Bekijk volle/desktop versie : kunnen shayateen tegen regen?



23-04-2015, 00:38
Bij islam en ik krijg ik geen antwoord

23-04-2015, 03:09


Geen idee eigenlijk.
Waarom wil je dat weten?

23-04-2015, 23:46
Omdat ik ooit eens heb vernomen dat ze daar niet tegen kunnen maar kan geen daliel hierover vinden

23-04-2015, 23:52
Zou het niet weten

Je kunt bij al-yaqeen.nl kijken bij vraag en antwoord

24-04-2015, 00:04


Die zoekmachine van hen lijkt niet goed te werken

24-04-2015, 00:13
Ik had al bij alyaqeen gekeken en opgezocht maar kon inderdaad niets vinden. Misschien kun je ze de vraag mailen

24-04-2015, 00:39
Nooit van gehoord, er niet tegen kunnen omdat ze uit vuur zijn gemaakt?

24-04-2015, 10:00
Heb dit nog nooit gehoord. Misschien dat je er niets over kunt vinden omdat het niet bestaat?

24-04-2015, 11:19
Sourat Al-Anfaal, vers 11
11. "Toen Hij slaap over u deed komen als beveiliging van Hem en water van de wolken over u nederzond, opdat Hij u daardoor mocht reinigen en het vuil van Satan van u mocht verwijderen en opdat Hij uw hart mocht sterken en u mocht doen volhouden"


Deze vers is gaat over de slag van Bader, waarbij ALLAH swt regen heeft doen neerdalen over almoslimin, met alle zegeningen die erbij genoemd zijn. De vraag blijft nu of die zegeningen ALTIJD gepaard gaan met regen, of dat het ALLEEN geldt voor die dag van Bader? Allah o3lam

Met "de vuil van Shaytaan" wordt bedoeld zijn influisteringen, zo is het uitgelegd door de meeste mufassirin, waaronder Atabari.

Algemeen is het bekend dat regenwater zegeningen met zich meedraagt, daar zijn een paar overleveringen daarover.

Maar het is duidelijk dat wat jij (TS) vraagt wel te maken met deze vers die ik met jullie gedeeld heb.

24-04-2015, 11:30
Daarnaast heb je deze overlevering:
وقد روي عن النبي أنه كان إذا سال السيل قال اخرجوا بنا إلى هذا الذي جعله الله طهورا فنتطهر منه ونحمد الله عليه

Daar wordt dus verteld dat als het regent dat de profeet vrede zij met hem tegen de metgezellen zegt laten we naar buiten gaan naar dit - wat ALLAH swt een zuivering heeft gemaakt - om ons te reinigen (zuiveren) en om Allah dankbaar voor te zijn.