Bekijk volle/desktop versie : wortelkanaalbehandeling



Pagina's : [1] 2 3

06-05-2015, 23:08
Salaam,

Morgen is het zover dan heb ik een afspraak bij de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling.
Na anderhalf jaar uitgestelt te hebben haha.
Ik ben zo bang voor de napijn want ik heb eerder 4 verstandskiezen uit laten trekken.
Eerst 2 kiezen uit laten trekken en na een jaar de andere 2 kiezen.

Bij de eerste 2 kreeg ik 2 dagen constant hevig napijn en de laatste 2 minder, maar was ook pijnlijk de napijn.
De pijnstillers hielpen niet bij mij.(Ibrofen 600)
Ik ben heel zenuwachtig voor morgen zal ik het doen of niet haha?

06-05-2015, 23:19


Doe het. Ik heb het gedaan gisteren niks ik voel niks. Heb wel gelijk pijstellers genomen net dat die verdoving weg gaat. Nou al hamdolillah de stress qas nergens voor nodig...

Taki allah. Laat alles in handen van allah swt. Komt goed.

06-05-2015, 23:22
Heb ooit de behandeling gehad zonder verdoving

De pijn is na de behandeling gewoon weg hoor.

06-05-2015, 23:26
Ik heb aan 1 kies zoveel ellende gehad
Heb wortelkanaalbehandeling gehad. Was geen pretje, maar het viel mee. En napijn had ik toen helemaal niet.

Die behandeling is helaas niet gelukt. Daarna kreeg ik een wortelpuntoperatie (apexresectie) in het ziekenhuis. (Kaakchirurg boort in je kaak om zo de wortelpuntontsteking te verwijderen); Die pijn was zo diep die ik voelde en nog wel zoveel verdoofd en napijn die ik toen heb gehad was echt verschrikkelijk. Dikke wang alles. Een week lang thuis gezeten.

Je moet gaan! Loop er niet te lang mee rond. Dat heb ik namelijk wel gedaan. Durfde steeds niet. Daarna werd het erger.

06-05-2015, 23:27


bij mij was de pijn na de behandeling ook weg.. het is te vergelijken met tand vullen.

06-05-2015, 23:28

Citaat door Dalilaah:
Heb ooit de behandeling gehad zonder verdoving

De pijn is na de behandeling gewoon weg hoor.
3iyek zonder verdoving. Meen je die?
Ik snap ook nie mensen die hun kies laten vullen zonder verdoving. Ik kan dat echt niet. Heb het een keer geprobeerd. Nou hij begon alleen de kies aan te raken om te boren; Hij moest maar meteen stoppen.

06-05-2015, 23:31
Ik moet morgenochtend naar de kaakchirurg om een cyste in m'n kaak te verwijderen. Heb daar ook veel pijn door, omdat t tegen m'n zenuw drukt.

Ik kan amper slapen, kschijt m echt!! Mag door m'n zwangerschap alleen paracetamol, ben dus als de dood voor de napijn

Meisjes: jij maakt mijn angst alleen maar erger, heb echt buikpijn gekregen. Heb een bruiloft staan zaterdag, hoef daar dus niet op te rekenen

06-05-2015, 23:32

Citaat door meisjes-:
3iyek zonder verdoving. Meen je die?
Ik snap ook nie mensen die hun kies laten vullen zonder verdoving. Ik kan dat echt niet. Heb het een keer geprobeerd. Nou hij begon alleen de kies aan te raken om te boren; Hij moest maar meteen stoppen.
Ja wallah anders zou ik t niet zeggen toch

Hahaha boren standaard zonder verdoving. Ik had nog een ouderwetse tandarts. Pas toen hij met pensioen ging en we moesten veranderen, maakte ik pas kennis met verdovingen. Dacht toen echt: ghjaaaaaaaa zi3nta kan t ook zo!!

06-05-2015, 23:34

Citaat door berbertje00:
Ik moet morgenochtend naar de kaakchirurg om een cyste in m'n kaak te verwijderen. Heb daar ook veel pijn door, omdat t tegen m'n zenuw drukt.

Ik kan amper slapen, kschijt m echt!! Mag door m'n zwangerschap alleen paracetamol, ben dus als de dood voor de napijn

Meisjes: jij maakt mijn angst alleen maar erger, heb echt buikpijn gekregen. Heb een bruiloft staan zaterdag, hoef daar dus niet op te rekenen
Nee echt erger dan dat kon gewoon niet. Ging duizelig naar huis van de kaakchirurg.

InshaAllah zal het bij jou mee vallen. Al weet ik niet hoe het is om een cyste te verwijderen. Boren ze dan ook in je kaak? Zo ja da ga je voelen daarna.

06-05-2015, 23:39

Citaat door Dalilaah:
Ja wallah anders zou ik t niet zeggen toch

Hahaha boren standaard zonder verdoving. Ik had nog een ouderwetse tandarts. Pas toen hij met pensioen ging en we moesten veranderen, maakte ik pas kennis met verdovingen. Dacht toen echt: ghjaaaaaaaa zi3nta kan t ook zo!!
Hahah lekker verdoven zeg ik altijd. Ietsjes meer hoor. Hij vraagt nu niet eens meer wat ik wil
Ben toch niet voor niks verzekerd.

Haha heel anders he.

06-05-2015, 23:40
Bedankt voor jullie reactie´s dames!
Morgen insha allah laat ik het weten hoe het is gegaan

06-05-2015, 23:44

Citaat door meisjes-:
Nee echt erger dan dat kon gewoon niet. Ging duizelig naar huis van de kaakchirurg.

InshaAllah zal het bij jou mee vallen. Al weet ik niet hoe het is om een cyste te verwijderen. Boren ze dan ook in je kaak? Zo ja da ga je voelen daarna.
Ik weet eigenlijk niet eens wat ze precies gaan doen, morgenochtend eerst maar goed uitvragen. Moest vorige week met spoed naar tandarts en diezelfde dag bij kaakchirurg.. Hele termen.. Ik dacht alleen maar saffie kga dood

Hij moet wel in m'n kaak zijn, want iets in wat is gaan ontsteken ofzo, en cyste moet eruit ondat t alleen maar groter wordt. Zou gewoon iets zijn gevuld met vocht ofzo??!! Heb echt half geluisterd, zat meer z'n ziekenhuisklompen te bestuderen en alle kastjes met stickers van apparatuur en boren

Hij zei wel dat het pijn gaat doen en dat ik rekening mee moest houden week napijn. Oh en dat hij dicht bij m'n zenuwader ofzo moest snijden/boren weet ik het en dat kans groot is dat die zenuw gekneusd raakt en ik weken/maanden met verdoofd gevoel in dat gebied rond kan lopen.. Zie mezelf al maanden lopen met verzakte mondhoek, spuug wat eruit loopt... Omggg...

06-05-2015, 23:45



Citaat door oumaima1:
Bedankt voor jullie reactie´s dames!
Morgen insha allah laat ik het weten hoe het is gegaan
Gewoon gaan meid en jezelf drna verwennen met voldoende pijnstillers!! Heb je die emnoes ook achter de rug!

06-05-2015, 23:45

Citaat door meisjes-:
Hahah lekker verdoven zeg ik altijd. Ietsjes meer hoor. Hij vraagt nu niet eens meer wat ik wil
Ben toch niet voor niks verzekerd.

Haha heel anders he.
Hahahaha ietsjes meer! Alsof ie drank inschenkt

Maar indd je betaalt sowieso je premie dus gewoon eruit halen.

Zeker anders. Maar bij mij gaat t vaak fout. Lijkt wel alsof ik er niet tegen kan ofzo. 1 keer zwol mn gezicht gewoon op en tandarts schrok. Ze belden me zelfs na om te controleren hoe het ging en of ik nog ergens last van had. Volgens mij waren ze bang voor shi schadeclaim

06-05-2015, 23:55
Meestal is een wortelkanaalbehandeling pijnloos en valt de napijn ook wel mee, vooral met pijnstillers.
Probeer daar van uit te gaan. Complicaties komen voor maar ga daar nu maar niet van uit
Het is net als een vulling alleen duurt het 1,5 uur.

Pagina's : [1] 2 3