Bekijk volle/desktop versie : Beeldscherm kapot telefoon laten verzekeren ?



Pagina's : [1] 2

02-04-2015, 14:01
Wat kan ik het beste doen ?
Heb m zojuist laten vallen maar hij is niet verzekerd.
Kan ik het niet via inboedelverzekering laten spelen dat iemand het heeft laten vallen ofso?
Iemand verstand hiervan en me kan adviseren wat ik het beste kan doen ?
Of alsnog laten verzekeren en dan gebruik van maken ?

02-04-2015, 14:37


Indien je hem thuis hebt laten vallen, valt het onder je inboedelverzekering. Daar hoef je niemand de schuld van geven, alleen jezelf.

Indien je hem buiten hebt laten vallen, dan valt hij buiten de inboedel.

Je moet natuurlijk zelf bepalen wat je met deze informatie doet, maar een verzekering achteraf afsluiten heeft geen nut, omdat je niet gelijk kan claimen, maar helemaal omdat het fraude is. Ik weet niet hoe jij als persoon bent, maar geld van haram gaan in rook op!

Je kunt ook gewoon aanvaarden dat je door eigen schuld je telefoon hebt laten vallen en dan kiezen voor:

1) Doorlopen met een telefoon met een kapot beeldscherm (indien hij het nog doet);
2) Het beeldscherm laten repareren en voor de kosten opdraaien;
3) Een nieuwe telefoon kopen

Ik begrijp niet waarom een mens frauduleuze handelingen wil verrichten, om max 200 euro

02-04-2015, 14:38
Bij mij een nieuwe telefoon kopen of laten maken (indien mogelijk)

02-04-2015, 20:58
Welke telefoon heb je?

02-04-2015, 22:42


Hoe moet ik dat precies doen via inboedel ?

02-04-2015, 22:55
Inboedel kan soms alleen als je dat hele complete pakket hebt. Ik heb mijn telefoon ook laten vallen en heb ook een inboedelverzekering maar dat viel er niet onder. WA verzekering kan alleen als iemand anders die verzekering heeft en jouw telefoon heeft laten vallen. Mijn zoontje had de telefoon van mijn zusje laten vallen en die is wel vergoed omdat we ook een WA verzekering hebben. Met die speelgoedtelefoons van nu moet iedereen eigenlijk gewoon een aparte telefoonverzekering afsluiten.

02-04-2015, 22:59
Schadeformulier invullen nee heb je en ja kan je krijgen. Als een uitgebreide inboedel dekking hebt(all risk), dan word de zelf aangebrachte schade ook vergoed, dus als ze zelf iets stuk maakt (nieuwwaarde of de reparatie kosten word vergoedt)

02-04-2015, 23:00

Citaat door Donna:
Inboedel kan soms alleen als je dat hele complete pakket hebt. Ik heb mijn telefoon ook laten vallen en heb ook een inboedelverzekering maar dat viel er niet onder. WA verzekering kan alleen als iemand anders die verzekering heeft en jouw telefoon heeft laten vallen. Mijn zoontje had de telefoon van mijn zusje laten vallen en die is wel vergoed. Met die speelgoedtelefoons van nu moet iedereen eigenlijk gewoon een aparte telefoonverzekering afsluiten.
Wat vind jij dat ik het beste kan doen?
Inboedel valt dus al af. WA?
Of telefoon gewoon nu laten verzekeren en dan over een maand als gestolen opgeven ofso?
Het erge is dat ik deze telefoon net een week heb en dat ik een screenprotector had gehaald en erop wilde zetten maar m'n zus kwam met haar nonsens dat het niet bij mij hoeft en al op zit. En zit er een barst in.

02-04-2015, 23:06
Frauderen is niet aan te raden....eerlijkheid duurt het langst

02-04-2015, 23:13

Citaat door zwanger2012:
Frauderen is niet aan te raden....eerlijkheid duurt het langst
Ik heb jouw mening omtrent het frauderen helemaal niet gevraagd meid.

03-04-2015, 09:43

Citaat door Dunya.:
Ik heb jouw mening omtrent het frauderen helemaal niet gevraagd meid.
Je stelt een vraag op een forum dus dan kan je meningen verwachten meid

03-04-2015, 09:48
Waarom wil je frauderen om een stomme telefoon..?

Verzekering na schade afsluiten heeft geen zin, als je telefoon in je inboedel verzekering is opgenomen krijg je sws wel vergoed als je het zelf hebt laten vallen dacht ik zo.

03-04-2015, 10:26


In Sha Allaah word het niet vergoed. Wees eerlijk naa jezelf en vrergeet vooral niet dat de engelen en Allaah alles kunnen zien.

03-04-2015, 10:27
Echt gare mensen hier allemaal

03-04-2015, 10:43

Citaat door Dunya.:
Wat kan ik het beste doen ?
Heb m zojuist laten vallen maar hij is niet verzekerd.
Kan ik het niet via inboedelverzekering laten spelen dat iemand het heeft laten vallen ofso?
Iemand verstand hiervan en me kan adviseren wat ik het beste kan doen ?
Of alsnog laten verzekeren en dan gebruik van maken ?
wat voor telefoon heb je??

Pagina's : [1] 2