Bekijk volle/desktop versie : Wat is dit?! Is dit echt?



Pagina's : [1] 2

04-04-2015, 16:12
Heb het eerder voorbij zien komen maar schrik er weer gewoon van zoals de eerste keer.

http://https://www.facebook.com/video.php?v=291952284167596

04-04-2015, 16:23


KMOET BIJNA OVERGEVEN
WOLLAAAH WAT ZIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

04-04-2015, 16:32
Wat is er te zien?

04-04-2015, 16:35
Durf niet te kijken....

04-04-2015, 16:37


Deze is oud. Het blijft triest. Mensen kennen geen menselijkheid meer

04-04-2015, 16:37
ja beter van niet eigenlijk.. kvind t verschrikkelijk wat daar te zien is..
kindje wat wordt platgereden door n busje en mensen lopen voorbij alsof er niks aan de hand is.. een niet menselijk persoon sleept em zelfs weg omdat hij in de weg ligt..
meskien.... afschuwelijk

04-04-2015, 16:38
Wat erggg!!! Geen woorden voor!!!!
Voor degene die niet durven te kijken. Er wordt een meisje aangereden door een busje en vervolgens aan haar lot overgelaten. Daarna komen er genoeg mensen langs en niemand die haar helpt meskiena.
Er rijdt zelfs nog iemand weer over haar heen. Yaaaa rabi wat erg!! moge Allah ze hun straf geven, amen!

04-04-2015, 16:39

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Deze is oud. Het blijft triest. Mensen kennen geen menselijkheid meer
Klopt hij is oud. Heb ooit ergens gelezen dat de mensen niet helpen omdat er in China een bepaalde wetgeving is dat degene die helpt ook aangezien wordt als de dader of zoiets? Wie weet hier meer van?

04-04-2015, 16:46
O ja het filmpje van China heb ik wel eens over gehoord. Het mag daar niet ofzo. Dat had ik ook gelezen. Onmenselijk dit.

04-04-2015, 16:47
er valt ook weinig te helpen als iemand is platgereden, maar wat je minstens kan doen is ambulance bellen ipv doorlopen..
en in dit filmpje zie je dat het kindje nog beweegt.. ya Allah..

04-04-2015, 16:55
Dat jullie dat nog kunnen zien.

04-04-2015, 16:55
Arm kindje «

04-04-2015, 16:59


Dit filmpje is best wel oud maar blijft (gelukkig) heel schokkend. De dag dat wij ook over kinderen heen stappen en doorlopen alsof het ons niets doet hoop ik niet mee te maken.

Er was toen al een hele discussie over en het scheen zo te zijn dat je een hoge geldboete/schadeclaims kan krijgen als je in zou grijpen. Ik las zelfs dat als het meisje in je armen zou overlijden jij de schuld kan krijgen en daarvoor op zou draaien. Het communisme in dat land heeft mensen ook wel ijskoud gemaakt.


Citaat:
Het voorval staat niet op zichzelf. Regelmatig worden in China incidenten gemeld waarbij slachtoffers van ongevallen aan hun lot worden overgelaten. Velen wijten deze afstandelijke opstelling aan het feit dat er gevallen zijn geweest waarbij slachtoffers hun helpers aansprakelijk stelden voor hun verwondingen. In een geval dat enkele jaren geleden veel aandacht kreeg, besliste een rechter dat de verbouwereerde helper een forse schadevergoeding moest betalen.

Volgens critici op Weibo, de Chinese Twitter, is er meer aan de hand: uit dit soort incidenten zou een moreel bankroet blijken. Ook de officiële media neigen in die richting: 'Hoge morele normen werden ooit geprezen als iets om trots op te zijn, en mensen die anderen onbaatzuchtig hielpen, werden door iedereen geprezen', aldus staatspersbureau Nieuw China, dat 'winstbejag en materialisme' aanwijst als oorzaken.

Citaat:
Ieder keer wanneer we naar China gaan, worden we telkens gewaarschuwt niet zomaar mensen te helpen. Wanneer bijvoorbeeld ouderen vallen.
Want... Een voorbeeld ervan is: iemand heeft een oud vrouwtje omgereden. een man die achter de auto op de fiets reed, zag dat en droeg de vrouw naar een ziekenhuis. Daar werden de ziekenkosten ook door de man betaald. hij had haar leven gered, maar vervolgens nadat ze wakker werd, heeft ze hem meteen aangeklaagd dat hij haar omreed en dat hij een vergoeding moest betalen. (Werd een miljoen Yuan dacht ik) Zij kreeg gelijk, omdat er voor de rest geen getuigen waren. (was in de nacht)
Dit zie je zo vaak daaro.. waardoor men niet zo snel meer helpen.]
Een paar reacties onder dat filmpje.

04-04-2015, 17:19
Ze is overleden op de intensive care een week later. Die 2 mannen van die autos die hebben 3.5 jaar gekregen

04-04-2015, 17:26

Citaat door Donna:
Dit filmpje is best wel oud maar blijft (gelukkig) heel schokkend. De dag dat wij ook over kinderen heen stappen en doorlopen alsof het ons niets doet hoop ik niet mee te maken.

Er was toen al een hele discussie over en het scheen zo te zijn dat je een hoge geldboete/schadeclaims kan krijgen als je in zou grijpen. Ik las zelfs dat als het meisje in je armen zou overlijden jij de schuld kan krijgen en daarvoor op zou draaien. Het communisme in dat land heeft mensen ook wel ijskoud gemaakt.





Een paar reacties onder dat filmpje.
is dat ni ook in marokko? of vroeger dan? heb ook meegemaakt dat t man aangereden werd door n auto en niemand deed wat..ze liepen gewoon door.hoorde idd van zoiets dat ze dan moeten getuigen en zichzelf in de shit werken als ze diegene hulp bieden

een keer zaten we in de taxi bij soq dbarra in tanger. mn zus en nog n vriendin gingen wat halen en k bleef achter in de taxi met zusje weer van die meid.. en de taxichauffeur. mohim we stonden zo met zicht op n trapje met muurtje en er waren zo'n paar zwervers en die man probeerde die vrouw gewoon te verkrachten..hij trok haar zo en zij wilde wegrennen maar walou hy had haar vast. dus dat meisje en ik in shock en wij tegen die taxichauffeur..tchoeef? ki tkarfes 3liha en hij zo shht choefoe qodamkoem en hij reed zo'n beetje naar achter zodat we niks meer konden zien.

Pagina's : [1] 2