Bekijk volle/desktop versie : islam , het geeft ons wereldse / hemelse rijkdom!! of toch niet?



02-04-2015, 10:29

Citaat door firooz:
Het is opmerkelijk. Laatste uitvinding door moslims???? Uhm geen
Moderne vervoermiddelen ( auto's. Vliegtuigen) uitgevonden door westerlingen, tv , elektriciteit, telefoon alles. Miljoenen moslims zijn naar de landen van " ongelovigen " geëmigreerd / bilad el kufr om van democratie en economische / maatschappelijke welvaart te genieten. Islam en sharia, beide zo geweldig en zo perfect maar zelfs moslims slaan op de vlucht en willen er in de praktijk niets mee te maken hebben. Moslims roepen dat islam te enige manier is om ware geluk te ervaren. Echter, ik zie niets anders dan dood, verderf en haat in islamitische landen. " Kafirs " genieten van welvaart, rijkdom en het leven. Pfff
.

02-04-2015, 10:31



Citaat door firooz:
Het is opmerkelijk. Laatste uitvinding door moslims???? Uhm geen
Moderne vervoermiddelen ( auto's. Vliegtuigen) uitgevonden door westerlingen, tv , elektriciteit, telefoon alles. Miljoenen moslims zijn naar de landen van " ongelovigen " geëmigreerd / bilad el kufr om van democratie en economische / maatschappelijke welvaart te genieten. Islam en sharia, beide zo geweldig en zo perfect maar zelfs moslims slaan op de vlucht en willen er in de praktijk niets mee te maken hebben. Moslims roepen dat islam te enige manier is om ware geluk te ervaren. Echter, ik zie niets anders dan dood, verderf en haat in islamitische landen. " Kafirs " genieten van welvaart, rijkdom en het leven. Pfff
Pleeg zelfmoord ofzo

02-04-2015, 12:06
Dit komt omdat de kuffaar vanalles hebben leeggeplunderd in de moslimlanden en zich nu nog steeds bemoeien.

Alsook omdat de moslims openbare fitan verzoorzaken: geen schaamte; hoongelach; kuffaar nadoen in kleding en gedrag; muziek wijdverspreid; films en voetbalploegen uit het hoofd leren en als idool nemen; elkaar proberen te belazeren; liegen (grapjes) en bedriegen; online flirten, schelden, liegen; geld en voedselverspilling tijdens feesten; hoogmoed in bvb. ik heb dit gestudeerd, ik wil 7000 euro bruidschat, ik wil enkel omgaan met... terwijl in syrie de bevolking katten eten.

Alsook omdat er geinnoveerd wordt in de religie: ash3aree 3aqeedah veroorzaakt veel ziektes, grafaanbidding, overslaan van tawheed en 3aqeeda,...

Alsook omdat er weinig kennis is en rare mensen een stoel krijgen (filosofen zoals tariq ramadan, isis strijders zoals albaghdadi, taliban, boko haram, dwaalleer zoals khomenei, khamenei, qardawi, qutbi,...), komiekers als predikers nemen en als beschermers van de Deen; predikers die mooie praatjes verkopen en amper kennis hebben: Ze dwalen zichzelf en laten andere dwalen. Ze verwijzen niet naar de geleerden (de erfgenamen van de profeet - sallAllaahu 3aleyhi wa sallem).

Alsook onderlinge verdeeldheid in politiek zoals hizbutahreer, hamas, fsa; politieke islam; stemmen voor kuffaar en de kuffaarpartij voor opkomen;

You do the math.

Verder, lees dit verhaal:

http://salaf-us-saalih.com/seerah/shaykh-muhammad-bin-haadi-al-madkhali-tells-an-emotional-story.html

Desondanks krijgen we nog steeds gunsten van onze Heer.

02-04-2015, 12:24

Citaat door RifZiBniTouzine:
Dit komt omdat de kuffaar vanalles hebben leeggeplunderd in de moslimlanden en zich nu nog steeds bemoeien.

Alsook omdat de moslims openbare fitan verzoorzaken: geen schaamte; hoongelach; kuffaar nadoen in kleding en gedrag; muziek wijdverspreid; films en voetbalploegen uit het hoofd leren en als idool nemen; elkaar proberen te belazeren; liegen (grapjes) en bedriegen; online flirten, schelden, liegen; geld en voedselverspilling tijdens feesten; hoogmoed in bvb. ik heb dit gestudeerd, ik wil 7000 euro bruidschat, ik wil enkel omgaan met... terwijl in syrie de bevolking katten eten.

Alsook omdat er geinnoveerd wordt in de religie: ash3aree 3aqeedah veroorzaakt veel ziektes, grafaanbidding, overslaan van tawheed en 3aqeeda,...

Alsook omdat er weinig kennis is en rare mensen een stoel krijgen (filosofen zoals tariq ramadan, isis strijders zoals albaghdadi, taliban, boko haram, dwaalleer zoals khomenei, khamenei, qardawi, qutbi,...), komiekers als predikers nemen en als beschermers van de Deen; predikers die mooie praatjes verkopen en amper kennis hebben: Ze dwalen zichzelf en laten andere dwalen. Ze verwijzen niet naar de geleerden (de erfgenamen van de profeet - sallAllaahu 3aleyhi wa sallem).

Alsook onderlinge verdeeldheid in politiek zoals hizbutahreer, hamas, fsa; politieke islam; stemmen voor kuffaar en de kuffaarpartij voor opkomen;

You do the math.

Verder, lees dit verhaal:

http://salaf-us-saalih.com/seerah/shaykh-muhammad-bin-haadi-al-madkhali-tells-an-emotional-story.html

Desondanks krijgen we nog steeds gunsten van onze Heer.


Alhamdullilaah.

02-04-2015, 12:40


Zembandi kerellllllllllllllllll

02-04-2015, 12:57

Citaat door RifZiBniTouzine:
Dit komt omdat de kuffaar vanalles hebben leeggeplunderd in de moslimlanden en zich nu nog steeds bemoeien.

Eigenlijk heb je meer Kuffar die in ellende en armoede leven dan Moslims. In Marokko heb je het beter dan iemand uit Bolivia of uit Nepal.

De topicstarter probeert technologische vooruitgang en welvaart te linken aan religie. Hoort dat wel de ambitie te zijn van een doorsnee moslim. Dit vraag ik me serieus af.

02-04-2015, 13:25

Citaat:
Eigenlijk heb je meer Kuffar die in ellende en armoede leven dan Moslims. In Marokko heb je het beter dan iemand uit Bolivia of uit Nepal.

De topicstarter probeert technologische vooruitgang en welvaart te linken aan religie. Hoort dat wel de ambitie te zijn van een doorsnee moslim. Dit vraag ik me serieus af.
Wat ik bedoelde was - als je de geschiedenisboeken bij pakt. Dan zie je dat er vooruitgang is - sociaal, wetenschap, militair enz... wanneer de Ummah sterk stond in kennis en de 3ulumaa wijdverspreid waren met de juiste kennis. En de studenten.

Wanneer ze echter graven begonnen te aanbidden. Rare mensen beginnen advies te geven en haraam halaal te maken. Moslims verliezen schaamte en kennis. Moslims beginnen politieke groeperingen te maken. Dit was ook de achteruitgang van de Ummah. Keer gewoon terug naar de Qor-aan en de Sunnah volgens het begrip van de gouden generaties ipv groeperingen die tawheed en 3aqeedah overslaan en geweren en zwaarden eisen. Geef je ze een f15 willen ze f16. Geef je ze f16 dan willen ze f22. Geef je ze f22 dan willen ze gps satellieten. Het eindigt maar nooit met die groeperingen.

Keer gewoon terug naar de Qor-aan en de Soennah.

سمعنا وأطعنا

02-04-2015, 14:26
Moslims emigreerden pas na de val van het khalifaat en dus ook nadat er geen sharia meer was in hun landen en ze emigreerden puur voor geld meestal met de intentie om terug te gaan en niet omdat ze soveel houden van de kuffar overigens als de moslims vele dingen niet hadden uitgevonden waren de kuffar nu nergens maar ook al de Sahaba werden ook gemarteld door de kuffar de profeet saws werd ook bespot bespuugd bekogeld en is gewond geraakt in de strijd dus dat zegt niks overigens komt het ook mede doordat kuffar onze landen hebben bezet de moslims worden onderdruk dus ze zijn nu bezig me overleven maar dat we onderdrukt zouden worden staat vermeld in een hadith dus als de khalifaat nie sou worden opgeheven konden we de woorden van de profeet saws eventueel in twijfel trekken maar hij heeft het precies zo uitgelegd en uiteindelijk draait het om het hiernamaals de kuffar vergeten de vermaning en het wereldse leven leid hen af

02-04-2015, 15:13

Citaat door firooz:
Natuurlijk wel. Moslims beweren stellig dat sharia / islam oplossingen biedt voor alle wereldproblemen en ook voor het leven in het hiernamaals. Waarom lukt het de kufar wel om moslims te plunderen en moslims ver achter zich te laten ( in alle aspecten ). Puur omdat moslims het liefs zoals 1400 jaar geleden willen leven.
Ik kan jou helaas niet zo goed volgen. Je hebt het over oplossingen voor wereldproblemen en dat Westerlingen het wel kunnen doormiddel van plunderingen.

Plunderen is niet de ambitie van Moslims.