Bekijk volle/desktop versie : Vragen over mijn vader



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

19-04-2015, 19:14
Salaam

Ik ben een vrouw van 24 jaar (bijna 25) en werk fultime. Ik werk al jaren en verdien per maand 1650 euro netto.
Ik krijg mijn eigen geld niet, mijn vader heeft mijn bankpas vanaf ik een bankrekening heb geopend. Ik zie dat al mijn salaris er vaak in 1 keer
van af wordt gehaald door mijn vader.

Ik heb vaak gezegd dat ik geld nodig heb en dan krijg ik 10 euro of 20 euro van hem. Meer niet. Ik voel me heel ongelukkig zo
en vraag me of dit islamitisch wel mag. Ik sta elke ochtend om 6 uur in de ochtend op om te werken en mijn vader krijgt
mijn geld. Ik ben echt niet gierig ik wil mijn ouders graag helpen, maar dan wil ik het zelf geven. Mijn vader eist mijn geld.

Ik kan niks sparen, ondanks dat ik nu jaren werk vanaf mijn 18e fultime, heb ik nog helemaal niks opgebouwd. Al het geld
pint hij en bewaart hij ergens, waar weet ik niet. De laatste keer dat ik aangaf dat mijn bankpas van mij was, sloeg mijn
vader mij en zei dat ik niks heb. Ik heb heb vorig jaar een nieuwe telefoon gekocht en toen mijn vader er achter kwam dat
ik stiekem de bankpas had meegenomen heeft hij me uitgescholden en wilde hij me slaan.

Soms zie ik marokkaanse meisjes met mooie spullen, of een mooie tas van bijvoorbeeld 70 euro dan wordt ik jaloers op ze.
Ook zie ik dat ze van alles kunnen kopen en ik kan dat niet. Met mijn vader valt niet te praten. Ik heb dit vaak geprobeerd.
Maar dan wordt hij agressief en begint hij me te slaan en te schelden. Als ik zeg dat ik niet meer ga werken zegt hij blijf
maar thuis, maar dan mag ik niks, dus ook niet naar buiten. Enige sociale wereld wat ik heb is dat ik werk en zo buiten
kom. Mijn vader zegt dat hij islamitisch goed bezig is en als ik zeg dat andere vrouwen wel geld krijgen sched hij me uit
en zegt hij dat die vrouwen verpest zijn.