Bekijk volle/desktop versie : Houthi's vallen Saudi-Arabië aan: twee burgers gedood



Pagina's : [1] 2 3

06-05-2015, 13:51
Sjiitische Houthi-rebellen in Jemen hebben dinsdag raketten en mortieren afgevuurd op Saudi-Arabië. Zeker twee Saudische burgers kwamen om het leven.





Ook zouden vijf militairen zijn ontvoerd. De Saudische luchthaven in het grensgebied Najran is tot nader order gesloten. Het is voor zover bekend de eerste keer dat de Houthi's burgers in Saudi-Arabië onder vuur nemen. De Houthi's hebben sinds vorig jaar grote delen van Jemen veroverd. Een coalitie onder leiding van Saudi-Arabië, dat weer goede banden heeft met de gevluchte president Abed Rabbo Mansour Hadi, voert sinds eind maart luchtaanvallen uit op de Houthi's.

Stamleiders in Jemen, die alleen anoniem commentaar wilden geven, zeiden dat de Houthi's vijf Saudische militairen gevangen hebben genomen. De Saudische autoriteiten zeiden in een reactie dat er wordt gereageerd op de aanval, maar van een ontvoering werd geen melding gemaakt. Saudi-Arabië voert al weken luchtaanvallen uit op de sjiitische Houthi's, die vorig jaar de strijd aangingen met de regering en grote delen van Jemen hebben veroverd.


Saudi-Arabië wordt bijgestaan door een aantal soennitische bondgenoten in de regio. De Houthi's op hun beurt zijn gelieerd aan het sjiitische Iran. Het Saudische regime beticht Iran ervan de Houthi's te bewapenen, maar de rebellen en Iran ontkennen dit.

06-05-2015, 14:47


KSA gaat ze vernietigen insha Allah.

Die mogen ook op de GRILL plaat

06-05-2015, 14:48
eigen schuld is zelfverdediging tegen burgers van terror saudis dat mag

06-05-2015, 14:50

Citaat door Trolololo:
eigen schuld is zelfverdediging tegen burgers van terror saudis dat mag
Dit is serieus. We praten niet over H.J. begrijp je wel. Die zit al op de GRILL plaat.

Nu de rest nog

06-05-2015, 14:50



Citaat door Trolololo:
eigen schuld is zelfverdediging tegen burgers van terror saudis dat mag
Trololo,

Je bedoelt: actie - reactie?

Noord

06-05-2015, 14:51

Citaat door Noord55:
Trololo,

Je bedoelt: actie - reactie?

Noord
nee oorzaak en gevolg


Citaat door 918:
Dit is serieus. We praten niet over H.J. begrijp je wel. Die zit al op de GRILL plaat.

Nu de rest nog
haha ok lol

06-05-2015, 14:51

Citaat door oef:
Iran valt niet te onderschatten. Saddam heeft ze er ook niet onder gekregen.
Je bedoelt andersom, Saddam (ra7imahu Allah)was hun medicijn

06-05-2015, 14:52
#freejemen

ook de talloze slachtoffers van de imperialistische terror saudis zijn maandag herdacht

06-05-2015, 15:03
918 is een vieze vuile dictator aanhanger.hij en zijn meesters gaan er aan

06-05-2015, 15:07

Citaat door oef:
Saddam was de oorlog tegen Iran toch begonnen? Of zit jij hier slechts propaganda te bedrijven ?

Ik denk niet de Saudi-Arabië een veel sterker leger heeft dan Saddam destijds. Dus ik vrees voor ze dat ze Iran niet zullen verslaan.
Hij heeft 8 jaar lang met succes die shitlijers bevochten. Waar heb jij het over? Saddam Hussein was een BAAS.

Sunni landen zullen Iran en haar zo genaamde bondgenoten verkrachten en op de GRILL plaat gooien

06-05-2015, 15:08

Citaat door JAMMALL:
918 is een vieze vuile dictator aanhanger.hij en zijn meesters gaan er aan
Ik hou ook van jouw

06-05-2015, 15:11

Citaat door oef:
Saddam heeft die oorlog niet gewonnen hè. Daar gaat het om. Hij dacht Iran te kunnen verrassen, maar zijn Blitzkrieg is gewoon totaal mislukt. Ik snap niet waarom jij zo raar doet over de feiten. En wat is dat toch met jou en shiieten ? Ben jij een haatsunni ?
Ben jij een haat katholiek?

06-05-2015, 15:16



Citaat door oef:
Roep ik op om jou te grillen of zo ? Waarom ben ik een haterd ?
Heeft H.J. je uitgenodigd voor op de BBQ?

06-05-2015, 15:18

Citaat door SpaanseMocro:
Goedzo! Ik hoop dat Houthi's ze een pak slaag zullen geven. Moge ze die kk Saudische soldaten onthoofden. Saudi Arabia en hun coalitie zal boeten voor de vele Yemenitische burgers slachtoffers die ze hebben gemaakt.
Zonder KSA is Maghreb failliet, hou dat maar in je achterhoofd. Plus bevinden zich daar de 7arimayn, die moeten verdedigd worden door ons.

Weg met die muslim on muslim haat, grill liever een varken

06-05-2015, 15:20

Citaat door 918:
Je bedoelt andersom, Saddam (ra7imahu Allah)was hun medicijn
ik hou van Saddam .

Pagina's : [1] 2 3