Bekijk volle/desktop versie : reportage nieuwsuur over werken in marokko (video)



Pagina's : [1] 2

02-05-2015, 14:59
http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2033480-artikel.html?title=werken-in-marokko-populair-onder-marokkaanse-nederlanders

02-05-2015, 15:15


Zoooo leuk!


Ik heb het anders aangepakt en ben voor mezelf begonnen, ik heb overigens nooit problemen gehad bij het zoeken naar werk en altijd was het raak. Maar dat komt voornamelijk doordat er in onze sector een enorm te kort is aan goed geschoolde arbeidskrachten. Dan maar aan moslim ipv. iemand uit japan of de vs halen.

02-05-2015, 15:15
Het salaris voor callcenterwerk van rond de 900,- euro is lager dan het minimumloon in Nederland, maar de kosten voor levensonderhoud zijn ook vele malen goedkoper.

lol tot zover het argument tegen het verlagen van nederlandse uitkeringen in marokko mooi nu kan die van mij omhoog

02-05-2015, 15:29

Citaat door Trolololo:
Het salaris voor callcenterwerk van rond de 900,- euro is lager dan het minimumloon in Nederland, maar de kosten voor levensonderhoud zijn ook vele malen goedkoper.

lol tot zover het argument tegen het verlagen van nederlandse uitkeringen in marokko mooi nu kan die van mij omhoog
Mocht het verlaagd worden dan komen al die Marokkanen terug, ze willen dan ook weer een huis hier, medische zorg etc...


Kortom, dan kan je het vergeten dat je uitkering omhoog gaat. Geniet er nog maar van gezien de inflatie zeer laag is, dit zijn de beste tijden voor mensen met een uitkering.

02-05-2015, 15:30



Citaat door ikblijfmoslim:
Mocht het verlaagd worden dan komen al die Marokkanen terug, ze willen dan ook weer een huis hier, medische zorg etc...


het word al verlaagd maar maakt niks uit want dan geven ze het geld hier uit ipv in marokko

ik hoef niet veel extra gewoon paar honderd euro per maand ofzo

02-05-2015, 15:36

Citaat door Trolololo:
het word al verlaagd maar maakt niks uit want dan geven ze het geld hier uit ipv in marokko

ik hoef niet veel extra gewoon paar honderd euro per maand ofzo
Regering is nog bezig wetgeving aan te passen. Verder heeft dit alleen betrekking op nieuwe gevallen, de mensen die daar al genieten van hun uitkering behouden gewoon 100% van hun uitkering.

Het is voor Nederland goedkoper dat ze weg zijn dan dat ze hier blijven, alleen al een sociale huurwoning kost ongeveer 800 euro per maand. Als je daar de kosten voor medische zorg bij optelt, onderwijs, toeslagen etc... Dan is het voor Nederland absoluut niet lonend dat ze terugkomen.


En veel van dat geld belandt in de zakken van ondernemers, niet die van de staat, nou ja dat beetje btw en winstbelasting daar hoeft de staat het niet van te hebben.


Die paar honderd euro extra mag je van mij wel hebben hoor, als jij gelukkig bent om niet te werken dan gun ik je dat en die paar honderd euro per maand extra ook. Alleen je hebt helaas heel veel nietsgunners waar je mee te maken hebt

02-05-2015, 15:40

Citaat door ikblijfmoslim:

Die paar honderd euro extra mag je van mij wel hebben hoor, als jij gelukkig bent om niet te werken dan gun ik je dat en die paar honderd euro per maand extra ook. Alleen je hebt helaas heel veel nietsgunners waar je mee te maken hebt
je mag het ook gewoon direct overmaken hoor

02-05-2015, 15:44

Citaat door Trolololo:
je mag het ook gewoon direct overmaken hoor
Prima, pm je gegevens maar

02-05-2015, 15:52
En als ze je niet meer nodig hebben, geen sociale vangnet in Marokko.

02-05-2015, 15:53

Citaat door ikblijfmoslim:
Prima, pm je gegevens maar
kun je ook via paypal? zet liever geen gegevens op internet

02-05-2015, 15:57

Citaat door Trolololo:
kun je ook via paypal? zet liever geen gegevens op internet
Hahahahaha. Ik bedoelde niet serieus dat ik het zou overmaken maar dat alle belastingbetalers best meer mogen betalen zodat mensen in de uitkering lekker kunnen genieten. Vind het oneerlijk dat jullie zoveel minder verdienen, jullie hebben ook recht op meer welvaart


Idee om een partij op te richten voor mensen met een uitkering?

02-05-2015, 16:02

Citaat door ikblijfmoslim:
Hahahahaha. Ik bedoelde niet serieus dat ik het zou overmaken maar dat alle belastingbetalers best meer mogen betalen zodat mensen in de uitkering lekker kunnen genieten. Vind het oneerlijk dat jullie zoveel minder verdienen, jullie het ook recht op meer welvaart


Idee om een partij op te richten voor mensen met een uitkering?
Gat in de markt.
Het zou maar zo de grootste partij kunnen worden.
Maar dan, zouden de te leveren ministers ook genoegen nemen met een salaris op bijstandsniveau?
Ik bedoel maar, binding met de kiezers moet ergens vandaan komen nietwaar?

02-05-2015, 16:07



Citaat door Redbad:
Gat in de markt.
Het zou maar zo de grootste partij kunnen worden.
Maar dan, zouden de te leveren ministers ook genoegen nemen met een salaris op bijstandsniveau?
Ik bedoel maar, binding met de kiezers moet ergens vandaan komen nietwaar?
Zal zeker een groot succes worden, geld is de beste stemmentrekker. En zeker als je als partij gaat opkomen voor mensen met een uitkering en daarmee ook voor mensen met een AOW opkomt. Dan wordt je in 1 klap de grootste partij en blijf je dat ook nog heel lang gezien de vergrijzing.


Hoeft niet, je kan ook stellen dat je als werkende de inkomensongelijkheid tussen werkenden en niet-werkenden wilt aanpakken. Omdat je als geen ander weet hoe onrechtvaardig het is dat jij veel verdient en een niet-werkend veel minder. Zo kan je alsnog met een goede smoes/reden het volledige salaris als politicus cashen.


Maar het zou beter zijn zoals je zegt om flink te korten op je eigen inkomen, dat zou je tot premier maken

02-05-2015, 16:10

Citaat door ikblijfmoslim:
Zal zeker een groot succes worden, geld is de beste stemmentrekker. En zeker als je als partij gaat opkomen voor mensen met een uitkering en daarmee ook voor mensen met een AOW opkomt. Dan wordt je in 1 klap de grootste partij en blijf je dat ook nog heel lang gezien de vergrijzing.


Hoeft niet, je kan ook stellen dat je als werkende de inkomensongelijkheid tussen werkenden en niet-werkenden wilt aanpakken. Omdat je als geen ander weet hoe onrechtvaardig het is dat jij veel verdient en een niet-werkend veel minder. Zo kan je alsnog met een goede smoes/reden het volledige salaris als politicus cashen.


Maar het zou beter zijn zoals je zegt om flink te korten op je eigen inkomen, dat zou je tot premier maken
Eerst even langs de chirurg voor een radicale scrupulectomie, en ik doe mee.

02-05-2015, 18:37

Citaat door ikblijfmoslim:
Hahahahaha. Ik bedoelde niet serieus dat ik het zou overmaken maar dat alle belastingbetalers best meer mogen betalen zodat mensen in de uitkering lekker kunnen genieten. Vind het oneerlijk dat jullie zoveel minder verdienen, jullie hebben ook recht op meer welvaart


Idee om een partij op te richten voor mensen met een uitkering?
Die partij is er al, dat is de PVDA.

Pagina's : [1] 2