Bekijk volle/desktop versie : Kraamverzorgster weg gestuurd



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

06-04-2015, 11:23
Ze ging maar door en ze ging maar door, en dan ook nog al mijn wensen op zij zetten en eigen gang gaan.



06-04-2015, 11:32


Haha wat deed ze dan. Ik heb me ook zo geirriteerd aan die van mij. Gelukkig was ze er maar 3 ochtenden.

06-04-2015, 11:50
Zou ik ook gedaan hebben, ik hadt er 10 dagen en heel de dag ze zat t meest teappen in de woonkamer ze3ma formulier invullen halve dag yeah right !! Gewoon voor iemand anders gevraagd en die was toppie!

Nog Gefelicuteeerdddd alf mabroukkk check je hoekje

06-04-2015, 12:02

Citaat door studente87:
Ze ging maar door en ze ging maar door, en dan ook nog al mijn wensen op zij zetten en eigen gang gaan.


Mabrouk met je kleine.

Je hebt er goed aangedaan door haar weg te sturen. geniet lekker van je kind zonder irritaties

06-04-2015, 12:08


Mabrouk lieverd. Had ook zn heks.. Ze moest de dagelijkse schoonmaak doen en toen ging ze mn kindje voorlezen en weer zelfde uitleg geven als haar collega. Ik zei toen ben niet tevreden en toen ging ze haar baas bellen. Die zei ga aan de slag want dat zijn de afspraken die ik met haar heb gemaakt. Toen deed ze wel haar best... Ik was emotioneel van de bevalling dus tranen en daarna bood ze haar excuses maar haar hoef ik echt nooit meer. Die eerste was zn boerin... Echt ze maakte alles zo goed schoon en ruimde op.,,

06-04-2015, 12:19
Bij me buurvrouw kwam zo een boerin die bijna niks deed. Ze zat hele tijd gewoon in haar map te bladeren zogenaamd iets zoeken. En als buurvrouw uit bescheiden zei ohh dat hoeft niet hoor dan nam ze het ervan en deed ze ook echt letterlijk niks. Ze zocht steeds manieren om maar niks te hoeven doen.

06-04-2015, 12:50
Heb altijd goede ervaringen gehad met de kraamhulp..Had ze alledrie de keren voor hele dagen..

06-04-2015, 12:52
Ik had om te beginnen voor de bevalling aangegeven dat ik maar 3 uur per dag hulp wil en dat ze in de middag kwam. Dat hebben ze compleet genegeerd. Ik kreeg iedere ochtend bezoek van de verzorgster en ze bleef 6 uurtjes, i.p.v. de afgesproken 3. Toen ik vroeg hoe het zat, zei de verzorgster dat sommige werknemers niet aan hun uren komen en dan plannen ze meer zorg, zonder overleg.

Ik had gelijk gebeld en aangekaart dat ik per direct terug gezet wilde worden naar 3 uur per dag.
Ondertussen was de kraamverzorgster non stop aan het klagen over dit kraambureau. Volgende dag kreeg ik iemand anders, zij was heel blij dat ik naast de markt woon, want ze ging eerst markt-shoppen voor ze bij me kwamen en dan was ze gerust 30 minuten later dan afgesproken en haar aankopen bekijken bij mij op de bank. Ik miste alleen nog een mode show.

Praten deed ze non stop, zelfs als ik niet meer reageerde, ze ratelde maar door en het ging alleen maar over hoe ik mijn oudste dochter moest opvoeden en over de ontwikkeling.

Wat de emmer deed overlopen is het feit dat ze in mijn privé spullen is gaan snuffelen en ze versprak zich hierover. Vanochtend belde ze aan, terwijl ze afgesproken had dat ze in de middag zou komen, dus heb ik haar weg gestuurd en aangegeven dat ze morgen ook niet hoeft te komen.

Har reactie was; "Maar mijn uren!" Toen heb ik haar een fijne dag toegewenst en de deur gesloten.

06-04-2015, 12:56
Kraamverzorgsters zijn geen schoonmaaksters. Rare vrouwen, huur een poetsvrouw in als je er 1 na de bevalling nodig hebt.

06-04-2015, 12:56
Voor mij ook nooit meer kraamhulp. De verloskundige die om de dag komt kijken is voldoende. Ze was een grote last bah!

06-04-2015, 13:03
Jeetje studente wat erg voor je.. Ik zie daar ook zwaar tegenop. Wil ook maar de Max 3 uurtjes per dag. Hou echt niet van vreemde (Hollanders) in mijn huis, voel me zwaar niet op m'n gemak. Bij m'n dochter kwam ze echt om 07.00-07.30:, nou ik heb echt slaap tekort gekregen door gaar. Dit x blijft mijn deur gesloten tot 09.00 en per 12.00 moet ze pleitte zijn.. Heel vervelend dat het je geen gemak/rust gegeven heeft, maar alleen naar jnoen. Klacht indienen en ik hoop dat je nu zonder irritaties kunt genieten!! Hoe gaat t met jullie?

06-04-2015, 13:10

Citaat door Solliciteer:
Kraamverzorgsters zijn geen schoonmaaksters. Rare vrouwen, huur een poetsvrouw in als je er 1 na de bevalling nodig hebt.
Licht huishoudelijke taken horen bij hun werkzaamheden, daar ondersteunen wat de kraamvrouw niet zelf kan doen.. Wc en badkamer horen ze schoon te houden ivm hygiene kraamvrouw. Bed evt verschonen, wasjes draaien etc, zodat kraamvrouw en kind schone kleding hebben etc. Dit zuig ik niet uit m'n duim, maar staat in het landelijke protocol kraamzorg.

06-04-2015, 13:13


Verrichten van licht huishoudelijk werk zoals:
stofzuigen
wasmachine vullen en legen
droogmachine vullen en legen
was ophangen
was strijken
klaarmaken van ontbijt, lunch en fruithapje
voorbereidingen treffen voor het avondeten
zorg voor overige gezinsleden
halen van een boodschap

De kraamverzorgster zorgt er dus voor dat het huishouden bijgehouden wordt, maar de verzorging van moeder en baby gaan altijd voor, waardoor er soms minder tijd overblijft voor bovenstaande taken. Ook heeft zij bij huishoudelijke taken recht op 30 minuten koffie- of lunchpauze.

Bij twijfel over de toestand van moeder of baby zal de kraamverzorgster altijd direct contact opnemen met de verloskundige c.q. huisarts.

Er zijn grenzen aan wat de kraamverzorgster voor u kan en mag doen. Van haar kan niet worden verwacht dat zij bijvoorbeeld achterstallig onderhoud zal wegwerken, alleen in uw huis achterblijft, boodschappen voor u gaat halen met uw pinpas of met de auto andere kinderen van en naar school brengt. Ook zal zij niet het bed verschonen als het niet op Arbo hoogte staat, namelijk tussen 70 en 90 centimeter van de grond.

Kraamzorgdossier

06-04-2015, 13:17

Citaat door berbertje00:
Jeetje studente wat erg voor je.. Ik zie daar ook zwaar tegenop. Wil ook maar de Max 3 uurtjes per dag. Hou echt niet van vreemde (Hollanders) in mijn huis, voel me zwaar niet op m'n gemak. Bij m'n dochter kwam ze echt om 07.00-07.30:, nou ik heb echt slaap tekort gekregen door gaar. Dit x blijft mijn deur gesloten tot 09.00 en per 12.00 moet ze pleitte zijn.. Heel vervelend dat het je geen gemak/rust gegeven heeft, maar alleen naar jnoen. Klacht indienen en ik hoop dat je nu zonder irritaties kunt genieten!! Hoe gaat t met jullie?
Ik kom echt niet tot rust in die eerste week en dat komt gewoon door die kraamhulp. Al heb je soms een goede, ik zou bijvoorbeeld niet kunnen slapen terwijl een onbekend persoon in mijn huis rond loopt. En na deze ervaring (dat ze tussen mijn spullen snuffelt.) al helemaal niet meer.

Heb je al een intake gesprek gehad? Want dat kun je dan allemaal op papier laten zetten. Had ik ook gedaan, alleen hebben ze daar niets mee gedaan.

Het gaat goed hamdoelilah, hoe is het met jou? Trek je het nog een beetje?

06-04-2015, 13:19
Schoonmaken deed ze bij mij niet, maar ik had ook aangegeven dat het mij er meer om ging dat ze de controles deed, die gedaan moesten worden en dat is het. Als het aan mij ligt hoef ik helemaaaal geen kraamhulp.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16