Bekijk volle/desktop versie : Marokkanen en Turken moeten meer samenwerken



Pagina's : [1] 2

29-03-2005, 15:15
Salamoe a3laikom

Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten. Vroeger was iedereen een Turk. Iedereen met zwart haar. Nu zijn jullie aan de beurt. De Nederlanders proberen een wig tussen de moslims te drijven. Dit moeten we niet laten gebeuren. We moeten op allerlei gebieden samenwerken en proberen van elkaar te leren.

29-03-2005, 15:17



Citaat door Turkish Fighter:
Salamoe a3laikom

Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten. Vroeger was iedereen een Turk. Iedereen met zwart haar. Nu zijn jullie aan de beurt. De Nederlanders proberen een wig tussen de moslims te drijven. Dit moeten we niet laten gebeuren. We moeten op allerlei gebieden samenwerken en proberen van elkaar te leren.
De Nederlanders? Lekker ouderwets generaliseren

29-03-2005, 15:48
Hoe bedoel je was iedereen een turk??

29-03-2005, 17:18
hihihih ik denk niet dat het zijn bedoeling was om te generaliseren .....imane arab volgens mij bedoeld hij ze3ma dat toen de turken de pispaaltjes waren ....iedereen die erop leek ofzo ....


aangezien hij niet reageerd doe ik et ff


xxessy

29-03-2005, 17:35



Citaat door Turkish Fighter:
Salamoe a3laikom

Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten. Vroeger was iedereen een Turk. Iedereen met zwart haar. Nu zijn jullie aan de beurt. De Nederlanders proberen een wig tussen de moslims te drijven. Dit moeten we niet laten gebeuren. We moeten op allerlei gebieden samenwerken en proberen van elkaar te leren.
Uh-huh, jazeker, we hebben het gezien. Op de televisie, in kranten, interviews, artikelen kunnen de ''Turken'' er anders ook wel wat van. De so called hoogopgeleiden zijn nog rechtser dan het stereotype rechtse autochtoontje en weten de in hun ogen ''ó zó achtergestelde Islamitische Marokkaantjes'' goed onderuit te halen door zichzelf te profileren als hét ideale geintegreerd volkje.

Turken passen de subtiele-[die-niet-zo-subtiel-is]-hielenlikkende-tactiek maar al te graag toe.

En ik, ik kan er alleen maar hard om lachen. ''Moslims'' werken elkaar wel genoeg tegen, hebben ze de ''Nederlanders'' niet voor nodig. Enkel om zout boven de wond te strooien. Vertelegraafiseerde nonsense.

29-03-2005, 18:05

Citaat door Turkish Fighter:
Salamoe a3laikom

Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten. Vroeger was iedereen een Turk. Iedereen met zwart haar. Nu zijn jullie aan de beurt. De Nederlanders proberen een wig tussen de moslims te drijven. Dit moeten we niet laten gebeuren. We moeten op allerlei gebieden samenwerken en proberen van elkaar te leren.
klinkt erg mooi.. maar denk jij dat dat zal gaan gebeuren? Ik heb er zelf weinig (tot geen) vertrouwen in dat dat zal gebeuren..

Je zegt "Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten", wil je daarmee zeggen dat het nu bij jullie goed loopt.. dat jullie 100% zijn geaccepteerd? En dat je makkelijk aan een baan komt etc..?

29-03-2005, 20:47
marokkanen en turken is echt geen combinatie.!

29-03-2005, 21:32
WaarOm So NeGatIeF ALleMaAAL

30-03-2005, 11:00
wallahila hihhihi meskien hij komt hier niet meer terug

05-04-2005, 16:46
Dit bedoel ik nu. Ik heb een aantal Marokkaanse vrienden. Ze zijn hele goede gasten. Het is me opgevallen dat ze niet zoveel verschillen van mijn Turkse vrienden. Het probleem is echter dat Turken en Marokkanen een verkeerd beeld over elkaar hebben. Ik heb veel sympathie voor Marokkanen doordat de media de Marokkaanse gemeenschap voortdurend door het slijk haalt.

Wat me opvalt is dat uit onderzoek blijkt dat criminaliteit onder Antillianen vaker voorkomt dan criminaliteit onder Marokkanen. Toch worden de Marokkanen veel harder aangepakt door de media dan de Antillianen.

05-04-2005, 16:55

Citaat door Miss-Understood:
klinkt erg mooi.. maar denk jij dat dat zal gaan gebeuren? Ik heb er zelf weinig (tot geen) vertrouwen in dat dat zal gebeuren..

Je zegt "Wij hebben in het verleden in hetzelfde schuitje als jullie gezeten", wil je daarmee zeggen dat het nu bij jullie goed loopt.. dat jullie 100% zijn geaccepteerd? En dat je makkelijk aan een baan komt etc..?
Ik wil niet zeggen dat we 100% geaccepteerd zijn. Veel Nederlanders zijn echter behoorlijk positief over Turken. Ik krijg vaak van Nederlanders te horen dat Turken goede mensen zijn. Dat ze op vakantie naar Turkije zijn geweest en dat de Turken daar heel aardig en gastvrij zijn. De werkloosheid onder Marokkanen is gestegen van 17% naar 22% terwijl de werkloosheid onder Turken ligt is gedaald van 16% naar 15%. Dit is allemaal een gevolg van de berichtgeving in de media. Veel Nederlanders denken echt dat goede Marokkanen niet bestaan. Ze denken dat alle Marokkanen criminelen zijn. Ik overdrijf niet. Deze berichtgeving moet aangepakt worden. Positieve berichtgeving over Marokkanen is een stap in de goede richting.

05-04-2005, 17:40

Citaat door ZaYnaH:
Uh-huh, jazeker, we hebben het gezien. Op de televisie, in kranten, interviews, artikelen kunnen de ''Turken'' er anders ook wel wat van. De so called hoogopgeleiden zijn nog rechtser dan het stereotype rechtse autochtoontje en weten de in hun ogen ''ó zó achtergestelde Islamitische Marokkaantjes'' goed onderuit te halen door zichzelf te profileren als hét ideale geintegreerd volkje.

Turken passen de subtiele-[die-niet-zo-subtiel-is]-hielenlikkende-tactiek maar al te graag toe.

En ik, ik kan er alleen maar hard om lachen. ''Moslims'' werken elkaar wel genoeg tegen, hebben ze de ''Nederlanders'' niet voor nodig. Enkel om zout boven de wond te strooien. Vertelegraafiseerde nonsense.
Hier sluit ik me bij aan....

06-04-2005, 16:12


Ik snap niet zo goed waarom wij samen zouden moeten werken? In hoeverre zouden wij moeten samen werken, en over wat? Waarom zou dat de negatieve beeldvorming over Marokkanen stoppen?

Wees eens iets specifieker en hou het concreet alsjeblieft.

18-04-2005, 20:46

Citaat door RuFF_Rydster:
Ik snap niet zo goed waarom wij samen zouden moeten werken? In hoeverre zouden wij moeten samen werken, en over wat? Waarom zou dat de negatieve beeldvorming over Marokkanen stoppen?

Wees eens iets specifieker en hou het concreet alsjeblieft.
Er kan op verscheidene gebieden samengewerkt worden. De Turken en Marokkanen kunnen gezamenlijk proberen meer macht in de media te verwerven zodat de media minder de Marokkaanse gemeenschap aanvalt bijvoorbeeld. Turkse en Marokkaanse ondernemers kunnen ervaringen met elkaar delen en mischien handel drijven met elkaar. Turken werken in het algemeen beter samen en zijn beter georganiseerd. Op dit gebied kunnen de Marokkanen van de Turken leren. De Marokkanen boeken vaker individueel succes. Op dit gebied kunnen Turken weer van Marokkanen leven.

18-04-2005, 21:24

Citaat door Turkish Fighter:
Er kan op verscheidene gebieden samengewerkt worden. De Turken en Marokkanen kunnen gezamenlijk proberen meer macht in de media te verwerven zodat de media minder de Marokkaanse gemeenschap aanvalt bijvoorbeeld. Turkse en Marokkaanse ondernemers kunnen ervaringen met elkaar delen en mischien handel drijven met elkaar. Turken werken in het algemeen beter samen en zijn beter georganiseerd. Op dit gebied kunnen de Marokkanen van de Turken leren. De Marokkanen boeken vaker individueel succes. Op dit gebied kunnen Turken weer van Marokkanen leven.
strak plan, wanneer gaan we die uitvoeren?

Pagina's : [1] 2