Bekijk volle/desktop versie : Mogelijk verbod op Lonsdale in Uden



Pagina's : [1] 2 3 4

01-04-2005, 10:49

Citaat door Corrie:
http://frontpage.fok.nl/nieuws/52757

Het college van B&W van de gemeente Uden overweegt een verbod in te voeren op het dragen van Lonsdale-kleding. Het is één van de maatregelen die het gemeentebestuur in de strijd wil gooien om de gemoederen in Uden tot rust te brengen. Oók wordt overwogen een absoluut verbod op het gebruik van alcohol in openbare ruimten in te stellen.

Uden is op scherp gezet na de tweede brandstichting in de islamitische Bedir basisschool. Volgens velen bestaan er in de plaats tussen autochtone en Turkse jongeren grote spanningen. Uit een gisteren gepubliceerd artikel in het Brabant Dagblad blijkt dat op straat Udense tieners gewag maken van de rivaliteit tussen vooral Turkse jongeren en de zogeheten Lonsdale- jeugd, immer gestoken in de kleding waarmee ze hun nationalisme willen uitdragen. ''Op het schoolplein van het Udens College, de enige middelbare school van het dorp, is de groepsvorming ook te zien: dáár staan de Turken, dáár de Lonsdale-jongeren en weer in een ander hoekje de rest. Gemengde groepjes zijn er ook, maar ze vormen een minderheid. Het is onzin om te veronderstellen dat de groepjes elke dag met elkaar op de vuist gaan, maar van een harmonieus samenzijn is op het schoolplein geen sprake'', zo viel onder meer gisteren in de krant te lezen.

De gemeente gaat binnenkort met alle betrokkenen overleggen over te nemen maatregelen. Wat betreft het verbod op Lonsdalekleding zal het waarschijnlijk alleen binnen het onderwijs gelden. Om het ook buiten op straat te verbieden zal juridisch een moeilijk verhaal worden, zo weet ook wethouder M. Bakermans.

Gesprek
Volgende week zal in ieder geval een gesprek worden geregeld met een groep risicojongeren. Wethouder Bakermans: ''Om ze duidelijk te maken wat wel en wat niet kan. En om aan te geven wat wij vinden van hun gedachtengoed''.

De belaagde Bedirschool werd gisteren bezocht door de Udense burgemeester J. Kersten. Ook belde premier Balkenende met de schoolleiding. Verder zegde een bakker toe dat hij vlaaien zal gaan uitdelen aan de kinderen op de school.


Nou ja, ik hoop dat ze door kunnen dringen tot die kaalkopjes, maar dat ze maar goed hard aangepakt worden zodat hun leven aardig zuur wordt zolang ze zo blijven rondrennen...
.

01-04-2005, 10:56


Wat ik trouwens nog wilde voorstellen: een Marokko.nl-meeting in Uden.

01-04-2005, 11:11

Citaat door Elberfeld:
Eigenlijk is dat niet meer dat symptoombestrijding. Zodadelijk gaan die kaalkoppen rondrennen in shirtjes van het Nederlands elftal, en dan krijgen DIE weer een slechte naam. En is dat wat we willen?

Eigenlijk vind ik dus dat je niet de KLEDING moet aanpakken, maar de DRAGERS ervan. Ik kom alleen wat maatregelen in de praktijk niet verder dan preventieve castratie, maar er moet wel wat beters te vinden zijn.
Hier ben ik het volkomen mee eens!

01-04-2005, 11:22
Als dat verbod doorgezet word, krijgen ze waarschijnlijk alleen maar meer problemen dan ze al hebben..

01-04-2005, 23:07


ik draag ook lonsdale maar ben geen racict

01-04-2005, 23:11

Citaat door Gipsy.Pride:
ik draag ook lonsdale maar ben geen racict
Zelfs ik heb een lonsdale trui.....echt waar....ik draag meestal in de winter...(alleen thuis). Ik heb die zwarte trui al 10 jaar ofzo.... . Lekker warm ding....

01-04-2005, 23:12
Dat verbod op de kleding is onzin. Door een verbod te leggen op Lonsdale zal het gedachtegoed niet veranderen. Ze zullen juist meer gaan tegenwerken en dat moet juist net niet.

Het is net of je een bommetje een ander kleurtje geeft..

01-04-2005, 23:19
Belachelijk. Nederlanders zijn het noorden kwijt, nu gaan ze ook nog een merk verbieden omdat een stelletje strontzakjes dat dweept met het traditionele Europese gedachtegoed ze toevallig draagt.

01-04-2005, 23:23

Citaat door AmazoeloeIV:
Belachelijk. Nederlanders zijn het noorden kwijt, nu gaan ze ook nog een merk verbieden omdat een stelletje strontzakjes dat dweept met het traditionele Europese gedachtegoed ze toevallig draagt.
ze kunnen heus geen lonsdale gaan verbieden jonge

01-04-2005, 23:44

Citaat door crusader-999:
En gaan we dan ook burhkas' hoofddoeken en soepjurken verbieden ? dacht het toch niet.
soepjurken zijn wel sexy

02-04-2005, 02:24
Beste mensen,

Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wat ze willen dragen.
Maar ik heb liever dat ik bijv. die lonsdale typetjes kan herkennen door middel van kun kleding, dan helemaal niet meer herkennen.
Zo weet je ten alle tijden wie je beter kan vermijden...

02-04-2005, 07:16

Citaat door 19.19:
Droom maar lekker verder. Is het nog steeds niet doorgedrongen waarom dergelijke zaken plaatsvinden, hetgeen slechts nog maar een prille begin is ?
Ratten en kakkerlakken zijn toch ook niet in een keuken gewenst, en komen ze toch voor, dan worden er onmiddellijk maatregelen genomen , hetgeen toch niet meer dan logisch is ? Hetzelfde principe geldt binnen de maatschappij. Parasieten en indringers worden geweerd. Waarom vraag je jezelf misschien af ?
Wel, een rotte appel die je toelaat in een mand met gezonde appels te liggen, verpest in geen tijd heel de mand die al gauw bedorven wordt. Wij willen een aangename maatschappij, daar horen minderwaardige mensen, die niet meer dan een weg te vagen fout van de natuur zijn, met de huidskleur van rottend voedsel niet bij.
De rekening die betaald moet worden voor de moord op Theo zal 1000 x op een koude wraakschotel terug gepresenteerd worden.
Wanneer iemand aan het Arisch witte volk komt, dan is zelf Allah niet meer veilig.
Verwacht je maar aan hoe langs hoe meer kaalkoppen die in het straatbeeld zullen opduiken, al dan niet met Lonsdalekledij.
onder welke nick kennen we jou ook?

02-04-2005, 07:18


19.19 is al gebanned, geloof ik ...

02-04-2005, 07:20
En ik heb net een verzoek verzonden daartoe ...

02-04-2005, 09:43

Citaat door AmazoeloeIV:
Belachelijk. Nederlanders zijn het noorden kwijt, nu gaan ze ook nog een merk verbieden omdat een stelletje strontzakjes dat dweept met het traditionele Europese gedachtegoed ze toevallig draagt.
wat een lelijk gallicisme...

Pagina's : [1] 2 3 4