Bekijk volle/desktop versie : Nog steeds onderdrukt???

Pagina's : [1] 2 3

21-02-2003, 13:58
Voelen jullie als vrouwen van de 21ste eeuw nog steeds onderdrukt door de mannelijke wereld?
Ik vraag me dat af want waar ik ook zie of hoor
hoor ik telkens van jah vrouwen dit vrouwen dat,??
Maar ik voel me niet onderdrukt ik voel me vrij maar wat is vrij
ik ben tog vrij om mijn geloof te praktiseren ik kan naar de moskee gaan als ik wil ik kan bidden tot Allah als ik wil ik kan zijn boek lezen dus ik voel me niet onderdrukt

De mensen voelen zich onderdrukt als ze niet uit mogen
of als ze wat minder mogen dan hun vriendinen
JIJ?????

21-02-2003, 14:03

Eeen beetje wel ja.
Maar ja je moet sterk zijn en dan kom je er wel.

Je moet het haft in eigen handen nemen.
En hard voor je rechten knokken en uitkomen.

21-02-2003, 15:08
het is wa je verstaat onder onderdrukking... omda je ni tot in de late nacht mocht uitgaan, zullen bepaalde mensen als een vorm van onderdrukking zien (bull s.hit maar ja...)

ik voel me alles behalve onderdrukt. ik doe en laat wak wil, alhamdoellillah.

thuis zijn we opgevoed mt dezelfde opvoeding, zowel wij als meisjes als mn broers, haast gn verschil...
alhamdoellillah

onderdrukking is een fenomeen da is ontstaan int westen, ze3ma de moslimvrouw wordt onderdrukt... men zou eens naar het christendom moeten kijken, en dit dan vergelijken mt de positie van de vrouw in de islam... wedden da ze dan anders zullen piepen over de moslima?

doe wa je ni laten kunt, maar verloochen je godsdienst ni... sterven zal ieder van ons...

bisous xxx

21-02-2003, 15:14

Citaat:
Origineel gepost door tatouzient
het is wa je verstaat onder onderdrukking... omda je ni tot in de late nacht mocht uitgaan, zullen bepaalde mensen als een vorm van onderdrukking zien (bull s.hit maar ja...)

ik voel me alles behalve onderdrukt. ik doe en laat wak wil, alhamdoellillah.

thuis zijn we opgevoed mt dezelfde opvoeding, zowel wij als meisjes als mn broers, haast gn verschil...
alhamdoellillah

onderdrukking is een fenomeen da is ontstaan int westen, ze3ma de moslimvrouw wordt onderdrukt... men zou eens naar het christendom moeten kijken, en dit dan vergelijken mt de positie van de vrouw in de islam... wedden da ze dan anders zullen piepen over de moslima?

doe wa je ni laten kunt, maar verloochen je godsdienst ni... sterven zal ieder van ons...

bisous xxx

dat is dus naar waar ik uithaalde
Op school als ik zou zeggen ja ik kan dit ni mee doen dan is het gelijk mag je niet van je ouders
ze gaan ervan uit als we iets niet wille dat we dat niet mogen
als je hoofddoek draagt uit het diepste van je hart en je schreeuwt het uit ik doe het omdat IK het wil geloven ze je niet
komop waarom gaat dat zo tog...... is het ons fout dat de ongelovige zo denke over ons of zijn ze gewoon zo erg dat je niet kan doordringen????

21-02-2003, 15:15

Citaat:
Origineel gepost door lalamyriam
Voelen jullie als vrouwen van de 21ste eeuw nog steeds onderdrukt door de mannelijke wereld?
Ik vraag me dat af want waar ik ook zie of hoor
hoor ik telkens van jah vrouwen dit vrouwen dat,??
Maar ik voel me niet onderdrukt ik voel me vrij maar wat is vrij
ik ben tog vrij om mijn geloof te praktiseren ik kan naar de moskee gaan als ik wil ik kan bidden tot Allah als ik wil ik kan zijn boek lezen dus ik voel me niet onderdrukt

De mensen voelen zich onderdrukt als ze niet uit mogen
of als ze wat minder mogen dan hun vriendinen
JIJ?????
Ik voel me niet onderdrukt, ik ken mijn rechten en ik voel me vrij, zowel in Nederland/Marokko als in de Islam.
Mensen die onderdrukt worden door de mannelijke wereld laten het toch zelf gebeuren?
Zolang diegene die zich onderdrukt voelen niet zelf opstaan en voor hun rechten opkomen, zolang ze niet hun stem laten horen zal er niks veranderen.
We leven in een democratisch land, waar geen plaats voor onderdrukking moet zijn.

21-02-2003, 15:18
We leven wel in een democratische land maar het begint altijd in je eigen huis....

21-02-2003, 15:18

Citaat:

dat is dus naar waar ik uithaalde
Op school als ik zou zeggen ja ik kan dit ni mee doen dan is het gelijk mag je niet van je ouders
ze gaan ervan uit als we iets niet wille dat we dat niet mogen
als je hoofddoek draagt uit het diepste van je hart en je schreeuwt het uit ik doe het omdat IK het wil geloven ze je niet
komop waarom gaat dat zo tog...... is het ons fout dat de ongelovige zo denke over ons of zijn ze gewoon zo erg dat je niet kan doordringen????
ze vinden een moslima mt een hoofddoek onderdrukt, maar hoe zit het dan mt de nonnen? hun zijn toch ook helemaal bedekt?

iets da voor hun als 'vreemd' in de ogen is, zien ze als onderdrukt of als 'raar', maar terwijl de nonnen ook helemaal bedekt zijn... maar ja, daar kijken ze ni naar...

ik draag momenteel gn hijaab, maar ik wil die heel graag aan gaan doen binnenkort, maar er is iets da me tegenhoudt...
hoe heb je de stap gezet wanneer je je hijaab hebt aangedaan?

bisous xxx

21-02-2003, 15:24

Citaat:
Origineel gepost door tatouzient
ze vinden een moslima mt een hoofddoek onderdrukt, maar hoe zit het dan mt de nonnen? hun zijn toch ook helemaal bedekt?

iets da voor hun als 'vreemd' in de ogen is, zien ze als onderdrukt of als 'raar', maar terwijl de nonnen ook helemaal bedekt zijn... maar ja, daar kijken ze ni naar...

ik draag momenteel gn hijaab, maar ik wil die heel graag aan gaan doen binnenkort, maar er is iets da me tegenhoudt...
hoe heb je de stap gezet wanneer je je hijaab hebt aangedaan?

bisous xxx
Ik was gewoon met men moeder op stap en men grootmoeder opeens komen wat jongens gelijk aan gereden en ze maakte me belachelijk met men moeder en grootmoeder
men moeder vond grappig hoe ze bezig waarden ik niet ik voelde me goedkoop ze begonne zo te sgert enzo je weet hoe ze doen

Nadien we gingen winkel binnen en men moeder koopte hoofddoeken
opeens we kwamen thuis ik ging op men kamer...en begon zo erover na te denken van er komt tog tijd dat ik aandoe waarom doe ik niet nu?
Ik zei het tege men moeder dat ik zou willen maar dat ik twijfel ze vroeg ook waarom k zei eerlijk van jah men kleding. marokko.... en nog wat maar men moeder had altijd goeie argumenten van waarom wel ze zei me ook dat ik eerst anders wat moest lezen enzo over hidjaab hamdoulilah ik deed dat ook nadien ik voelde echt een drang van ik wil aanhebben nu kan ik die niet missen echt niet hamdoulilah ze zeggen eerst klaar voor zijn genoeg weten over islam dan doen ik zeg doe aan en neem alles stap per stap je gaat je veel nieuwe dingen leren ondervinden......
De mensen die me kritiek gaven waren dan ook van men eigen afkomst weet je zo van taliban enzo maar deed me niets ik vraag nog steeds aan Allah om me te helpen sterk te zijn en hamdoulilah ik voel hem over mij waken
Inscha'Allah zal het bij jouw wel lukken

21-02-2003, 15:26

Citaat:
We leven wel in een democratische land maar het begint altijd in je eigen huis....
In je eigen huis onderdrukt worden?
Iemand maakt die keus toch zelf want wie houdt haar tegen om voor haar zelf te kiezen en zich niet langer te laten onderdrukken.

21-02-2003, 15:28

Citaat:
Origineel gepost door Tariffesht
Iemand maakt die keus toch zelf want wie houdt haar tegen om voor haar zelf te kiezen en zich niet langer te laten onderdrukken.
Als dus je vader je zou zeggen je mag niet wat je broer mag zou je opkomen voor jezelf? hoe wil je dat aanpakken

21-02-2003, 15:28

Citaat:
Ik was gewoon met men moeder op stap en men grootmoeder opeens komen wat jongens gelijk aan gereden en ze maakte me belachelijk met men moeder en grootmoeder
men moeder vond grappig hoe ze bezig waarden ik niet ik voelde me goedkoop ze begonne zo te sgert enzo je weet hoe ze doen

Nadien we gingen winkel binnen en men moeder koopte hoofddoeken
opeens we kwamen thuis ik ging op men kamer...en begon zo erover na te denken van er komt tog tijd dat ik aandoe waarom doe ik niet nu?
Ik zei het tege men moeder dat ik zou willen maar dat ik twijfel ze vroeg ook waarom k zei eerlijk van jah men kleding. marokko.... en nog wat maar men moeder had altijd goeie argumenten van waarom wel ze zei me ook dat ik eerst anders wat moest lezen enzo over hidjaab hamdoulilah ik deed dat ook nadien ik voelde echt een drang van ik wil aanhebben nu kan ik die niet missen echt niet hamdoulilah ze zeggen eerst klaar voor zijn genoeg weten over islam dan doen ik zeg doe aan en neem alles stap per stap je gaat je veel nieuwe dingen leren ondervinden......
De mensen die me kritiek gaven waren dan ook van men eigen afkomst weet je zo van taliban enzo maar deed me niets ik vraag nog steeds aan Allah om me te helpen sterk te zijn en hamdoulilah ik voel hem over mij waken
Inscha'Allah zal het bij jouw wel lukken
yeps, ik lees ook heel veel boeken, en steeds als ik die boeken lees, beeld ik mezelf al in mt de hijaab en kmoet je eerlijk zeggen, het geeft me dan een heerlijk gevoel...

maar toch zijn er dingen die me tegenhouden, ik weet ni wa, maar het is iets...

ik hoop dak da 'iets' kan overwinnen en dak mn hijaab nog zal aandoen voor ik op vakantie ga, insha Allah...

heb je btw titels van een paar goede boeken? misschien da je me hiermee verder kunt verder helpe shokran :blauwkus:

bisous xxx

21-02-2003, 15:32

Citaat:
dat wij ni onderdrukt zijn, wil ni zeggen da het helemaal ni gebeurd, want dan zouden we hier mt zn allen staan te liegen...

onderdrukking komt degelijk wel voor in bepaalde gezinne, maar het is tegenwoordig miniem... het komt meestal voor bij ontwetendheid...

als wij bijvoorbeeld mt een prob zitten, dan kunnen we er gewoon mt mn ouders over praten, alhamdoellillah, kben altijd heel erg blij da mn ouders zo open minded zijn.. alhamdoellillah...
maar sommigen kunnen hiervan gewoon dromen... moeten we nu ni ontkenne...

maar het is veels te makkelijk om te zeggen van de een op de andere dag ineens te zegge da je je ni meer laat doen... deze personen zijn het zo gewoon en gaan het op een gegeven moment ni meer als onderdrukking zien, maar als hun levensloop...

iets waar we ni instaan, is moeilijk in te schatten... maar onderdrukking mag er ni zijn... ieder heeft een eigen mening, alhamdoellillah.

bisous xxxx

21-02-2003, 15:37

Jah oke jij zelf misschien niet maar ik ken heel veel meiden die onderdrukt worden hoor het is harde realiteit daarom zeg ik tegen al die imaams daar in die moskeen die vragen om vrijheid ik zou eerst de vaders vragen om hun dochters wat meer vrijheid te geven om nog beter te kunne praktiseren en zolang dat niet zo is zal de nederlandse of belgische overheid ook geen moeite doen

21-02-2003, 15:42

Citaat:
Als dus je vader je zou zeggen je mag niet wat je broer mag zou je opkomen voor jezelf? hoe wil je dat aanpakken
Mijn vader zou me zowiezo niets verbieden, hij laat me vrij omdat ik weet waar mijn grenzen liggen en hij weet dat ik er nooit misbruik zal maken van de vrijheid die mijn ouders hebben gegeven.
Maar stel dat het anders zou zijn dan zou ik met mijn ouders praten tot ik erbij neerval, het ontbreekt in sommige gezinnen vaak aan communicatie. En zolang een meisje die zich onderdrukt voelt niet om de tafel met haar ouders/broers om de tafel zal gaan zitten zal er zowiezo niks gebeuren, ze moet in ieder geval de eerste stap zetten en het in ieder geval proberen, misschien dat iemand anders met haar ouders kan gaan praten, dat wilt ook weleens helpen.
Op het moment dat je helemaal niks bereikt dan zou ik zeggen heb sbar en blijf het proberen, maar hou ondanks alles toch respect voor je ouders, want zij zijn de deur naar El djanna.

21-02-2003, 15:44

Citaat:
Mijn vader zou me zowiezo niets verbieden, hij laat me vrij omdat ik weet waar mijn grenzen liggen en hij weet dat ik er nooit misbruik zal maken van de vrijheid die mijn ouders hebben gegeven.
Maar stel dat het anders zou zijn dan zou ik met mijn ouders praten tot ik erbij neerval, het ontbreekt in sommige gezinnen vaak aan communicatie. En zolang een meisje die zich onderdrukt voelt niet om de tafel met haar ouders/broers om de tafel zal gaan zitten zal er zowiezo niks gebeuren, ze moet in ieder geval de eerste stap zetten en het in ieder geval proberen, misschien dat iemand anders met haar ouders kan gaan praten, dat wilt ook weleens helpen.
Op het moment dat je helemaal niks bereikt dan zou ik zeggen heb sbar en blijf het proberen, maar hou ondanks alles toch respect voor je ouders, want zij zijn de deur naar El djanna.
Je moet niet vergeten jij bent niet alleen men ouders tbarkelah aliehom ze zijn goed, maar men vriendinnen msakien er zijn veel die verkeerd pad worden opgestuurd omdat de ouders de onderdrukkend zijn!!!!!

Pagina's : [1] 2 3