Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen bij vermissing?............



29-03-2005, 12:25
Salaam mensen,

Ik heb een vraagje.
Mijn neef is sinds vrijdag niet meer thuisgeweest. Er is door de politie gebeld dat hij aangehouden zou zijn, maar zijn ouders verstonden niet veel van het gesprek met de politieagent.

Nu ben ik voor ze aan het navragen waar hij zou kunnen zitten ,maar ze vertellen me niks in het kader van de wet privacy. Ze vertellen dus ook niet of iemand wel of niet is aangehouden. Alle politiebureaus in NL afgebeld en allemaal zeggen ze dat hij niet bij hun bekend staat. Maar nu vraag ik me af, wie heeft er dan gebeld naar zijn ouders met de mededeling dat hij is aangehouden.

zou het allemaal een complot kunnen zijn en ligt hij ergens vermoord in een schuur? Allah mag het weten. De politie zegt niks, de ziekenhuizen daar ligt hij niet en vrienden weten ook niet waar hij kan zijn.


??????????????????

Dit is verschrikkelijk voor zijn ouders gewoon.

29-03-2005, 12:32


Eerste graads familieleden krijgen dergelijke informatie vaak wel. Wat je zou kunnen doen, is met die ouders naar een van de politiebureaus in je regio gaan, zodat je voor hen kunt tolken. Je moet je wel kunnen legitimeren, zo ook zijn ouders, en vraag dan de baliemedewerker voor je te informeren.

Als je een en ander voor hem mee wil brengen; schone kleren is altijd prettig. Snoepgoed en sigaretten en zo worden meestal geweigerd. Dingen als tandenborstels en scheerspulletjes worden meestal verzorgd door de arrestantenbewaring.

Eén ding; als je neef meerderjarig is en niet wíl dat de politie informatie aan zijn achterban verstrekt, dan mogen ze je die ook niet geven, in het kader van de Wet op de Privacy.

29-03-2005, 12:57
Zo erg

Allah yehafdou & moge zn ouders heel veel sbar krygen amien
Inshallah komt hy gauw thuis

29-03-2005, 13:13

Citaat door Tornado:
Salaam mensen,

Ik heb een vraagje.
Mijn neef is sinds vrijdag niet meer thuisgeweest. Er is door de politie gebeld dat hij aangehouden zou zijn, maar zijn ouders verstonden niet veel van het gesprek met de politieagent.

Nu ben ik voor ze aan het navragen waar hij zou kunnen zitten ,maar ze vertellen me niks in het kader van de wet privacy. Ze vertellen dus ook niet of iemand wel of niet is aangehouden. Alle politiebureaus in NL afgebeld en allemaal zeggen ze dat hij niet bij hun bekend staat. Maar nu vraag ik me af, wie heeft er dan gebeld naar zijn ouders met de mededeling dat hij is aangehouden.

zou het allemaal een complot kunnen zijn en ligt hij ergens vermoord in een schuur? Allah mag het weten. De politie zegt niks, de ziekenhuizen daar ligt hij niet en vrienden weten ook niet waar hij kan zijn.


??????????????????

Dit is verschrikkelijk voor zijn ouders gewoon.
Ik zou met zijn ouders naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, hem officieel opgeven als vermist en erbij vertellen dat er een niet duidelijk telefontje is geweest van (waarschijnlijk) politie.. Een van de eerste dingen die men dan doet is hem door het systeem halen….. als hij ergens vast zit komt dat eruit.
Succes!

29-03-2005, 13:19



Citaat door Globi:
Ik zou met zijn ouders naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, hem officieel opgeven als vermist en erbij vertellen dat er een niet duidelijk telefontje is geweest van (waarschijnlijk) politie.. Een van de eerste dingen die men dan doet is hem door het systeem halen….. als hij ergens vast zit komt dat eruit.
Succes!
Dan wordt er waarschijnlijk meteen op gewezen dat het doen van een valse aangifte strafbaar is...

29-03-2005, 14:49
Hmm klinkt als een serieuze zaak. Ik zou eerst doen wat Raven al had voorgesteld en vertellen over de mensen die zijn ouders hebben gebeld.

Je kan de telefoonmaatschappij bellen om de nummer achter halen die zijn ouders hadden gebeld...daar kunnen ze misschien ook wel wat mee?

Succes

29-03-2005, 15:26

Citaat door Hamza-killer:
Hmm klinkt als een serieuze zaak. Ik zou eerst doen wat Raven al had voorgesteld en vertellen over de mensen die zijn ouders hebben gebeld.

Je kan de telefoonmaatschappij bellen om de nummer achter halen die zijn ouders hadden gebeld...daar kunnen ze misschien ook wel wat mee?

Succes
Dat zal weinig zin hebben. Als de politie belt, wordt hun nummer standaard afgeschermd; dan zie je alleen maar nullen.

29-03-2005, 15:26

Citaat door Raven:
Dan wordt er waarschijnlijk meteen op gewezen dat het doen van een valse aangifte strafbaar is...
Hoezo een valse aangifte?

29-03-2005, 15:31

Citaat door Globi:
Hoezo een valse aangifte?
De pliessies hebben, voor zo ver ik begrijp, al gemeld dat meneer vast zit. Hij wordt dus niet vermist... en daar is men al van in kennis gesteld.

29-03-2005, 15:55
Okay, op die manier. Zelf eens meegemaakt dat mijn vriendin 2,5 dagen 'verdwenen' was en politie mij ook niet wilde vertellen of zij ergens was opgepakt terwijl (zij is allochtoon) ik een samenlevingscontract met haar heb en de enige die je eigenlijk als familie van haar kan zien in Nederland. Agente gaf mij advies nog heel even te wachten en dan officieel aangifte te doen van vermissing.....dan kon men meer voor mij doen.