Bekijk volle/desktop versie : Het is eigenlijk heel logisch dat er maar Een Schepper kan zijn



Pagina's : [1] 2

30-03-2005, 10:40
Iedereen heeft wel eens levensvragen. Waar kom ik vandaan? Waar ga ik heen? Wat het is nut van leven? Sommige mensen geloven in nix, andere in God en weer andere alleen maar in wetenschap.
De Islam leert ons dat wetenschap heel belangrijk is.
De wetenschap is als een oud wijs boek maar, kan nooit al je vragen beantwoorden. De eerste pagina's ontbreken (de tijd voor je verblijf hier op aarde) en de laatse pagina's ( wat gebeurt er als je dood bent)

Er zijn 3 stromingen
1 Je hebt mensen die geloven in "The Big Bang" wat in de islam ook niet wordt ontkent, alleen geloven moslims dat Allah de opdracht heeft gegeven voor het onstaan van de Universum in tegenstelling van mensen die geloven dat het uit het niets is onstaan . Hoe kan ik nou iets maken als ik NIETS heb??? Vreemde theorie

2 Je hebt mensen die geloven dat Alles zichzelf heeft geschapen. Dus er was nix en ineens schiep de Universum zichzelf. Logisch??? Ik vind van niet.

3 Je hebt mensen die geloven dat er een Maker, een Schepper moet zijn geweest die alles tot in de perfecte detail heeft geschapen. (Bijna alles wat we kennen is uit waterstof onstaan, en Allah zegt ook dat Hij alles in Paren schiep. Een wonder als je er bij stilstaat).
Mouhim als er een Schepper moet zijn, dan staat de Schepper BOVEN zijn schepping. Je kunt niet zeggen dat God ergens in de hemel is, dat zou betekenen dat Hij kleiner is dan de hemel, dus Hij staat boven zijn schepping. Kun je het nog volgen? Alles wat we kennen heeft een begin en einde. Universum, de mens, dieren, etc.
De schepper kan GEEN begin en GEEn einde hebben want anders zou dat betekenen dat Hij ook ergens vandaan komt of dat iemand Hem heeft geschapen. Allah ie Hfad. En Hij kan geen einde hebben want dat zou betekenen dat Hij beperkt is. Dus dat betekend dat Hij ONEINDIG is. Al zijn Eigenschappen zijn dat ook oneindig. Als hij de Barmhatige is dan is het dat oneindig, als Hij de Schepper is dan is Hij dat oneindig, als Hij de Maker is dan is Hij dat oneindig. SubhannAllah. Er kunnen ook geen meerdere Goden zijn anders zouden ze met elkaar rekening moeten houden en dat betekend dat Hij niet kan doen wat Hij wilt.
Er is maar EEN God die boven alles en iedereen staat. Sluimer nog slaapt overmant Hem.

Denk daar maar eens ff over na.

Salam ou alaikom

30-03-2005, 13:25


Tbarkelah hliek...

Beslemaaa

30-03-2005, 13:38
als er werkelijk een god bestaat moet ie maar eens uitleggen....
Waarom er dagelijks 23.000 mensen omkomen van de honger?
Waarom er heel veel kinderen dood of ziek geboren worden?
Waarom ie toestaat dat de overgrote meerderheid van de bevolking in een andere/geen god gelooft?
Waarom sommige mensen nog nooit van h`m gehoord hebben?
Waarom er eerst goede en slechte mensen worden geschapen en vervolgens enkel de goede naar de hemel worden gestuurd?....Waarom dan niet gewoon alleen goede mensen scheppen?
Wat eigenlijk `t doel/nut van `t leven in de hemel is?
enz......kortom; Waarom heeft de schepper er zo`n rotzooi van gemaakt?



Daarnaast vinden de meeste religies (zoals islam) wetenschap enkel interessant wanneer de eigen religie niet wordt tegengesproken.....zo lust ik er nog wel een paar

30-03-2005, 13:45
"Waarom er eerst goede en slechte mensen worden geschapen en vervolgens enkel de goede naar de hemel worden gestuurd?....Waarom dan niet gewoon alleen goede mensen scheppen?
Wat eigenlijk `t doel/nut van `t leven in de hemel is?
enz... "


mensen hebben alles in de handen tijn zoals onze leraar( imam) zei ...de mens kan belangrijker worden dan de engelen ...de mens heeft een keuze om goede of slechte dingen te doen ....dus stel dat het een "slecht"persoon is kan hij altijd nogop het "goede" pad komen


still matick ....shokran bezzef bezzef ....ik liep ook vaak met die vragen rond ....altijd als er een discussie is dan eindigd het bij "ok stel dat er een god is die dat ene molecuul of bacterie heeft doen ontstaan ( evolutie theorie gelovigen) wie heeft allah,god dan doen ontstaan"


allah ou a3lam

30-03-2005, 14:01


Waarom er honger is en slechte en goede mensen en zo. Das een lang verhaal maar in het kort gezegd. Allah heeft in de mens geschapen met een VRIJE wil. In tegenstelling tot bv Engelen. Die volgen de bevellen van Allah blindelings. De mens kan kiezen. Iedereen word goed geboren maar de mens beslist zelf welke richting hij of zij kiest. Armoede, criminaliteit, hebzucht, enz. Daar kiezen toch mensen zelf voor daar kun je God de schuld niet van geven.
En Allah zegt dat er genoeg tekens zijn van Zijn bestaan. Dag en nacht, je ogen (een stukje vlees waarmee je alles kan zien), je tong een stukje vlees waarmee je verchillende smaken kan proeven. Het zit em in de kleine en grote dingen die je toch een gevoel geven dat alles is geschapen door een Schepper.

In iedergeval je kunt er uren over praten maar, ik geloof in God niet omdat ik simpelweg als moslim ben geboren maar omdat ik er achter ben gekomen d.m.v. veel dingen dat er Een God is....Allah. Hij leid wie Hij wilt.

30-03-2005, 14:02

Citaat door essytazia:
"Waarom er eerst goede en slechte mensen worden geschapen en vervolgens enkel de goede naar de hemel worden gestuurd?....Waarom dan niet gewoon alleen goede mensen scheppen?
Wat eigenlijk `t doel/nut van `t leven in de hemel is?
enz... "


mensen hebben alles in de handen tijn zoals onze leraar( imam) zei ...de mens kan belangrijker worden dan de engelen ...de mens heeft een keuze om goede of slechte dingen te doen ....dus stel dat het een "slecht"persoon is kan hij altijd nogop het "goede" pad komen


still matick ....shokran bezzef bezzef ....ik liep ook vaak met die vragen rond ....altijd als er een discussie is dan eindigd het bij "ok stel dat er een god is die dat ene molecuul of bacterie heeft doen ontstaan ( evolutie theorie gelovigen) wie heeft allah,god dan doen ontstaan"


allah ou a3lam
onzin.....veel mensen hebben helemaal geen keuze, neem bijvoorbeeld:

-Die 23.000 mensen die dagelijks van de honger sterven.
-Mensen die nog nooit van allah of de koran hebben gehoord.
-1 op de 4500 die als hermafrodiet worden geboren, terwijl bijvoorbeeld de koran enkel over vrouwen en mannen rept.
enz...

Volgens de koran moeten afvalligen (in een islamitische staat) worden gedood.....eenmaal met islam opgevoed heb je dus niet meer de keuze voor een andere religie

Daarnaast heeft 99% van de gelovigen (blind) de religie van de ouders over genomen, dit is dus ook geen bewuste/eigen keuze....

30-03-2005, 14:03

Citaat door essytazia:


mensen hebben alles in de handen tijn zoals onze leraar( imam) zei ...de mens kan belangrijker worden dan de engelen ...de mens heeft een keuze om goede of slechte dingen te doen ....dus stel dat het een "slecht"persoon is kan hij altijd nogop het "goede" pad komen

30-03-2005, 14:13

Citaat door Tijn:
onzin.....veel mensen hebben helemaal geen keuze, neem bijvoorbeeld:

-Die 23.000 mensen die dagelijks van de honger sterven.
-Mensen die nog nooit van allah of de koran hebben gehoord.
-1 op de 4500 die als hermafrodiet worden geboren, terwijl bijvoorbeeld de koran enkel over vrouwen en mannen rept.
enz...

Daarnaast heeft 99% van de gelovigen (blind) de religie van de ouders over genomen, dit is dus ook geen bewuste/eigen keuze....
Wij kunnen niet met onze hersennen alles verklaren waarom God dingen laat gebeuren.

- Er is genoeg geld en voedsel op de wereld alleen is ie niet verdeeld door MENSEN
- Ook bij dieren en planten heb dat soort dingen. Dat hoort bij de schepping
- Iedereen komt eens in zn leven in aanraking of er dan wel of geen God bestaat, net zoals jij daar nu over praat. het gaat erom of je naar kennis en waarheid zoekt. Daarbij leid Allah wie hij wilt.

30-03-2005, 14:27

Citaat door Stillmatick:
Wij kunnen niet met onze hersennen alles verklaren waarom God dingen laat gebeuren.

- Er is genoeg geld en voedsel op de wereld alleen is ie niet verdeeld door MENSEN
- Ook bij dieren en planten heb dat soort dingen. Dat hoort bij de schepping
- Iedereen komt eens in zn leven in aanraking of er dan wel of geen God bestaat, net zoals jij daar nu over praat. het gaat erom of je naar kennis en waarheid zoekt. Daarbij leid Allah wie hij wilt.
De wetenschap kan vrijwel al deze zaken wel verklaren, onze hersenen kunnen die zaken dus best wel aan

Er zijn op dit bolleke genoeg mensen die nog nooit van allah of de koran hebben gehoord en vroeger waren dat er natuurlijk nog veel meer....Die hebben dus nooit de keus voor allah kunnen maken. Daarnaast zorgt een religieuze opvoeding er meestal voor dat er nou juist er weinig naar waarheid wordt gezocht en kennis wordt opgedaan. De religie wordt immers over `t algemeen blind van de ouders overgenomen, als jij als baby door een Limburgs echtpaar was geadopteerd had je nu waarschijnlijk `tzelfde verhaal verteld, maar dan de katholieke variant

30-03-2005, 15:04
Je moet een keer een boek kopen over "Wetenschap in de Islam" je zult je verbazen wat er 1400 geleden in de Koran werd geopenbaard en de overeenkomsten die wetenschappers vandaag de dag nog ontdekken. Ze kunnen het niet verklaren en veel gewaardeerde NIET MOSLIM wetenschappers hebben erkend dat mohamed v.z.m.h. het onmogelijk zelf had kunnen verzinnen. Dus dat wat er in de Koran naar gerefereerd word rechtstreeks van God kwam.
Over oceanografie, ebryologie, sterrekunde, en noem maar op. Als je echt kritisch bent dan moet je die boek maar checke.

30-03-2005, 16:02

Citaat door Stillmatick:
Je moet een keer een boek kopen over "Wetenschap in de Islam" je zult je verbazen wat er 1400 geleden in de Koran werd geopenbaard en de overeenkomsten die wetenschappers vandaag de dag nog ontdekken. Ze kunnen het niet verklaren en veel gewaardeerde NIET MOSLIM wetenschappers hebben erkend dat mohamed v.z.m.h. het onmogelijk zelf had kunnen verzinnen. Dus dat wat er in de Koran naar gerefereerd word rechtstreeks van God kwam.
Over oceanografie, ebryologie, sterrekunde, en noem maar op. Als je echt kritisch bent dan moet je die boek maar checke.
Bedankt voor de tip, maar ik ken dat soort boeken wel een beetje...zaken die wetenschappelijk ook te verklaren zijn worden er uit gelicht....over andere zaken, zoals sperma dat volgens de koran uit de ruggemerg zou komen (als ik me niet vergis) hoor je niemand.
Is een beetje vergelijkbaar met moslims die stellen dat de moskeen die de tsunamie hebben overleeft een teken van god zijn, maar tegelijkertijd niet hun mond opendoen wanneer een moskee wel is ingestort....


mensen zien vooral wat ze willen zien, vandaar ook dat dit bolletje zoveel verschillende godsdiensten kent

30-03-2005, 16:18
nope

Check em nou maar, zonder al te bevooroordeeld te zijn. Gewoon wetenschappelijk bewezen door verschillende erkende professoren. Je klinkt alsof je je antwoord al klaar hebt liggen.
We kunnen nog jaren doorgaan zo. .

laterzzz

30-03-2005, 16:24



Citaat door Stillmatick:
nope

Check em nou maar, zonder al te bevooroordeeld te zijn. Gewoon wetenschappelijk bewezen door verschillende erkende professoren. Je klinkt alsof je je antwoord al klaar hebt liggen.
We kunnen nog jaren doorgaan zo. .

laterzzz
Ik ken die verhalen als embrio/wormpie etc. wel en wetenschappers zeggen ook dat mohammed dat idd niet allemaal zelf heeft verzonnen, maar dat er kennis van bijvoorbeeld de grieken over is genomen....Mij gaat `t er om dat `t een beetje hypocriet is om de wetenschap er enkel bij te pakken wanneer `t je goed uitkomt

30-03-2005, 17:08
Dit gaat te lang duren. en mn werk zit erop vandaag.

30-03-2005, 18:48

Citaat door Tijn:
De wetenschap kan vrijwel al deze zaken wel verklaren, onze hersenen kunnen die zaken dus best wel aan

Er zijn op dit bolleke genoeg mensen die nog nooit van allah of de koran hebben gehoord en vroeger waren dat er natuurlijk nog veel meer....Die hebben dus nooit de keus voor allah kunnen maken. Daarnaast zorgt een religieuze opvoeding er meestal voor dat er nou juist er weinig naar waarheid wordt gezocht en kennis wordt opgedaan. De religie wordt immers over `t algemeen blind van de ouders overgenomen, als jij als baby door een Limburgs echtpaar was geadopteerd had je nu waarschijnlijk `tzelfde verhaal verteld, maar dan de katholieke variant
wat wil jij hiermee nou zeggen ??? come on wees realistisch ...wil je soms dat de religie naar hun toe kruipt ofzo ..iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf ...zij kunnen ook op zoek gaan naar de waarheid ....ze moeten zich toch wel eens af hebben gevraagd hoe alles is ontstaan ....wie de schepper is etc ??

Pagina's : [1] 2