Bekijk volle/desktop versie : Marrakech



Pagina's : [1] 2

02-04-2015, 15:38
Wat kan je hier allemaal doen in medina kan je leuk winkelen?

zoals mijn schoon zusjes (14/13 jaar) willen graag van die nep merk horloges ets en shirts kan ik dat vinden voor hun. ... kan je lekker uit eten is het een dure stad .... en wat moet je zeker bezoeken...

02-04-2015, 16:44


Meer te doen dan Oujda in ieder geval

- Jama3 lfna dat is een hele grote plein met allerlei winkeltjes en tentoonstellingen.
-Cafe Argana tegenover Jama3 lfna (mooie uitzicht heb je dan als je daar s avonds zit.)
- Koutoubia moskee
-Zara etc moet je naar Gueliz gaan, daar heb je allerlei boutiekjes met kleding schoenen enz. Moderne kant van Marrakech zeg maar.
-Ourkia. Mooie natuurgebied met watervallen enzo. Kan je mooie foto's maken.

02-04-2015, 17:02
Vooral rond deze tijd is 't lekker vertoeven daar, maar koop alstublieft geen elektronica spullen (telefoons etc.) of wat dan ook daar, je wordt geheid geflasht.

Als je in 't hotel dan kun je om een plattegrond vragen en gewoon een taxi nemen en van alles en nog wat bezoeken. Bij alles afdingen.

02-04-2015, 17:03

Citaat door HeyBolliebol:
Ik weet niet wat mensen zo bijzonder aan marrakech vinden. Gare kutstad.


Omdat jij niet verder komt dan jemaa el fna.

02-04-2015, 17:47



Citaat door meisjes-:
Meer te doen dan Oujda in ieder geval

- Jama3 lfna dat is een hele grote plein met allerlei winkeltjes en tentoonstellingen.
-Cafe Argana tegenover Jama3 lfna (mooie uitzicht heb je dan als je daar s avonds zit.)
- Koutoubia moskee
-Zara etc moet je naar Gueliz gaan, daar heb je allerlei boutiekjes met kleding schoenen enz. Moderne kant van Marrakech zeg maar.
-Ourkia. Mooie natuurgebied met watervallen enzo. Kan je mooie foto's maken.
Oh Hallo meisjes haha ja ik weet echt niet waar ik moet boeken we hebben een kleintje hij is dan 8 maanden in sh allah en het is daar een stuk minder warm dan oujda denk ik.... ik zelf ben er nooit geweest... over dat gedeelte waar je zara etc hebt is dat het nieuwe gedeelte las ergens iets... heb je op dat plein ook een soort van Kermis of iets ....

02-04-2015, 18:11

Citaat door Ambiance:
Oh Hallo meisjes haha ja ik weet echt niet waar ik moet boeken we hebben een kleintje hij is dan 8 maanden in sh allah en het is daar een stuk minder warm dan oujda denk ik.... ik zelf ben er nooit geweest... over dat gedeelte waar je zara etc hebt is dat het nieuwe gedeelte las ergens iets... heb je op dat plein ook een soort van Kermis of iets ....
Marrakech is warmer hoor. Pfff en Fes ook.
Ik ben vorig jaar paar daagjes Marrakech geweest vanuit Agadir. Het is dan ook leuk om naar Agadir, Essaouira te gaan. Best wel in de buurt. Marrakech heb je echt zo gezien.

Wel mooie hotels daar!

Maar jullie hebben geen auto zei je? Zonder auto in Marokko is echt fucked up.

02-04-2015, 18:13
Op jama3 elfna heb je een steegje met allemaal nep kleren en spulletjes. Plein zelf vonden wij niet zo met al die arme dieren en soms gekke mensen.

Je hebt op het plein een klein restaurantje, ben even de naam kwijt, met de lekkerste harira en broodjes en gerechten. Was echt ideaal!

Gueliz heb je wel de moderne winkels, voor duurdere prijzen. Duurder dan NL.

Zeker de moskeeën bezoeken! De adhaan is gewoon prachtig.

Verder quad rijden door de natuur en dan ga je een dorpje in en op bezoek bij een familie, theetje doen en genieten van al het moois.

In de avond bleven wij binnen, na tien uur vonden we de sfeer vrij grimmig, maar ligt er misschien aan waar je hotel zit.

02-04-2015, 18:37

Citaat door meisjes-:
Marrakech is warmer hoor. Pfff en Fes ook.
Ik ben vorig jaar paar daagjes Marrakech geweest vanuit Agadir. Het is dan ook leuk om naar Agadir, Essaouira te gaan. Best wel in de buurt. Marrakech heb je echt zo gezien.

Wel mooie hotels daar!

Maar jullie hebben geen auto zei je? Zonder auto in Marokko is echt fucked up.


In de zomer maanden, 't is nu lengte. Kan nog.

In Agadir en essaouira is het weer inderdaad zacht, dat is ongeveer 3 a 3,5 uur met de bus vanuit Marakkech. 2 uur met de auto.

02-04-2015, 18:39

Citaat door PaRaSoNiCa:
Op jama3 elfna heb je een steegje met allemaal nep kleren en spulletjes. Plein zelf vonden wij niet zo met al die arme dieren en soms gekke mensen.

Je hebt op het plein een klein restaurantje, ben even de naam kwijt, met de lekkerste harira en broodjes en gerechten. Was echt ideaal!

Gueliz heb je wel de moderne winkels, voor duurdere prijzen. Duurder dan NL.

Zeker de moskeeën bezoeken! De adhaan is gewoon prachtig.

Verder quad rijden door de natuur en dan ga je een dorpje in en op bezoek bij een familie, theetje doen en genieten van al het moois.

In de avond bleven wij binnen, na tien uur vonden we de sfeer vrij grimmig, maar ligt er misschien aan waar je hotel zit.


Vooral dat, mensen denken dat Marakkech enkel 't centrum is, terwijl die streek waar berbers wonen bekend staat om z'n tabie3a (natuur)

02-04-2015, 18:46
Bezoekje aan Ouzoud moet je sowieso doen. Grootste waterval van Marokko. Beneden lekker eten. Genoeg te doen.

02-04-2015, 18:55

Citaat door Cyberimaam:
Vooral dat, mensen denken dat Marakkech enkel 't centrum is, terwijl die streek waar berbers wonen bekend staat om z'n tabie3a (natuur)
Idd, en het centrum heb je wel snel gezien. Juist eromheen is het pas je ogen uitkijken en genieten. En de mensen, isel7hien zijn echt super lief. Zo een andere mentaliteit dan in het centrum.

02-04-2015, 19:02
Wil dit jaar In sha Allah voor het eerst er naar toe gaan, ben benieuwd!

02-04-2015, 19:03



Citaat door meisjes-:
Meer te doen dan Oujda in ieder geval

- Jama3 lfna dat is een hele grote plein met allerlei winkeltjes en tentoonstellingen.
-Cafe Argana tegenover Jama3 lfna (mooie uitzicht heb je dan als je daar s avonds zit.)
- Koutoubia moskee
-Zara etc moet je naar Gueliz gaan, daar heb je allerlei boutiekjes met kleding schoenen enz. Moderne kant van Marrakech zeg maar.
-Ourkia. Mooie natuurgebied met watervallen enzo. Kan je mooie foto's maken.
en jardin du majourelle niet vergeten te bezoeken .

Eettentjes heb je er in overvloed, maar hieronder staan de top restaurants
http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g293734-Marrakech_Marrakech_Tensift_El_Haouz_Region.html

Vergeet ook niet een trip te maken naar ourika. een mooie rit er naar toe door rode landschap. Aankomst de ourika valley en daarna te voet naar de watervallen.

02-04-2015, 19:15

Citaat door Cyberimaam:
In de zomer maanden, 't is nu lengte. Kan nog.

In Agadir en essaouira is het weer inderdaad zacht, dat is ongeveer 3 a 3,5 uur met de bus vanuit Marakkech. 2 uur met de auto.
Ja nu kan het nog wel, maar Marrakech is juist niet minder warm dan Oujda. Wat de ts dus wel dacht.

Het weer is wel aangenamer op die plekken in het hoogseizoen.
Vind het niet fijn als het zooo warm is hoor. Valt niet veel te doen in de middag dan. In Fes gingen we pas aan het einde van de middag naar buiten

02-04-2015, 19:15

Citaat door Tradition4Life:
en jardin du majourelle niet vergeten te bezoeken .

Eettentjes heb je er in overvloed, maar hieronder staan de top restaurants
http://www.tripadvisor.nl/Restaurants-g293734-Marrakech_Marrakech_Tensift_El_Haouz_Region.html

Vergeet ook niet een trip te maken naar ourika. een mooie rit er naar toe door rode landschap. Aankomst de ourika valley en daarna te voet naar de watervallen.
Ourika is mooi. Dat moet ze wel echt gezien hebben inderdaad.

Pagina's : [1] 2