Bekijk volle/desktop versie : dames met last van overgevoeligheid



Pagina's : [1] 2 3 4

04-04-2015, 21:10
Salaam Alaikum,

Zijn hier dames die overgevoelig zijn? Zoja hoe gaan jullie hiermee om?

04-04-2015, 21:16


Ralikom salaam.
Overgevoelig in wat?

04-04-2015, 21:18
Ja ik! Leer het van je afzetten, kan jaren duren. Succes!

04-04-2015, 21:21

Citaat door kadija:
Ralikom salaam.
Overgevoelig in wat?
Alles,

04-04-2015, 21:26



Citaat door Solliciteer:
Ja ik! Leer het van je afzetten, kan jaren duren. Succes!
Ja klopt, hoe doe je het van je afzetten? Afschrijven? Deze techniek werkt bij mij niet echt..

Soms zijn de prikkels zo erg dat je ervan verward raakt.. Probeer dan veel dikr te doen en bidden etc.. Maar vaak heb je het gewoom niet door en denk je dat het normaal is.. Volg je mij?

04-04-2015, 21:40
Alikum wa salaam meid...

Kun je een voorbeeld geven in welke opzichte je dit heel sterk ervaart? Je mag een persoonlijke situatie benoemen...zo kan ik jouw situatie beter voorzien van advies...mag ook per pm als je dit heel persoonlijk vindt.

04-04-2015, 22:38

Citaat door Adela.:
Alikum wa salaam meid...

Kun je een voorbeeld geven in welke opzichte je dit heel sterk ervaart? Je mag een persoonlijke situatie benoemen...zo kan ik jouw situatie beter voorzien van advies...mag ook per pm als je dit heel persoonlijk vindt.
Hé lief, ik heb je gepmt.

04-04-2015, 22:57
In mijn omgeving wordt het gezien als zeer asociaal en niet gezellig maar I don't care anymore. Ik heb er moeite mee om in een ruimte te zitten waarbij ik merk dat mensen elkaar eigenlijk niet mogen, maar doen alsof. Mensen die onder de gordel opmerkingen naar elkaar maken maar blijven glimlachen etc. Ik kan niet tegen drukte, teveel geluid, teveel mensen, teveel gepraat. Ik ben overgevoelig als het aankomt op emoties van anderen. Verdriet en pijn van anderen kunnen mij breken. Ik ontwijk het gewoon. Ik ga alleen op bezoek als het echt moet. Met 'Ied zie ik familie ongeveer een half uur en daarna ben ik weg. Tot grote ergernis van mijn familie maar ze zijn er aan gewend. Als ik blijf en ik merk de dingen op, ga ik het meenemen naar huis toe en blijf ik erover piekeren. Heb dat lang genoeg gedaan. Nu weiger ik, ik lees liever een boek.

04-04-2015, 23:01
salaam ou alaykum

heb er ook last van...

04-04-2015, 23:01
Ja ik ook. Verlies snel mijn koers wanneer het te druk word. Ik merk zelf dat het heel belangrijk is om rustdagen/momenten te nemen. Anders raak je overbelast

04-04-2015, 23:02

Citaat door Adela.:
Alikum wa salaam meid...

Kun je een voorbeeld geven in welke opzichte je dit heel sterk ervaart? Je mag een persoonlijke situatie benoemen...zo kan ik jouw situatie beter voorzien van advies...mag ook per pm als je dit heel persoonlijk vindt.
kun je mij aub ook tips pm..moge Allah swt je hiervor belonen.

04-04-2015, 23:18

Citaat door betuls:
kun je mij aub ook tips pm..moge Allah swt je hiervor belonen.
Salaamu alikum meid... even om misverstanden te voorkomen: ik heb er zelf geen last van. Ik geloof wel als moslima dat de Quran een positief effect heeft op alles... Ik ben ervan overtuigd dat de islam enige sleutel is naar kalmte en tevredenheid/ genade voor de gelovige.

En Wij zenden (datgene) van de Koran neer wat een Genezing en Genade voor de gelovigen is. En het vermeerdert bij de onrechtplegers niets anders dan verlies.”
(Hoofdstuk (17) al-Israa’, vers 82.)

Je mag me uiteraard altijd benaderen als je je ei kwijt wilt.... moge Allah het voor jullie vergemakkelijken.

04-04-2015, 23:25



Citaat door romais:
Ja klopt, hoe doe je het van je afzetten? Afschrijven? Deze techniek werkt bij mij niet echt..
Is ook onmogelijk (indien je het over HSP hebt). De kenmerken typeren en vormen je persoonlijkheid.

04-04-2015, 23:27
adela bedankt meid ...yazaak Allahu gairan...allahouma amien op je dua....

04-04-2015, 23:27

Citaat door Adela.:
(psychische) kwalen...
Het is geen psychische kwaal.

Pagina's : [1] 2 3 4