Bekijk volle/desktop versie : Dringend hulp nodig van keukenprinsessen



29-04-2015, 13:18
Girls help



voor een recept hebt ik 7,5 blaadjes witte gelatine nodig, ik heb geen idee hoe het er uit ziet

dus ik ben opzoek naar halal gelatine. Kan ik deze gebruiken?
waar kan ik het vinden, en zijn het ook blaadjes?



29-04-2015, 13:23


Ik gebruik agar agar daarvoor in de plaats. Is een natuurlijk product en heeft dezelfde werking als gelatine maar dan wat krachtiger. Kan je bij de toko halen! Heb ik ook voor mijn citroen kwarktaart gebruikt

29-04-2015, 13:24
Is het niet verkrijgbaar bij de marokkaan of turk? Ik heb er nooit op gelet eigenlijk..

29-04-2015, 13:25

Citaat door Tesliem:
Ik gebruik agar agar daarvoor in de plaats. Is een natuurlijk product en heeft dezelfde werking als gelatine maar dan wat krachtiger. Kan je bij de toko halen! Heb ik ook voor mijn citroen kwarktaart gebruikt
heb je recept voor me? Denk al dagen aan die taart hhh..

29-04-2015, 13:28



Citaat door Tesliem:
Ik gebruik agar agar daarvoor in de plaats. Is een natuurlijk product en heeft dezelfde werking als gelatine maar dan wat krachtiger. Kan je bij de toko halen! Heb ik ook voor mijn citroen kwarktaart gebruikt

ok maar dan weet ik dus niet hoe het met het gewicht zit

hoeveel agar agar zou jij gebruiken voor verangen van 7,5 blaadje gelatine?

Citaat door moslima2009:
Is het niet verkrijgbaar bij de marokkaan of turk? Ik heb er nooit op gelet eigenlijk..
dat zijn nou net de winkels die ik niet in de buurt heb

29-04-2015, 13:28

Citaat door moslima2009:
heb je recept voor me? Denk al dagen aan die taart hhh..
Haha natuurlijk

Citroen kwarktaart met aardbeien coulis

ingrediënten
80 g boter
250 g bastogne
350 g slagroom
150 g suiker
2 pakjes vanillesuiker
700 g kwark
1 zakje agar agar
2 citroenen
1 limoen

Smelt de boter. Verkruimel de bastogne. Meng de bastogne met de boter. Verdeel het mengsel over de bodem van een springvorm en druk goed aan.

Klop de room op met de suiker en de vanillesuiker. Meng de room met de kwark.

Rasp de schil van de citroenen en de limoen. Pers de citroenen uit. Verwarm het citroensap met de citroen- en limoenrasp. Doe er de agar agar bij en blijf goed roeren met een garde en breng aan de kook. Laat dit voor enkele minuten sudderen (blijf roeren) tot je een egaal vloeibaar mengsel hebt. zet dan het vuur op minimaal en doe er langzaam het kwarkmengsel bij terwijl je blijft roeren. Het mengsel mag niet op kamertemperatuur komen nu want agar agar stolt dan en dan krijg je harde stukjes.
Zet vervolgens het vuur uit en giet het mengsel op de bastognebodem en laat voor minimaal 4 uur opstijven in de koelkast.

Aardbeien coulis:
200gr aardbeien
2 eetlepels poedersuiker
4 theelepels citroensap

Was eerst de aardbeien en verwijder dan pas de kronen. Gooi ze in een hakmachine samen met de poedersuiker en het citroensap en mix tot een papje.

Als de taart opgesteven is smeer je de bovenkant met de coulis (niet tot de rand), en klop je nieuwe slagroom op met wat klopfix en vanillesuiker en spuit je er met een wiltonspuitmond mooie rozen op.

29-04-2015, 13:30

Citaat door Tradition4Life:
ok maar dan weet ik dus niet hoe het met het gewicht zit

hoeveel agar agar zou jij gebruiken voor verangen van 7,5 blaadje gelatine?


dat zijn nou net de winkels die ik niet in de buurt heb
Je moet kijken hoeveel vocht je gebruikt. Dus als je slagroom of iets dergelijks gebruikt, moet je kijken hoeveel gram/ml daarvan. 1 zakje is goed voor 1l uit mijn hoofd.

29-04-2015, 13:52

Citaat door Tesliem:
Haha natuurlijk

Citroen kwarktaart met aardbeien coulis

ingrediënten
80 g boter
250 g bastogne
350 g slagroom
150 g suiker
2 pakjes vanillesuiker
700 g kwark
1 zakje agar agar
2 citroenen
1 limoen

Smelt de boter. Verkruimel de bastogne. Meng de bastogne met de boter. Verdeel het mengsel over de bodem van een springvorm en druk goed aan.

Klop de room op met de suiker en de vanillesuiker. Meng de room met de kwark.

Rasp de schil van de citroenen en de limoen. Pers de citroenen uit. Verwarm het citroensap met de citroen- en limoenrasp. Doe er de agar agar bij en blijf goed roeren met een garde en breng aan de kook. Laat dit voor enkele minuten sudderen (blijf roeren) tot je een egaal vloeibaar mengsel hebt. zet dan het vuur op minimaal en doe er langzaam het kwarkmengsel bij terwijl je blijft roeren. Het mengsel mag niet op kamertemperatuur komen nu want agar agar stolt dan en dan krijg je harde stukjes.
Zet vervolgens het vuur uit en giet het mengsel op de bastognebodem en laat voor minimaal 4 uur opstijven in de koelkast.

Aardbeien coulis:
200gr aardbeien
2 eetlepels poedersuiker
4 theelepels citroensap

Was eerst de aardbeien en verwijder dan pas de kronen. Gooi ze in een hakmachine samen met de poedersuiker en het citroensap en mix tot een papje.

Als de taart opgesteven is smeer je de bovenkant met de coulis (niet tot de rand), en klop je nieuwe slagroom op met wat klopfix en vanillesuiker en spuit je er met een wiltonspuitmond mooie rozen op.
baarak Allaahu feeki..

29-04-2015, 14:42
8 gram agar heb je hiervoor nodig mop.
2 1/2 flinke theelepel is dat.

29-04-2015, 15:11

Citaat door Theelepeltje:
8 gram agar heb je hiervoor nodig mop.
2 1/2 flinke theelepel is dat.
dank je wel toppertje!

29-04-2015, 15:27
En Tradition agar heeft een andere gebruiksaanwijzing dan gelatine. Agar moet je eerst verhitten in vocht en dat goed door blijven roeren en pas op het laatst als het helemaal goed is opgelost doe je er het mengsel bij terwijl je het nog op het vuur hebt staan. Weer heel goed doorroeren en dan pas van het vuur halen.
Agar wordt namelijk meteen hard bij kamertemperatuur dus het is belangrijk dat je tijdens de verwerking van dit product het warm houdt (warmer dan kamertemp)

29-04-2015, 17:11

Citaat door Tesliem:
En Tradition agar heeft een andere gebruiksaanwijzing dan gelatine. Agar moet je eerst verhitten in vocht en dat goed door blijven roeren en pas op het laatst als het helemaal goed is opgelost doe je er het mengsel bij terwijl je het nog op het vuur hebt staan. Weer heel goed doorroeren en dan pas van het vuur halen.
Agar wordt namelijk meteen hard bij kamertemperatuur dus het is belangrijk dat je tijdens de verwerking van dit product het warm houdt (warmer dan kamertemp)
ok, goed dat je het zegt want ik had zo die poeder bij de rest gedaan

ik heb nog gekocht. staat er een gebruiksaanwijzing op de verpakking?