Bekijk volle/desktop versie : Beroering over aanpak jihad in Haagse gemeenteraad



12-04-2015, 21:44
Het jihadvraagstuk veroorzaakt de nodige commotie in de gemeenteraad van Den Haag. Een debat over de aanpak die burgemeester Jozias van Aartsen voorstelt, duurde gisteren uren.

De burgemeester kwam niet eens toe aan beantwoording van alle vragen die de raadsleden stelden. Hij komt de volgende keer aan de beurt, als een extra vergadering wordt ingelast.

,,Ik had zorgen voordat ik dit debat inging, maar die zorgen zijn alleen maar groter nu ik alle partijen heb aangehoord.'' GroenLinks-raadslid Inge Vianen ziet niet alleen de polarisatie in de stad, maar ook in de gemeenteraad. En dat vindt ze - zacht gezegd - zeer onaangenaam.

De verdeeldheid in de Haagse gemeenteraad over hoe de burgemeester de radicalisering van jongeren tegen moet gaan, is groot. De Islam Democraten vinden dat de moslimgemeenschap de problemen vooral zelf te lijf moet gaan. ,,Moet ik van een niet-moslim leren hoe ik hier als moslim moet leven? Het gaat hier om de emancipatie van de moslims zelf,'' aldus fractievoorzitter Hasan Küçük. En met die uitspraak raakt hij een gevoelige snaar bij andere partijen. CDA'er Daniëlle Koster: ,,Ik schrik hier toch behoorlijk van. We moeten van het wij-zij-denken af.''

Haat
Maar de PVV doet er nog een schepje bovenop. ,,Van jihadisten die willen terugkeren, moeten we de paspoorten afpakken. Mensen die haat en verderf hebben gezaaid, moeten we hier niet op straat willen,'' aldus fractievoorzitter Léon de Jong.

Maar dat ziet Vianen anders: ,,De PVV wil toch geen internationaal leger van terroristen creëren? Want dat gebeurt als je de paspoorten afpakt.''

En zo blijft de raad na uren discussiëren nog compleet verdeeld. Het is nog onbekend wanneer de discussie wordt voortgezet.

http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3948229/2015/04/10/Beroering-over-aanpak-jihad-in-Haagse-gemeenteraad.dhtml

12-04-2015, 21:46


"De Islam Democraten vinden dat de moslimgemeenschap de problemen vooral zelf te lijf moet gaan. ,,Moet ik van een niet-moslim leren hoe ik hier als moslim moet leven? Het gaat hier om de emancipatie van de moslims zelf,'' aldus fractievoorzitter Hasan Küçük. "

Welke geschikte oplossingen zou Hasan in gedachten hebben ?

12-04-2015, 22:09
Islam Democraten

12-04-2015, 22:19

Citaat door Barato:
internationaal leger van pedofielen die Hollanders
Pedofielen, je hebt gelijk

12-04-2015, 22:46



Citaat door 918:
Pedofiel
Waarom ben je zo bezeten van het woord 'Pedofiel', waarom die fixatie?

12-04-2015, 23:17
Er is helemaal niks mis met de jihad conform het islamitisch oorlogsrecht. De ''jihad zoals het nu in het MO wordt uitgevoerd is niet conform het islamitische oorlogsrecht en daarmee geen jihad en niet legitiem.


De jihad is besmeurd terwijl de gewapende jihad een noodzaak is in tijden van onderdrukking en grote leed. Bij de jihad behoort niet het doden van ongelovigen, andersdenkenden en het vergaren van rijkdom, macht of status.

12-04-2015, 23:36

Citaat door Chomsky:
Ze moeten die van Aartsen in een vliegtuig zetten samen met met die achterlijke inteelt ongelukjes die vinden dat homo,s en Moslims die bekeren of atheist worden geen recht van leven hebben.
Boven het kalifaat er uit gooien ,
Waarom roep je op tot geweld? Waarom zaai je haat? Wat denk je met zulke uitspraken te bereiken dan alleen het slechte.

Verder is je ondertekening aanstootgevend en propageer je hiermee geweld, zou je het even kunnen aanpassen?

12-04-2015, 23:49

Citaat door Chomsky:
Ik roep niet op tot geweld ,ik zeg alleen wat ik vindt
En als iemand homo,s joden ,of moslims die bekeren ,bespugen of nog erger iets aan willen doen.
Kan je wat mij betreft opdonderen naar het kalifaat.

en die ondertekening is niet van mij maar meer om aan te geven dat alles zomaar kan hier
Er wordt inderdaad hier veel toegestaan, veel te veel. Van het uitschelden van geloven, God, profeten, bevolkingsgroepen tot het oproepen tot geweld. Niet alleen hier, op vele sites op internet is dit het geval, te weinig moderatie want moderatie kost tijd en dus geld.


Maar dat jij dan eraan mee doet om dat in je ondertekening te zetten is fout, daarmee draag je je steentje eraan bij, ongeacht wat je bedoeling is.