Bekijk volle/desktop versie : Een verhaal waar we allemaal stil bij moeten staan.



Pagina's : [1] 2 3

25-04-2015, 11:42
Vroeger keek ik uit het raam en droomde over later. Nu kijk ik uit hetzelfde raam en droom ik over vroeger!

Ik probeer de woorden te vinden om datgene wat erin mijn hart is met jullie te delen.
Zoveel emotie en angst wanneer ik denk aan mijn mede moslims, ik ben bang dat velen broeders waar ik mee omga en zusters die ik ken het niet gaan redden. Ik weet van mezelf dat ik nooit moet opgeven en zolang we nog leven zal Allah onze berouw aanvaarden, tenminste als we oprecht berouw tonen. Mijn hart kan het niet verdragen om zusters te zien met hoofddoek die naar plekken gaan die Allah verboden heeft verklaard, de broeders die dit zien als een moment om hun kans te grijpen. Het leven dat wordt geleid door velen onder ons zal niet goed eindigen als ze zo blijven doorgaan. Het doet pijn, pijn omdat er geen geloof in deze mensen is terug te zien. Pijn om te zien dat de duivel van jou overwint, als het nou eenmalig zou zijn was het te begrijpen. Dagelijks leid jij het leven wat je nu leidt, al die jaren die voorbij zijn gegaan heeft de duivel van jou overwonnen. O broeder en zuster, o jij die zich aangesproken voelt denk je nou echt dat er een tijd zal komen om te veranderen als je gaat uitstellen. Soubhanallah, ik wil nu even dat je eerlijk bent tegen jezelf, je hoort heel vaak morgen kan je er niet meer zijn of niemand beloofd jou morgen. Eerlijk eh, is er ooit een moment geweest dat je alleen was en dacht, stel dat me hart nu ineens stil staat en dan? Ik wil dat je voor het slapen gaan een moment neemt voor jezelf en gaat nadenken.
Wat heb jij betekent voor het geloof? Wat zouden mensen over je zeggen wanneer je er niet meer bent?
Welke plekken zullen tegen jou getuigen op de dag des oordeels? Welke plekken zullen voor jou getuigen?

En ik wil degene adviseren die veel zondigt en denkt dat het voor hem te laat is. Degene die het gevoel hebben dat er teveel gebeurd is en Allah het toch nooit zal accepteren. Neem deze woorden mee in je hart want ze zijn afkomstig van Allah;
Zeg: “O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige.

Tegen Hassan Al-Basri werd gezegd: “Wij schamen ons om telkens berouw te tonen terwijl wij later diezelfde zondes weer herhalen”. Hassan Al-Basri zei: “Dat is precies hetgeen shaytan jullie wou laten denken, dus wordt nooit moe van het zoeken van vergiffenis!”

["Jaami al-Ulum wal-Hukam", 1/165].

En de duivel is heel gevaarlijk en hij doet altijd zijn best om jou weg te houden van goede daden. Op een gegeven moment zal het zo erg zijn dat je het goede en slechte niet meer kunt onderscheiden omdat de duivel jou in zijn macht heeft.
Wanneer heb jij voor het laatst Allah zijn naam genoemd?
Ik wil het niet al te lang maken en daarom mijn laatste vraag;
Hoe ga je ervoor zorgen om jou band te versterken met Allah?

En weet de slaap is een korte dood. En de dood is lange slaap.
Vandaag is de grond onder je, morgen kan die boven je liggen !

Jullie broeder in geloof

25-04-2015, 11:50


Waar is de like knop als je m nodig hebt

25-04-2015, 11:58
Macha'Allah.

25-04-2015, 12:00

Citaat door chadia79:
Waar is de like knop als je m nodig hebt
Jou reactie is voldoende, moge Allah je belonen.

25-04-2015, 13:28


Barakka allahoe feek!! Ik hoop dat mensen hier naar luisteren!!

25-04-2015, 13:34

Citaat door xHappiness:
Barakka allahoe feek!! Ik hoop dat mensen hier naar luisteren!!
Wa fiekoem baraka, dat is wat ik ook hoop in sha Allah

25-04-2015, 17:26
Dat wat jij voelt, die pijn en teleurstelling begrijp ik.

Je voelt je aan de ene kant machteloos, omdat je zo graag de gehele mensheid ziet op het Pad van Allah. Je weet dat dit allemaal beproevingen zijn. Je weet ook wat de tekenen zijn van het einde. Dat maakt het juist nog pijnlijker.

Je kan alleen niet zoveel doen dan da'wa en de mensen uitnodigen naar het pad van Allah. Weet dat veel geduld vraagt en besef dat jij enkel de aanleiding kan zijn totdat iemand weer leeft zoals Allah dat wil. Denk nooit dat jij diegene bent die effectief de harten kan leiden, dat kan alleen Allah. Je kan wel het maximale uit je zelf halen en zelf zo goed mogelijk proberen te leven naar hoe Allah het wil. Ik adviseer ook veel te praten met diegene waar je da'wah bij kan doen. Omwille van Allah. Omwille van Zijn religie. Omwille van het geloof dat jij hebt en je niets liever wil dat iedereen leeft op het Pad van Allah.

Weet je, dit wereldje is niet perfect en dat zal het ook nooit worden. We leven in een illusie waarbij chaitan ook aan bijdraagt die ontzettend goed zijn best doet om onze zuivere fitrah en onze band met Allah 'aza wajal te verstoren. Hij is constant met ons en hij heeft een doel voor ogen. Dat is ons van het pad af laten dwalen. Hij probeert alle mogelijk manieren. Wanneer we niet bewust worden van het hiernamaals of onze medemensen hier niet bewust van maken, krijg je het probleem dat men denkt hier eeuwig te blijven en houdt men ook geen rekening met het feit dat het over 10 minuten al over kan zijn.

Het leven is een en al aanbidding. Of je nu eet, of je nu werkt, of je nu gaat slapen. Constant moet je je bewust zijn dan het feit dat de islam een hele levenswijze is en Allah ons regels heeft gegeven voor ons bestwil. Hij wat goed en slecht voor ons is. Het enige wat wij moeten doen is gehoorzamen en het uitvoeren. Je vertrouwt op Hem omdat je weet dat Hij van Zijn dienaren houdt en dus voer je uit wat Hij zegt.

Dit heeft allemaal te maken met besef. Vrees voor je Heer. Liefde voor je Heer.

Je ziet helaas aan de ene kant mensen die het geloof niet serieus nemen en hiernamaals ook niet. Anderzijds zie je wel mensen die hun best doen op het Pad van Allah en zie je constant mensen toetreden tot het geloof elhamdoulilah

Maar we zijn er nog niet en dit is een levenslange proces. Nogmaals de wereld is niet perfect en zal het ook niet worden. Allah 'aza wajal heeft ons beloofd dat Hij ons zal beproeven. Als je je daarvan bewust bent, weet je beter hoe om te gaan met al die beproevingen.

Ik vind zelf ook dat men eerst goed naar zichzelf moet kijken en een stevige basis moet vormen qua geloof en standvastigheid. Wanneer dat er is, vind ik het belangrijk om met de mensen in gesprek te blijven waarvan jij denkt, ik zie hen graag op het Pad van Allah en beter worden. Belangrijk is wel dat dit met een oprecht hart wordt gedaan omwille van Allah alleen, maar dat je ook beseft dat je zelf ook niet perfect bent.

Moge Allah ons standvastig maken op Zijn pad en moge Allah ons levenslang leiding blijven schenken. Amien

25-04-2015, 17:32
23:99 Totdat, wanneer de dood tot een van hen komt, hij zal zeggen: "O mijn Heer, laat mij terugkeren.
23:100 Hopelijk kan ik goede werken verrichten voor wat ik nagelaten heb.

Ook zie de profeet ﷺ: er is niemand die dood gaat of hij zal spijt krijgen. Als het een goede doener was, zal hij spijt krijgen dat hij niet meer zijn best heeft gedaan. En als hij een zondaar was zal hij spijt krijgen dat hij geen berouw heeft getoond.

25-04-2015, 17:46
Masha Allah! Up!!!

25-04-2015, 18:26
Allahumma inni na3udhu bika annushrika bika shay'an na3lamuhu
Wa nastaghfiruka lima la na3lamu!

25-04-2015, 23:04
I
Citaat door MekkaIslam:
Dat wat jij voelt, die pijn en teleurstelling begrijp ik.

Je voelt je aan de ene kant machteloos, omdat je zo graag de gehele mensheid ziet op het Pad van Allah. Je weet dat dit allemaal beproevingen zijn. Je weet ook wat de tekenen zijn van het einde. Dat maakt het juist nog pijnlijker.

Je kan alleen niet zoveel doen dan da'wa en de mensen uitnodigen naar het pad van Allah. Weet dat veel geduld vraagt en besef dat jij enkel de aanleiding kan zijn totdat iemand weer leeft zoals Allah dat wil. Denk nooit dat jij diegene bent die effectief de harten kan leiden, dat kan alleen Allah. Je kan wel het maximale uit je zelf halen en zelf zo goed mogelijk proberen te leven naar hoe Allah het wil. Ik adviseer ook veel te praten met diegene waar je da'wah bij kan doen. Omwille van Allah. Omwille van Zijn religie. Omwille van het geloof dat jij hebt en je niets liever wil dat iedereen leeft op het Pad van Allah.

Weet je, dit wereldje is niet perfect en dat zal het ook nooit worden. We leven in een illusie waarbij chaitan ook aan bijdraagt die ontzettend goed zijn best doet om onze zuivere fitrah en onze band met Allah 'aza wajal te verstoren. Hij is constant met ons en hij heeft een doel voor ogen. Dat is ons van het pad af laten dwalen. Hij probeert alle mogelijk manieren. Wanneer we niet bewust worden van het hiernamaals of onze medemensen hier niet bewust van maken, krijg je het probleem dat men denkt hier eeuwig te blijven en houdt men ook geen rekening met het feit dat het over 10 minuten al over kan zijn.

Het leven is een en al aanbidding. Of je nu eet, of je nu werkt, of je nu gaat slapen. Constant moet je je bewust zijn dan het feit dat de islam een hele levenswijze is en Allah ons regels heeft gegeven voor ons bestwil. Hij wat goed en slecht voor ons is. Het enige wat wij moeten doen is gehoorzamen en het uitvoeren. Je vertrouwt op Hem omdat je weet dat Hij van Zijn dienaren houdt en dus voer je uit wat Hij zegt.

Dit heeft allemaal te maken met besef. Vrees voor je Heer. Liefde voor je Heer.

Je ziet helaas aan de ene kant mensen die het geloof niet serieus nemen en hiernamaals ook niet. Anderzijds zie je wel mensen die hun best doen op het Pad van Allah en zie je constant mensen toetreden tot het geloof elhamdoulilah

Maar we zijn er nog niet en dit is een levenslange proces. Nogmaals de wereld is niet perfect en zal het ook niet worden. Allah 'aza wajal heeft ons beloofd dat Hij ons zal beproeven. Als je je daarvan bewust bent, weet je beter hoe om te gaan met al die beproevingen.

Ik vind zelf ook dat men eerst goed naar zichzelf moet kijken en een stevige basis moet vormen qua geloof en standvastigheid. Wanneer dat er is, vind ik het belangrijk om met de mensen in gesprek te blijven waarvan jij denkt, ik zie hen graag op het Pad van Allah en beter worden. Belangrijk is wel dat dit met een oprecht hart wordt gedaan omwille van Allah alleen, maar dat je ook beseft dat je zelf ook niet perfect bent.

Moge Allah ons standvastig maken op Zijn pad en moge Allah ons levenslang leiding blijven schenken. Amien
Moge Allah je belonen voor je oprechte en wijze woorden heb hier niks aan toe te voegen.

25-04-2015, 23:20
Het ergste van al vind ik dat niemand meer op kijkt van iets wat in haar oorsprong "niet normaal" is, want nu zijjn de standaarden helemaal omgegooid en wordt "niet normaal" als "normaal" bestempeld. En "normaal" als "uitzonderlijk of oh wat goed van jou dat jij dat doet!".
Khair in Shaa Allah

25-04-2015, 23:31



Citaat door Muhajier:
I

Moge Allah je belonen voor je oprechte en wijze woorden heb hier niks aan toe te voegen.
Amien

Moge Allah jou belonen voor de aanleiding die jij hiervoor was.

25-04-2015, 23:33

Citaat door Pizjema:
Het ergste van al vind ik dat niemand meer op kijkt van iets wat in haar oorsprong "niet normaal" is, want nu zijjn de standaarden helemaal omgegooid en wordt "niet normaal" als "normaal" bestempeld. En "normaal" als "uitzonderlijk of oh wat goed van jou dat jij dat doet!".
Khair in Shaa Allah
Islam is vreemd gekomen en gaat weer vreemd weg zuster.

Deze tijd is ook van wanneer iemand de waarheid spreekt hij niet geloofd wordt en iemand die liegt geloofd wordt. Dit is een van de tekenen van de einde der tijden.

Moge Allah ons een goed eind geven. Amien

26-04-2015, 01:12

Citaat door MekkaIslam:
Islam is vreemd gekomen en gaat weer vreemd weg zuster.

Deze tijd is ook van wanneer iemand de waarheid spreekt hij niet geloofd wordt en iemand die liegt geloofd wordt. Dit is een van de tekenen van de einde der tijden.

Moge Allah ons een goed eind geven. Amien
Inderdaad, er zijn veel tekenen geweest en er zullen nog wat komen voor het dag des opstanding aanbreekt. Wij dienen terug te keren naar datgene wat ons zekerheid geeft en dat is onze Deen.

Pagina's : [1] 2 3