Bekijk volle/desktop versie : Kindje adopteren



Pagina's : [1] 2 3

02-04-2015, 17:11
Wie o wie heeft hier ervaring mee? Ben benieuwd naar de ervaringen.

02-04-2015, 17:40


Ik up voor jou!

Een lerares van mij had chibeze kindjes geadopteerd. Zij moest heel veel cursussen volgen over opvoeding en chineze gewoontes enz.

Maar stel je wil een kind in Marokko dan weet ik het niet. Ken wel iemand die een kind heeft geadopteerd in Marokko.

02-04-2015, 17:41
Bedoel uit Marokko naar Nederland weet ik niet. Je mag mij pmen wat je precies wil weten.

02-04-2015, 17:44
uit marokko naar nederland via officiële wegen is uitgesloten. Bij wet verboden
Ik heb de weg bewandelt.

verder kan ik je dit adoptiebureau aanraden voor de informatie die je zoekt
http://www.wereldkinderen.nl/

02-04-2015, 18:09



Citaat door Tradition4Life:
uit marokko naar nederland via officiële wegen is uitgesloten. Bij wet verboden
Ik heb de weg bewandelt.

verder kan ik je dit adoptiebureau aanraden voor de informatie die je zoekt
http://www.wereldkinderen.nl/
ergens begrijpt ik het.
waarom het verboden is.

02-04-2015, 18:42

Citaat door OemAmaani:
ergens begrijpt ik het.
waarom het verboden is.
Waarom? Als het een Marokkaans en Islamitisch stel is zou er toch niets op tegen moeten zijn? Tenzij de overheid beter voor de kinderen kan zorgen dan een stelletje hier

02-04-2015, 18:45
In Marokko kan je geen kind adopteren dus dan kan je het ook niet naar Nederland halen. Je kan wel pleegmoeder worden.Maar adopteren is islamitisch verboden toch vandaar dat het in Marokko niet kan

02-04-2015, 18:47
In Marokko mag adopteren inderdaad niet
maar ken iemand die dat wel gedaan heeft
maar het kind toegeschreven als van hem
dus alsof het zijn eigen kind is
zelfde achternaam staat in hala madania

Hij heeft het wel van een bekende geadopteerd misschien daarom

02-04-2015, 18:55

Citaat door golden_nadoriaa:
In Marokko mag adopteren inderdaad niet
maar ken iemand die dat wel gedaan heeft
maar het kind toegeschreven als van hem
dus alsof het zijn eigen kind is
zelfde achternaam staat in hala madania

Hij heeft het wel van een bekende geadopteerd misschien daarom
Ik ken ze ook in marokko, maar die hebben aangegeven dat het HUN kind is.
Het is namelijk islamitisch niet mogelijk om je achternaam aan een kind te geven, een kind die jij opvoed als de jouwe mag namelijk niet van je erven. Er is een uitzondering in marokko om je pleegkind te adopteren, namelijk als het gaat om een vondeling waarvan de naam van de ouders niet bekend is.

Een kindje uit een tehuis of via ouders die het kind afstaan gaat via een notariële akte

02-04-2015, 19:01
adopteren...........ik vind het kinderhandel.
eigen behoeftes bevredigen door een kind te halen van elders.
ik weet dat de intentie goed is hoor, maar als je het uit een andere invalshoek benaderd, gaat er misschien toch een lichtje branden.

doe maar eens goed onderzoek, en je zult verbaasd zijn.


Citaat:
Zweeds onderzoek uit 2002 wees uit dat adoptiekinderen uit vooral Aziatische en Zuid-Amerikaanse landen als jongvolwassenen een grote kans hebben op psychiatrische problemen. Ze plegen driemaal zo vaak zelfmoord als leeftijdsgenoten die niet zijn geadopteerd en hebben ze een vijfmaal zo grote kans om verslaafd te raken aan drugs. Nederlands onderzoek door Dr. Geert-Jan Stams van de Universiteit van Leiden, wees uit dat zevenjarige niet-blanke adoptiekinderen driemaal zoveel gedragsproblemen hebben dan andere kinderen.


02-04-2015, 19:29

Citaat door blurp:
adopteren...........ik vind het kinderhandel.
eigen behoeftes bevredigen door een kind te halen van elders.
ik weet dat de intentie goed is hoor, maar als je het uit een andere invalshoek benaderd, gaat er misschien toch een lichtje branden.

doe maar eens goed onderzoek, en je zult verbaasd zijn.
Alsof dit zo verrassend is. Heel erg vreemd om geadopteerde kinderen uberhaupt te gaan vergelijken met kinderen die wél bij hun familie en ouders opgegroeid zijn Adoptiekinderen uit die landen hebben vaak dingen meegemaakt die voor ons onvoorstelbaar zijn, natuurlijk zal dat zich op 1 of andere manier gaan uiten!

Kinderhandel? Weet jij wat beters? Of denk je dat het dolle pret is in weeshuizen of donkere steegjes op straat?

02-04-2015, 19:39
We zijn er mee bezig...
Uit marokko, vooralsnog niet makkelijk.

02-04-2015, 19:50



Citaat door Donna:
Waarom? Als het een Marokkaans en Islamitisch stel is zou er toch niets op tegen moeten zijn? Tenzij de overheid beter voor de kinderen kan zorgen dan een stelletje hier
Het is verboden volgens ons geloof, je mag een kind wel financiële helpen maar niet adopteren,
Jouw man zal nooit een mahram worden voor de geadopteerde meisje en jij zal sraks je moeten bedekken voor je geadopteerde kind als het een jongen is.
jij kan dan ook niet alleen thuis bij hem blijven als ie straks ouder wordt.
je mag hun de achternaam ook niet geven.
heel begrijpelijk islam is duidelijkheid en geen grijs gebied, je kan niet zeggen is mijn dochter terwijl dit niet waar is? Dit is een leugen en niet waar.
wat wel mag is de geadopteerde kindje onder de 2jaar borstvoeding geven dan ben je subhanallah wel zijn moeder door borstvoeding.

02-04-2015, 20:17

Citaat door BarbiePopje:
In Marokko kan je geen kind adopteren dus dan kan je het ook niet naar Nederland halen. Je kan wel pleegmoeder worden.Maar adopteren is islamitisch verboden toch vandaar dat het in Marokko niet kan
Adopteren kan wel in Marokko. Mijn tante heeft een kind geadopteerd en die voed zij nu op als haar eigen.
Tenzij je bedoelt adopteren en naar NL halen, want daar heb ik me twijfels bij

02-04-2015, 20:24

Citaat door -LOENA:
Adopteren kan wel in Marokko. Mijn tante heeft een kind geadopteerd en die voed zij nu op als haar eigen.
Tenzij je bedoelt adopteren en naar NL halen, want daar heb ik me twijfels bij
oke dat weet ik niet.
maar naar nederland halen kan niet.

Vergunninghouder Wereldkinderen heeft het bericht ontvangen van de Centrale autoriteit dat adoptie uit Marokko niet meer mogelijk is, omdat de kafalaprocedures uit Marokko niet overeenkomen met interlandelijke adoptie.


Adoptie Marokko niet meer mogelijk

bron: http://www.adoptie.nl/nieuwsdetail/82/Adoptie_Marokko_niet_meer_mogelijk/mn/2/
De Centrale autoriteit ontwikkelt op dit moment een werkwijze voor Marokkaanse kinderen die geen mogelijkheden hebben om op te groeien in Marokko en waarvoor het Haagse Kinderbeschermingsverdrag van toepassing is. Wereldkinderen heeft op dit moment geen lopende procedures, omdat er sinds februari 2013 een opschorting van kracht was. Wereldkinderen zal de contacten in dit land gaan sluiten en geen nieuwe aanvragen voor Marokko meer in behandeling nemen.

Pagina's : [1] 2 3