Bekijk volle/desktop versie : Weinig mensen met nog sbar in het huwelijk



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

07-05-2015, 13:10
La hawla quata illa billah. De Marokkaanse gemeenschap is echt zwaar aan het falen hier in. Al een aantal scheidingen in mijn omgeving na een korte periode doordat ''men niet meer gelukkig is''. Vaak is dit de doorslag bij mannen die hun oude ongecompliceerde leven missen. Ik zie veel meiden hierdoor msakan door een hel gaan (tuurlijk zijn er ook mannen). Waarom gaan mensen niet gewoon samen naar de kern. De Islam. Ken je rechten ken je plichten. Leer hoe de profeet communiceerde met zijn vrouwen en je zal je op de perfecte manier kunnen gedragen en open stellen. Als iedereen die in de begin periodes ongelukkig was meteen was gaan scheiden waren er nog veeeel minder huwelijken geweest.

Ik heb het idee dat doordat scheiden inmiddels geen schande meer is er te snel naar gegrepen wordt. Ik snap dat als je maandenlang ongelukkig bent dat je er moe van wordt. Maar je moet net als dat je samen de keuze hebt gemaakt voor het huwelijk ook samen elke keer jezelf herinneren aan de positieve kanten van je partner destijds en waarom jullie voor elkaar hadden gekozen. Vecht voor je huwelijk (mishandelingen etc daar gelaten).

Subhanallah einde is echt nabij. Moslims doen gewoon de kuffaar na in deze zaken. Elke keer dat mensen scheiden trilt de troon van Allah. Scheiding wordt gewoon ook tijdens huwelijken te vaak te snel (soms zelfs in de eerste dagen weken) geroepen. Astarfelillah 3adim. Scheiden is een toegestaan, maar afgekeurd. Het is een mogelijkheid maar niet altijd je eerste redding.

Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.

07-05-2015, 13:13


Ben jij getrouwd?

07-05-2015, 13:16

Citaat door anno-nu:
Ben jij getrouwd?
Ja en ervaar ook de moeilijkheden. Ik vecht en probeer alles. Maar ook mijn man begint de moed te verliezen omdat hij weer gelukkig wil zijn en het maar te moeilijk vind. Ik ervaar dus aan het lijve hoe fustrerend het is.

07-05-2015, 13:18
Moge Allaah jullie bijstaan.Ameen

07-05-2015, 13:18


Ik ervaar het ook. Niet eens zo lang getrouwd. Heel pijnlijk. Ik heb zelf ook veel fouten gemaakt. Allebei. Maar het is toch ook gewoon heel erg wennen en leren van je fouten. Maar mijn man kan niet communiceren. Hij heeft altijd een makkelijk leven gehad waarin alles vanzelf ging. Dus hij dacht ook het huwelijk gaat vanzelf. Ergens hoop ik dat hij spijt gaat krijgen van zijn koppigheid. Aan de andere kant denk ik dat hij daar veel te koppig en standvastig in is.

07-05-2015, 13:19

Citaat door BentElWatan:
Ja en ervaar ook de moeilijkheden. Ik vecht en probeer alles. Maar ook mijn man begint de moed te

verliezen omdat hij weer gelukkig wil zijn en het maar te moeilijk vind. Ik ervaar dus aan het lijve hoe fustrerend het is.
Moge allah jullie standvastig maken in het goede.

07-05-2015, 13:20

Citaat door BentElWatan:
Ja en ervaar ook de moeilijkheden. Ik vecht en probeer alles. Maar ook mijn man begint de moed te verliezen omdat hij weer gelukkig wil zijn en het maar te moeilijk vind. Ik ervaar dus aan het lijve hoe fustrerend het is.
Je kunt blijven vechten, maar een keertje houdt het op. Als de ene er een punt achter zet kun je niet anders dan het accepteren en verder te gaan.

07-05-2015, 13:24
Zoals jouw man het allemaal moeilijk vindt, zo vinden al die andere losers het huwelijk ook moeilijk. Dus dat krijg je ervan als je gewoon maar snel wilt trouwen.
Citaat door BentElWatan:
Ja en ervaar ook de moeilijkheden. Ik vecht en probeer alles. Maar ook mijn man begint de moed te verliezen omdat hij weer gelukkig wil zijn en het maar te moeilijk vind. Ik ervaar dus aan het lijve hoe fustrerend het is.

07-05-2015, 13:27
@TS moge allah soub7anah jou sabr geven in sha allah..

Er zijn inderdaad veel scheidingen maar alleen Allah soub7anah weet wat er speelt tussen man en vrouw.. En tot hoevere moet je sbar hebben? Zelfs sbar heeft een limiet.. Energie raakt op, gezondheid gaat eraan.. Allah o a3lem..

07-05-2015, 14:14
Klopt dit komt heel vaak voor he.
Mannen die niet meer 'gelukkig' zijn in een huwelijk. Het huwelijk ervaren ze als 'vast geketend' zitten.
Ze verlangen terug naar hun oude leventje zonder verplichtingen..

Maar dit zijn veelal mannen met een verleden vol uitgaan, vrienden, vakanties, vriendinnetjes etc.
Dit soort mannen kan moeilijk heel lang hechten aan 1 vrouw. Laat staan een huwelijk lang verantwoordelijkheden en verplichtingen dragen.

Daarom mijn tip, trouw niet dit soort mannen.
Beter kies je een man die een rustiger leven heeft gehad, met zijn Deen bezig hield en hoeft niet de allerknapste te zijn.
Maar wij vrouwen worden altijd verblind door uiterlijk.
Iemand zijn levenswijze zegt veel over de persoon.

07-05-2015, 14:29
Dus als een man niet mag uitgaan, dan wordt ie ongelukkig? Zo erg dat ie zelfs gaat scheiden? Dat zijn geen mannen maar zwakbegaafde pubers. Welke normale gezonde jongeman prefereert uitgaan boven een huwelijk waar hij veel geld en moeite in gestoken heeft? Dan moet dat huwelijk wel erg bagger zijn. Niemand gooit zijn huwelijk en geld zomaar weg om te kunnen uitgaan.

07-05-2015, 14:41
Dus getrouwde mannen verlangen naar hun oude leven als vrijgezel, lijkt mij echt niet reden waarom er zoveel gescheiden wordt. Je trouwt juist om te settelen.
Het is gewoon vaak karakters die botsen. Als je qua persoonlijkheid zo verschilt van je partner dan is huwelijk bijna niet meer te redden.

07-05-2015, 14:43



Citaat door BentElWatan:
Ja en ervaar ook de moeilijkheden. Ik vecht en probeer alles. Maar ook mijn man begint de moed te verliezen omdat hij weer gelukkig wil zijn en het maar te moeilijk vind. Ik ervaar dus aan het lijve hoe fustrerend het is.
Moge Allah jullie bijstaan en jullie samen brengen.....

07-05-2015, 14:45

Citaat door Psyc:
Eerlijk, mannen willen blijven uitgedaagd worden. Vooral de man met een zwaar verleden. Als de vrouw dat niet meer doet/niet meer kan, dan vinden mannen het saai en niks meer aan. Probeer dus die sparkle erin te houden en je man elke keer het gevoel te geven dat hij voor je moet vechten/dat hij je moet winnen. Ze kicken op die uitdaging.
Mannen moeten zich eens gaan gedragen.
Waarom zou ik mijn man moeten gaan uitdagen en hem het gevoel te geven dat die voor me moet vechten,
Ik heb voor dit soort figuren echt geen respect. Ben blij met wat je heb en zeg Alhamdoulilah een huwelijk is nou eenmaal niet zo makkelijk, al denken al die pubertjes dat wel. Ik geef even een bruiloft van zoveel duizende euro's en als het tegen zit tjá dan gaat iedereen maar zijn eigen kant weer.

Je zult leuke tijden hebben maar ook tijden die tegen zitten en juist dat soort momenten moet jullie sterker maken en een leerzaam fase zijn.

07-05-2015, 14:47
Dan moet er überhaupt niet getrouwd worden als karakters zoveel botsen. Dan zou het volgens mij niet eens zo ver komen. Tenzij ze allebei potje zaten te liegen en zich heel anders voordeden. Alles om maar getrouwd te zijn.
Citaat door Foulan:
Dus getrouwde mannen verlangen naar hun oude leven als vrijgezel, lijkt mij echt niet reden waarom er zoveel gescheiden wordt. Je trouwt juist om te settelen.
Het is gewoon vaak karakters die botsen. Als je qua persoonlijkheid zo verschilt van je partner dan is huwelijk bijna niet meer te redden.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8