Bekijk volle/desktop versie : Ongelofelijk veel steun voor Yassine na pijnlijke sollicitatie



Pagina's : [1] 2 3

30-04-2015, 19:30
De sollicitatie van de 26-jarige Yassine M. heeft nogal wat stof doen opwaaien. Veel mensen steunen Yassine in zijn strijd naar rechtvaardigheid.

Inmiddels hebben tienduizenden het artikel over Yassine gelezen, zijn er duizenden reacties gepost en werd het verhaal duizenden keren gedeeld op sociale netwerken. Naast steun van politici zoals Ahmed Marcouch en minister van Sociale Zaken, Lodewijk Asscher hebben ook veel anderen hun steun geuit. Velen zijn van mening dat het absoluut niet kan dat deze vorm van discriminatie op de arbeidsmarkt nog zo hardnekkig is. Een enkeling neemt het met een korreltje zout en wijst erop dat 'dit nieuws is'. Daar reageren mensen weer op dat het probleem blijft en daarom altijd in het nieuws moet komen.


Actie
Nourdeen Wildeman stoort zich eveneens enorm aan dergelijke gebeurtenissen. Hij zette een actie op en vroeg S5 om een reactie. Toen deze uitbleef besloot hij zijn Facebookvrienden te vragen om het bedrijf een berichtje te sturen. Door de immense stroom aan berichten haalde S5 twee Facebookpagina's offline. Op deze manier trachtte het bedrijf de klachten te stoppen. Ook op Twitter krijgt het bedrijf klacht na klacht.


Tegenover Marokko.nl legt Wildeman uit: 'Er zijn ontelbaar veel voorbeelden van discriminatie op de arbeidsmarkt en dit is maar één voorbeeld daarvan. Maar ik ben dit zó zat. Toen die zuster met hijab niet mocht solliciteren bij GroenRijk ben ik er ook met een gestrekt been in gegaan; die zijn binnen één dag overstag gegaan. Niet enkel door mij natuurlijk, maar toch. Ik laat dit soort dingen in ieder geval niet meer voorbij komen zonder een kik te geven. Basta!'


Bovendien wil de initiatiefnemers een duidelijk signaal afgeven aan zijn volgers: 'Laat het niet over je heen komen, maar verhef je stem!', besluit hij.

30-04-2015, 19:54


Yassine maakt van een mug een varken.

30-04-2015, 19:57
Nou Izzy, zoals je ziet zegt Discover_me niet te weten of het waar is.

En ga eens heel gauw wieberen met je "kaasje" in een topic over discriminatie. Nogal dom vind je niet?

30-04-2015, 20:04

Citaat door discover_me:
Hoop voor marokko.nl en yassine dat de onderstaande verklaring niet klopt. Opmerkelijk aangezien dit bedrijf 12 verschillende nationaliteiten in huis heeft. Marokko.nl checkt wel vaker haar bronnen niet voordat het tot publicatie overgaat, recentelijk zijn er al 2 nieuwsberichten verspreid die niet volledig op waarheid gebaseerd waren.


Reactie S5:

"Die jongen heeft twee cv’s ingestuurd. Het zijn twee volslagen identieke cv’s en het grote verschil is dat deze jongen al eerdere keren gesolliciteerd heeft bij ons. En bij een van die eerdere keren is er een onregelmatigheid in zijn cv aangetroffen en dat is de reden voor de afwijzing. De jongen met de nieuwe naam was voor ons nieuw en om die reden benaderd."
[/SIZE]

[SIZE=4]"We zijn een firma met twaalf nationaliteiten in dienst. Ik kan het totaal niet plaatsen. Hij heeft geen gelijk dat hij gediscrimineerd is. We zijn verrast door de kwestie, Nederland heeft een fantastisch rechtstelsel dus we kijken alles met vertrouwen tegemoet."
Laat het daarom ook maar gewoon aan de rechter over.
Dat bedrijf heeft volgens hen bewijs dat Yassin een vooropgezet plannetje aan het smeden was.
Als je discriminatie aan wil tonen, moet je dat wel op een oprechte wijze doen en niet met leugens.

We zullen het zien bij de rechtszitting!

30-04-2015, 20:22


Waarom zou ik dat niet durven? Is dit een verkapt dreigement? Daarmee kom je alsnog hè-le-maal nergens Izzytje. Ik hoop voor je dat het nog aan de leeftijd

30-04-2015, 20:23
Huh. Is Izzy verdwenen?

30-04-2015, 20:43
Kuddegedrag

30-04-2015, 20:46
Nieuwe tactiek?
Tieren, discrimineren en bedreigen. Vervolgens snel alles deleten zodat je geen ban krijgt?

30-04-2015, 20:56
Ik ben dit zo zat! Dat bedrijf mag van mij gesloopt worden..

30-04-2015, 20:59

Citaat door abdellah1988:
Ik ben dit zo zat! Dat bedrijf mag van mij gesloopt worden..
waarom? Ze haten je toch als de pest. Waarom wil je werken bij mensen die jou haten?

30-04-2015, 21:03

Citaat door hassan78:
Ik vind en blijf dit keer op keer zeggen, meer Nederlanders beroven en in elkaar slaan!!

hahahaha sukkel

30-04-2015, 21:04
De politiek vindt het absoluut niet kunnen blablabla maar Wilders mag ondertussen gewoon lekker haat zaaien.

Is politiek in NL niet een lachertje? En Marcouch is allang niet serieus meer re nemen Door Wilders gelijk te geven.

30-04-2015, 21:18



Citaat door Xaviera:
De politiek vindt het absoluut niet kunnen blablabla maar Wilders mag ondertussen gewoon lekker haat zaaien.

Is politiek in NL niet een lachertje? En Marcouch is allang niet serieus meer re nemen Door Wilders gelijk te geven.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat yassine haat aan het zaaien is met zijn verhaaltje

30-04-2015, 22:27

Citaat door hassan78:
Ik vind en blijf dit keer op keer zeggen, meer Nederlanders beroven en in elkaar slaan!!
Ja daar maak je carriere mee.

30-04-2015, 22:28

Citaat door 6415:
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat yassine haat aan het zaaien is met zijn verhaaltje
Die kan een baantje nu wel helemaal vergeten, wie wil zo iemand nou nog in dienst nemen.

Pagina's : [1] 2 3