Bekijk volle/desktop versie : Islamitische theologie hbo Rotterdam



27-04-2015, 01:31
Assalaamou alaikoum,

Ik ben een tijd lang opzoek gegaan naar een opleiding die bij me past en nu heb ik er een gevonden maar ik weet er niet zoveel over en mijn doel is om op deze manier mensen tegen te komen die mij meer over de opleiding islamitische theologie kunnen vertellen.
Ik hoop in shaa Allaah dat er mensen zijn die deze opleiding volgen of afgerond hebben etc
Enkele vragen van mij zijn: of het in de eerste plaats een goeie studie is die je zou aanraden of het een studie is waar je daadwerkelijk oprechte kennis opdoet over het geloof, voor wanneer moet ik me inschrijven als ik na de zomer bi idni Allaah in september wil beginnen?
Het zijn een paar vraagjes waar ik graag antwoord op wil om zo de laatste twijfels weg te jagen en er echt voor te gaan.
Ik hoop dat ik gauw wat te horen krijg.

Ma'a Assalamaa

27-04-2015, 03:46


Raad het je sterk af, omdat je hier de Ash'ari Aqeeda' wordt aangeleerd.
Wat inhoudt dat je de Eigenschappen van Allah niet neemt zoals ze zijn gekomen in de Kora. Wn Soennah maar verdraait naar betekenissen waar geen bewijsnl voor is of "de betekenis weglaat".

27-04-2015, 03:51
Oke dat is dan duidelijk, Barak Allaahou feek. Vind wel jammer want waarom zijn er dan toch mensen die de studie volgen of zijn het er maar weinig.. Ik weet niet maar is goed, dan maar een gewone opleiding ghair in shaa Allaah

27-04-2015, 04:19

Citaat door Limites:
Oke dat is dan duidelijk, Barak Allaahou feek. Vind wel jammer want waarom zijn er dan toch mensen die de studie volgen of zijn het er maar weinig.. Ik weet niet maar is goed, dan maar een gewone opleiding ghair in shaa Allaah
Ik woon in Rotterdam dus weet uit persoonlijke ervaring dat er vooral ashari's die opleiding kiezen omdat daar hun eigen Aqeeda' wordt gedoceerd. Je hebt zelfs een vak genaamd "3ilm ul-kalaam" terwijl dat precies is waar de Selef tegen waarschuwden. Je kan het altijd in bijvoorbeeld Saudi-Arabië proberen, wat ik weet is dat ze in Riyadh een opleiding voor zusters hebben. Je hebt echter wel een mahram nodig om daarheen te reizen.

27-04-2015, 04:27


Oke dat wist ik dus allemaal niet en je hebt gelijk ik zag in de studiegids een vak voorbij komen genaamd geloofsrichtingen in de Kalaam. Heel erg bedankt shokran voor de informatie.

Wa Salaam.

27-04-2015, 07:12

Citaat door Limites:
Oke dat wist ik dus allemaal niet en je hebt gelijk ik zag in de studiegids een vak voorbij komen genaamd geloofsrichtingen in de Kalaam. Heel erg bedankt shokran voor de informatie.

Wa Salaam.
De bron van hun Aqeeda' mbt Asmaa wal Sifaat is dan ook 3ilm ul kalaam, net zoals de mutazila' alleen zijn zij (i.e de Ashariyya) iets milder hierin.
Niet gek dat ze zo'n vak doceren.

27-04-2015, 20:19
Waarom bel je niet zelf naar de universiteit? Zij kunnen je verder helpen. Laat je niet makkelijk beïnvloeden door anderen. Ik wil geen discussie hier beginnen, maar ik raad je aan om vooral hier op Marokko.nl niet alles aan te nemen.

Moge Allaah swt jouw zoektocht naar kennis vergemakkelijken.