden is een (Italiaanse)Amerikaan,
hij verafschuwt de wandaden van zijn overheid, heeft hier geen goed woord
over. Niet elke Amerikaan is het eens met het beleid van Bush en co, probeer
hier svp een onderscheid in te maken.

01-04-2005, 12:56

Citaat door fossil:
ik hoor steeds meer anti amerikaanse uitingen onder marokkanen,dan denk ik waarom wat heeft dat prachtige land met haar lieve,aardige mensen ons gedaan..een land waar ik als marokkaan graag kom.. heb er ook familie wonen(boston).het land heeft ons niks gedaan,of de gewone burger...de boosdoener is de regering...bush.cheny rice daar moet je tegen demostreren,of weet ik veel allemaal..

salam
Domme vraag maar om je precies te laten zien waarom.....raad ik je aan het boek "Cry fro war" van Willen Oltmans te lezen.

01-04-2005, 13:11

Citaat door fossil:
ik ben ook anti bush..die man is een gevaar voor de wereld vrede,an de binnenlandse politiek,denk aan pensioenen ,uitkering hij wil er in gaan snijden
Daarom.. het is geen haat tegen Amerika en zijn mensen.. want ook dat is Gods land en schepping.

Het is haat tegen de vijand van de mens die verborgen vijandelijk te werk gaat om zo de massa onder zijn macht te krijgen en te houden.. en zijn zak te blijven vullen..

01-04-2005, 13:13

Citaat door fossil:
nee hoor dat klopt,er is een nieuwe overeenkomst getekend dat marokkaanse studenten makkelijker kunnen studeren in de vs
Geef eens een link dan svp waar al deze info te lezen valt ?
Studeren echter is geen immigreren.........lang geleden heb ik zelf 1 jaar in de VS gestudeerd, dit betekende echt niet dat je daarna verzekerd was van een green-card. De VS geven maar een bepaald aantal green-cards per land per jaar uit of je moet deelnemen aan de zgn "green-card lottery", dan nog.........

01-04-2005, 13:45
Sterke aversie tegen Xenofobische, racistisch en haatdragend gedachtengoed. Ongeacht achtergrond.

01-04-2005, 13:54
fossil heeft gelijk...in veler ogen is de vs een groot, boosaardig dier dat bestreden moet worden...voor het gemak wordt vergeten dat er enkele miljoenen slachtoffers van de regering bush...in de vs zelf wonen.

in de 70-ies werd in europa (terecht) geprotesteerd tegen de vietnam-oorlog...maar tegelijk genoten dezelfde mensen van woodstock en easy rider...de hele cultuur van sex and drugs and rock and roll komt er vandaan; er worden prachtige films gemaat, boeken geschreven, muziek gemaakt; geschilderd...chicago is een wonder van revolutionaire nieuwe architectuur uit de 30-er jaren. er was een tijd dat alles wat nieuw, vernieuwend en progressief was, uit amerika kwam: de vakbeweging, de vrouwenbeweging, de 8-urige werkdag...sterke arbeidersbeweging en natuurlijk woody guthrie

van dorothy parker tot philip glass...van joe hill tot michael moore...een groot deel van alles wat amerikaans is deugt...heel erg, zelfs. daar mogen we idd best eens aan denken.

01-04-2005, 14:05



Citaat door fossil:
ik hoor steeds meer anti amerikaanse uitingen onder marokkanen,dan denk ik waarom wat heeft dat prachtige land met haar lieve,aardige mensen ons gedaan..een land waar ik als marokkaan graag kom.. heb er ook familie wonen(boston).het land heeft ons niks gedaan,of de gewone burger...de boosdoener is de regering...bush.cheny rice daar moet je tegen demostreren,of weet ik veel allemaal..

salam
De haat is vooral gericht naar de Amerikaanse yankee regering en niet naar de bevolking.

01-04-2005, 15:55

Citaat door Kropotkin:
Het is allemaal angst, en niets meer. Dat er argumenten bij gezocht worden om het allemaal rationeel te laten klinken in plaats van als angst, verhult het niet.
Het maakt het duidelijker: Arabieren zijn op één of andere manier bang voor Amerikanen, dus ook de Marokkanen zijn bang. Zelfs de Berbers.
Héél vreemd allemaal hoor.

Groeten Kropotkin
Wat een onzin zeg.Niemand is bang voor de amerikanen,want het zijn geen beesten.Velen zijn eerder tegen hun onrechtvaardige buitenlandse beleid.

01-04-2005, 17:08

Citaat door fossil:
ik hoor steeds meer anti amerikaanse uitingen onder marokkanen,dan denk ik waarom wat heeft dat prachtige land met haar lieve,aardige mensen ons gedaan..een land waar ik als marokkaan graag kom.. heb er ook familie wonen(boston).het land heeft ons niks gedaan,of de gewone burger...de boosdoener is de regering...bush.cheny rice daar moet je tegen demostreren,of weet ik veel allemaal..

salam
Kuddegeest, de éne jankt de andere na.
En de meesten weten niks van Amerika.
Bush rot, heel Amerika en alle Amerikanen rot, tot daar het simpele besluit van onnadenkende meelopers.

Groeten

Pista

Pagina's : [1] 2