Bekijk volle/desktop versie : kussen in bijzijn van anderen (voor getrouwde dus niet degene die zina plegen)



05-04-2015, 18:54
Vraag:

Ik zou graag willen weten of het toegestaan is om de hand van mijn vrouw in het openbaar vast te houden? En hoe zit het met het kussen van haar hand als een vorm van affectie naar haar toe. Moge Allah u het goede schenken.

Antwoord:

Alle lof zij Allah.

Dit is iets dat in strijd is met echte mannelijkheid en hoffelijkheid. Het is goedkoop en niet netjes om dit in het bijzin van mensen te doen. Dit omdat het een vorm van voorspel is met de echtgenote in het bijzijn van mensen. Neem daarom afstand van zulke zaken. Je kan je liefde op andere manieren tonen als je met haar alleen bent. Je kan dan binnen de grenzen doen wat je wilt.

Moge Allah jou en ons helpen in het verkrijgen van het goede.

Sheikh Mohammed Saalih al-Moenaddjid

05-04-2015, 18:56


Ach jah, als we gaan kijken wat er allemaal haram is, mogen we een heleboel dingen niet doen .

05-04-2015, 19:05

Citaat door mele3youn2:
Ach jah, als we gaan kijken wat er allemaal haram is, mogen we een heleboel dingen niet doen .
Onzin, en dan ga je elkaar aflebberen voor het bijzijn van je ouders?

Allah Subhana wa Tahala verbied niets, behalve dat het goed voor jouw en jouw mede mens is.

Zo verwesterd zijn wij dus anno 2015, A3oedoe billah!

05-04-2015, 19:47

Citaat door UmmHaroun:
Onzin, en dan ga je elkaar aflebberen voor het bijzijn van je ouders?

Allah Subhana wa Tahala verbied niets, behalve dat het goed voor jouw en jouw mede mens is.

Zo verwesterd zijn wij dus anno 2015, A3oedoe billah!
aflebberen gaat natuurlijk wel erg ver he?
Heb ook nergens gezegd dat ik dat goedkeur.

06-04-2015, 09:38


elhamoedililah dat we leiding hebben gekregen met Koran en Hadith, en niet net als andere godsdiensten iets doen zonder bron of iets dergelijks dus wees blij!

O mijn volk, dit wereldse leven is slechts een vergankelijke genieting. En voorwaar, het Hiernamaals is de eeuwige verblijfplaats.” [Soerat Ghaafir (40), aayah 39.]

06-04-2015, 10:31
hand in hand lopen doen we altijd maar om nou in het openbaar te lebberen.. i pass

06-04-2015, 21:46
lees goed! Hand in hand mag niet zuster.