Bekijk volle/desktop versie : Paleis beklad met 'fuck de koning'



Pagina's : [1] 2

07-05-2015, 12:33
Het Paleis op de Dam in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag beklad met de tekst 'Fuck de Koning'.





De politie heeft nog geen idee wie hierachter zit en heeft een onderzoek ingesteld. De gemeente Amsterdam is bezig de tekst te verwijderen. De advocaat van activist Abulkasim Al-Jaberi maakte woensdag bekend dat zijn cliënt wordt vervolgd omdat hij vorig jaar tijdens een demonstratie tegen Zwarte Piet ,,Fuck de koning, fuck de koningin, fuck het koningshuis'' riep.

Dit besluit van het Openbaar Ministerie leidde tot veel beroering en reacties.

07-05-2015, 12:42


Fok de koning, z'n volgers en z'n geldverslindende arrogante nutteloze familie









(dat vind ik en ik maak gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting )

07-05-2015, 12:50

Citaat door Redactie:
Het Paleis op de Dam in Amsterdam is in de nacht van woensdag op donderdag beklad met de tekst 'Fuck de Koning'.





De politie heeft nog geen idee wie hierachter zit en heeft een onderzoek ingesteld. De gemeente Amsterdam is bezig de tekst te verwijderen. De advocaat van activist Abulkasim Al-Jaberi maakte woensdag bekend dat zijn cliënt wordt vervolgd omdat hij vorig jaar tijdens een demonstratie tegen Zwarte Piet ,,Fuck de koning, fuck de koningin, fuck het koningshuis'' riep.

Dit besluit van het Openbaar Ministerie leidde tot veel beroering en reacties.
Gezien de structuur van de letters op de foto bv nu.nl is er moeite gedaan om herkenbaatheid uit geschrift zo veel mogelijk uit de weg te gaan

Jammer van de muur en een kinderachtige zet.

07-05-2015, 12:53
Vandalisme. En maar zeuren over hoge belastingen..

Neemt niet weg dat je het van mij wel van de daken mag schreeuwen zonder vervolgd te worden.

07-05-2015, 12:55


Dom en provocerend.


Noord

07-05-2015, 13:15
Wat denk je van FC Groningen wat ze gister hebben gedaan?
Citaat door Noord55:
Dom en provocerend.


Noord

07-05-2015, 13:16
Een samenwerkingsverband van koningshuizen is helemaal klaar met verschillende campagnes tegen koningshuizen en koningen die naar Nederland komen.

'Graag willen wij uw aandachtvragen voor onze zorgen over de laatste zorgwekkende ontwikkelingen met betrekking tot koningshuizen en de adel. Bijvoorbeeld, de manier waarop onze adel in de media worden bejegend houdt de adellijke gemeenschap enorm bezig en baart ons ontzettend veel zorgen', klinkt het.

'Bepaalde recente gebeurtenissen baren ons grote zorgen. Te denken valt aan de gerichte media aanvallen op onze koning, die in Dordrecht, zijn verjaardag wilde vieren en ook de kwetsende posters in ’t Gooi. Dit zijn zeer ongezonde ontwikkelingen en wij maken ons zorgen om de Nederlandse samenleving, het leefklimaat en ook onze soeverein macht.'

De organisatie vraagt zich terecht af waar dit naartoe leidt. Het huidige leefklimaat (lees: hetze tegen adel), gevoed door bepaalde media en weinig beweging hiertegen vanuit de overheid geeft de koningshuizen weinig reden tot optimisme. Ook hekelt men het feit dat termen als zakkenvuller, plofkop, rovershol en belastingontduikers steeds normaler taalgebruik aan het worden is.

'Dit is voor adel zeer kwetsend en niet te tolereren. Voor ons als, adel, wordt het steeds moeilijker om onze achterban te overtuigen dat zij als volwaardige burgers kunnen participeren in onze samenleving. Wij zien dan ook geen mogelijkheid om onze achterban continu voor te houden dat deze gebeurtenissen niet gericht zijn op adel en het koningshuis.'

Onduidelijk
De koningshuizen stellen dat er weinig duidelijkheid is over de grenzen tussen vrijheid van meningsuiting, discriminatie, het beledigen van groepen en aanzetten tot haat. Tijdens discussies hierover grossiert bovendien het dubbel moraal.

'Wij willen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke vorm van escalatie. De laatste weken is door velen al een parallel getrokken met grote gebeurtenissen uit het verleden. Wij willen hier niet aan denken. Op 5 mei zeggen we in Nederland dat we de bevrijding van ons land vieren met een motto als “eens en nooit meer”. Wij weten nog niet welke vrijheid wij moeten vieren.'

Desalniettemin zegt de organisatie zich in te zullen zetten en de verantwoordelijkheid te zullen nemen op gebieden waar het kan.



07-05-2015, 13:21

Citaat door Reallover:
Wat denk je van FC Groningen wat ze gister hebben gedaan?
Reallover,

Ja, ik hoorde het op de lokale omroep hier. Kan natuurlijk niet, hé.
De enige wanklank op wat verder een mooi feest moet zijn geweest.
Volstrekt onwaardig.
Als ik het goed begrepen heb deden ook mensen op het podium aan dit gebalk mee en dat vind ik nog kwalijker.

Het OM onderzoekt 't, maar goed, wat kunnen ze doen...


Noord

07-05-2015, 13:31

Citaat door Reallover:
Wat denk je van FC Groningen wat ze gister hebben gedaan?
Reallover,

En nu hoor ik net op het nieuws dat het OM het er bij laat zitten.

"De tekst is verwerpelijk, maar niet strafbaar".


Noord

07-05-2015, 13:46

Citaat door Reallover:
Wat denk je van FC Groningen wat ze gister hebben gedaan?
Vind ik ook achterlijk! Apart slag volk die voetbaltokkies.

07-05-2015, 14:07

Citaat door MaatBeker:
Vandalisme. En maar zeuren over hoge belastingen..

Neemt niet weg dat je het van mij wel van de daken mag schreeuwen zonder vervolgd te worden.

07-05-2015, 14:41

Citaat door AirbusA380:
Wat bedoel je hiermee?

07-05-2015, 15:20



Citaat door MaatBeker:
Wat bedoel je hiermee?
wijsneus

07-05-2015, 15:48
Apart
Citaat door Noord55:
Reallover,

En nu hoor ik net op het nieuws dat het OM het er bij laat zitten.

"De tekst is verwerpelijk, maar niet strafbaar".


Noord

07-05-2015, 15:50

Citaat door noord55:
reallover,

ja, ik hoorde het op de lokale omroep hier. Kan natuurlijk niet, hé.
De enige wanklank op wat verder een mooi feest moet zijn geweest.
Volstrekt onwaardig.
Als ik het goed begrepen heb deden ook mensen op het podium aan dit gebalk mee en dat vind ik nog kwalijker.

Het om onderzoekt 't, maar goed, wat kunnen ze doen...


Noord
kan niet ?

Word elk week in alle stadion gezongen man jankertje

Pagina's : [1] 2