Bekijk volle/desktop versie : juristen in spé even melden (of afgestudeerden)



20-04-2015, 10:43
Sinds 1 januari 2015 is de participatie van kracht gegaan. Hierbij zij andere normen van toepassing dan die in de wwb staan.

Nu is het zo dat de gemeente nog niet ambtshalve de wijzigingen heeft doorgevoerd, in deze situatie betreft het een hogere uitkering door de komst van de participatiewet. De gemeente heeft aangegeven vanaf 1 juli 2015 de wijzigingen door te voeren. Verder is er niets gezegd over terugwerkende kracht. Dit is dus een tekort vanaf 1 januari t/m 30 juni 2015 waar niets over gezegd wordt.

Wat adviseren jullie mij? Moet ik nou een bezwaarschrift sturen ( bezwaar tegen ingangsdatum van dat besluit)? Of een verzoek doen ter aanvulling van de uitkering vanaf nu en het bedrag vanaf 1 januari 2015 eisen met terugwerkende kracht? Dan laat ik die brief buiten beschouwing.

Ik hoor het graag!

20-04-2015, 11:04


ik zie dat er een overgangsregeling geldt, nieuwe aanvragen voor een uitkering vallen direct onder de participatiewet. Wanneer je op 31 december een uitkering ontving o.g.v. de wwb, dan gaat de regeling pas 1 juli 2015 in. Gatverdamme. Maakt bezwaar hier tegen enige kans? Lijkt me echt zo gering.

28-04-2015, 20:23
je hebt nikt te verliezen...gewoon doen!