Bekijk volle/desktop versie : De juiste vrouwen kleding



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-04-2015, 00:08
Vraag:
Tegenwoordig is de abaya, wat een Islamitische abaya genoemd wordt, wijdverspreid. Het wordt op het hoofd geplaatst en heeft mouwen van de armen tot aan de schouders. Wat is de mening van uwe eminentie betreffende het dragen van zulke soort abayaat?


Antwoord:
Oh mijn broeders, de abaya werd alleen maar vastgesteld om [de vrouw] te bedekken en niet als versiering; het is niet een kledingstuk ter versiering. Het is niet toegestaan om dit (de abaya) te gebruiken als middel van versiering, er borduursels op aan te brengen, om ontwerpen (tekeningen) op te plaatsen of om het aan te passen zodat het mouwen heeft zoals een thawb. Dit zou dan ook niet meer als een abaya gezien worden maar als een thawb.
Het enige doel van de abaya is om een vrouw [correct] te bedekken. Het zou haar gehele lichaam moeten verhullen zoals het grote en wijde kledingstuk [dat bekend staat als] de Jilbaab. Het doel ervan is om te verhullen en niet te verfraaien. Echter, het zou haar schoonheden moeten verbergen van (vreemde) mannen. Het is niet toegestaan om bepaalde veranderingen aan te brengen op de abaya. Deze Islamitisch noemen is een poging om ze te promoten (de verkopen stimuleren) want ze zijn niet Islamitisch. Dit doen zij slechts om ze te promoten. Een islamitische abayah is dat wat verhullend is, wijd, dik (dus niet dun en doorzichtig), zonder ontwerpen, borduursels of versieringen. Het zou eenvoudig en simpel moeten zijn zoals dit (de Shaykh wees naar iets); zonder iets erop. Na’am.

12-04-2015, 14:02


Wordt hier die overhead abaya bedoeld?

12-04-2015, 14:15
Ik draag geen abaya. Wat een trend is dat geworden. Marokkanen volgen elkaar echt met alle trends joh
Vind het wel mooi maar sorry hoor. Als mensen zeggen "ja k draag geen strakke broeken en leggings en korte kleren meer maar abayat" dan is dat ook flauwekul zeg. Alsof abayat niet strak vallen.
Mohim ik weet niet meer wat ik zeg dus laat maar. Ik zal er straks over nadenken.


12-04-2015, 14:20
Je kunt de abayaat ook een maat groter kopen dan je normale kledingmaat..

12-04-2015, 14:25


Ja dat kan ook. Maar ik merk gewoon dat het een mode trend is
net als hoofddoek.

12-04-2015, 14:28
Modetrend of niet..We weten waarom we ze dragen..

12-04-2015, 15:01

Citaat door Fiery:
Ik draag geen abaya. Wat een trend is dat geworden. Marokkanen volgen elkaar echt met alle trends joh
Vind het wel mooi maar sorry hoor. Als mensen zeggen "ja k draag geen strakke broeken en leggings en korte kleren meer maar abayat" dan is dat ook flauwekul zeg. Alsof abayat niet strak vallen.
Mohim ik weet niet meer wat ik zeg dus laat maar. Ik zal er straks over nadenken.

De beschrijving die de shaykh geeft over de abaya is niet te vergelijken met de hedendaagse abaya.
De shaykh bedoeld meer de ghimaar hiermee.
De ghimaar voldoet aan de juiste kleding

12-04-2015, 15:35
Ik snap echt serieus ni wat aan de abaya een modetrend is. Het is lang bedekt ... als je naar straatbeeld kijkt kun je ni beter hebben dan dat.

12-04-2015, 16:03
De hijaab heeft voorwaarden zolang dat het geval is is het correct. Dat hoeft niet perse een khimaar te zijn.

12-04-2015, 16:03
Nou tegenwoordig heb je alle soorten kleuren en modellen abayas. Sommige vind ik wel strak en te opvallend. Volgens mij is dat niet de bedoeling van een abaya

12-04-2015, 16:07

Citaat door AyaSophia:
Ik snap echt serieus ni wat aan de abaya een modetrend is. Het is lang bedekt ... als je naar straatbeeld kijkt kun je ni beter hebben dan dat.

Dus dat

12-04-2015, 17:27
Ontkenning.

12-04-2015, 19:58



Citaat door Fiery:
Ik draag geen abaya. Wat een trend is dat geworden. Marokkanen volgen elkaar echt met alle trends joh
Vind het wel mooi maar sorry hoor. Als mensen zeggen "ja k draag geen strakke broeken en leggings en korte kleren meer maar abayat" dan is dat ook flauwekul zeg. Alsof abayat niet strak vallen.
Mohim ik weet niet meer wat ik zeg dus laat maar. Ik zal er straks over nadenken.

Abayaath horen niet strak te vallen. Weet niet welke abayaath jij voorbij ziet komen, maar van wat ik meestal zie is het gewoon correct bedekt.

12-04-2015, 20:01

Citaat door moslima2009:
Je kunt de abayaat ook een maat groter kopen dan je normale kledingmaat..

Tegenwoordig heb je alhamdoulillah steeds meer abayaath die in eigen maat wijd vallen.

12-04-2015, 20:17

Citaat door AyaSophia:
Ik snap echt serieus ni wat aan de abaya een modetrend is. Het is lang bedekt ... als je naar straatbeeld kijkt kun je ni beter hebben dan dat.
De juiste kleding hoort lang tot de grond, wijd zodat je de vormen niet ziet en geen velle kleuren

Pagina's : [1] 2 3 4 5