Bekijk volle/desktop versie : ik wil een put laten graven in marokko



Pagina's : [1] 2 3

04-04-2015, 12:17
Ik wil straks n waterput laten graven voor arme mensen in marokko. Het liefst doe ik dit in nador. Wie heeft hier verstand van en weet wat het ongeveer kost

04-04-2015, 12:24


De sos-stichting kun je benaderen. Zij zijn er mee bezig samen met stichting El fadjr

04-04-2015, 12:32
Ok dank je wel ik ga daar kijken

04-04-2015, 12:43

Citaat door Sumaira..:
Eerst doen dan topic openen.
Hoe je dat doet weten we niet, vraag daar.
Wat een verrotte reactie.
Gatver.

04-04-2015, 12:47



Citaat door Sumaira..:
Flikker op
ik kan er niet tegen wanneer mensen blaffen.
Eerst actie dan reactie.
Ze stelt een vraag, wilt info inwinnen. Misschien zijn hier mensen met ervaring.
Ze bepaalt zelf wel wat ze wel en niet doet.

Types zoals jij kunnen serieus de boom in.

04-04-2015, 12:47
Mijn moeder heeft dat ook gedaan toen ik heel jong was. En volgens mij had zij gewoon geld gegeven aan zoeen meneer die dAar woonde en die had weer contact opgenomen met iemAnd die putten Kon graven. Zoiets dacht ik maar ben niet zeker anders vraag ik het wel even.

04-04-2015, 12:53
Kijk hier: http://sos-stichting.nl/?ch_project=waterput-marokko

04-04-2015, 12:54

Citaat door behulpzaam:
Ik wil straks n waterput laten graven voor arme mensen in marokko. Het liefst doe ik dit in nador. Wie heeft hier verstand van en weet wat het ongeveer kost


En dat roep je lekker hier, heb jij nooit van Riyaa gehoord.

04-04-2015, 12:55
Salaam lieve meid,

Wat een mooi idee. Allah swt zal je belonen voor het idee alleen al in sha Allah

“ Allah heeft bevolen dat alle goede en slechte daden moeten worden vastgelegd.”xDe Profeet vervolgde zijn uitleg en meldde;x“Wanneer iemand de intentie heeft om een goede daad te verrichten, zal die persoon vanwege deze intentie worden beloond. Wanneer echter iemand zijn intentie ten uitvoer brengt en een goede daad verricht, zal hij tien keer zoveel worden beloond en zal zijn beloning zelfs kunnen uitlopen tot zevenhonderd keer meer. Wanneer iemand echter de intentie heeft om een slechte daad te verrichten maar hiervan afziet, zal hij door Allah hiervoor worden beloond. Wanneer hij deze slechte daad alsnog ten uitvoer brengt, zal hij enkel voor deze daad worden bestraft.” (Boecharie, Rikak:31)

Mijn vriendin en ik hebben een aantal jaar terug ook een put laten aanleggen in Marokko.
Met hulp van heel veel anderen alhamdulillah..
Wij hebben de put laten aanleggen in een dorp vlakbij Driouch. Een weg die veel bewandeld wordt.
We hebben ook een beek laten aanleggen voor dieren.

Het hangt van de plek van graven af hoeveel het gaat kosten.
Op sommige plekken moet je veel dieper graven om bij het water te komen en op sommige plekken weer niet.
Bij ons duurde het heel lang voordat het water zichtbaar werd en de kosten liepen daardoor op.
Verder moet je rekening houden met het geld waarmee je werkers betaald, de kosten voor graafmachines en de kosten voor de put zelf.
Wij hebben er tegels omheen laten zetten om te voorkomen dat het een modderboel wordt.
Verder moet je ook denken aan hoe je wil dat mensen gebruik maken van de put.
Je hebt een manier waarop mensen gebruik maken van touw. Emmertje aan laten hangen, laten zakken en trekken naar boven.
Je hebt ook een manier dat je een kraan laat aanleggen met motor. Hiervoor hebben wij gekozen.
Als je dit wilt doen moet je wel n plek zoeken waarbij je gebruik kunt maken van elektra.
Bij vragen mag je mij altijd berichten.

Moge Allah swt jou voor je intentie belonen Allahoema Ameen!

04-04-2015, 13:00

Citaat door Cyberimaam:
En dat roep je lekker hier, heb jij nooit van Riyaa gehoord.
Wat is jouw probleem? Denk je dat jij '3aalimoel Ghayb bent of wat?

04-04-2015, 13:04
Dank je wel hier heb ik wat aan

04-04-2015, 13:09
Maa shaa Allah... moge Allah jouw nobel voornemen uit laten komen. Het begint allemaal bij een idee

.... ik kom zelf helaas niet uit Nador, anders had ik wel navraag voor je gedaan. Informeer goed... en maak gebruik van een groot netwerken (stichtingen, moskee, mensen met kennis hierover, sponsers etc.)

Mooi om te lezen dat er mooie mensen bestaan!

04-04-2015, 13:16


In cha allah en ik heb het niemand verder vertelt. Riyaa is als je met iets te koop gaat lopen. Ik vraag hier anoniem infornatie. Men weet hier niet wie ik ben. De enige personen die het zullen weten zijn de personen die me gaan helpen dit mogelijk te kunnen maken. In cha allah zal het lukken

04-04-2015, 13:21

Citaat door OumHunayn:
Wat is jouw probleem? Denk je dat jij '3aalimoel Ghayb bent of wat?


Nee, ik was even de controle over mezelf kwijt. Mij oprechte excuses naar de topic starter toe.

04-04-2015, 13:23

Citaat door behulpzaam:
In cha allah en ik heb het niemand verder vertelt. Riyaa is als je met iets te koop gaat lopen. Ik vraag hier anoniem infornatie. Men weet hier niet wie ik ben. De enige personen die het zullen weten zijn de personen die me gaan helpen dit mogelijk te kunnen maken. In cha allah zal het lukken


Amien, 't gaat je lukken Incha'Allah.

Maar check je hoekje.

Pagina's : [1] 2 3