Bekijk volle/desktop versie : Ik hoor vaak,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

01-04-2015, 19:25
Vrouwen praten over GEZAMELIJKE rekening ,,,,,,,,,,,en zijn geld is ONS geld,,,,,,,,,,,en vele zusters halen de islam erbij om dit kracht bij te zetten,,,,,,,,,

Kwam dit vandaag toevallig tegen bij islam hoekje,,,,,,,


DE HADJ BETALEN VOOR MIJN ECHTGENOTE

Door het permanente comite voor onderzoek en fataawa

Vraag:

Een echtgenote heeft niet genoeg geld voor al-Hadj (bedevaart), [terwijl] haar echtgenoot een rijke man is.
Is het voor hem [vanuit de Islaam] wettelijk verplicht om haar hadj te bekostigen?


Antwoord:

De echtgenoot is [vanuit de Islaam] niet wettelijk verplicht om de kosten te dekken van de hadj van zijn echtgenote, ook al is hij rijk.
Hij zou dit wel kunnen doen als hij het goede wenst te verrichten.
Zij is niet verplicht om hadj te doen, omdat ze dit financieel niet kan veroorloven.


Het permanente comite voor onderzoek en fataawa

Shaykhoel Islaam 'Abdelaziz bin Baaz (voorzitter)
Shaykh ‘Abdoellaah al-Ghoedayyaan (lid)
Shaykh Abdoerrazaaq ‘Afifie (lid)


Bron: http://www.alifta.net, fatwa #10701, vraag #4.

01-04-2015, 19:26


De hadj is een van de belangrijkste dingen in het leven van een moslim..........

01-04-2015, 19:27
Als een moslim rijk is, gunt hij zijn vrouw zeker een hadj of op zijn minst umrah!

01-04-2015, 19:27
Het gaat niet eens om islam a ezel. Gaat erom dat zij ook af en toe dingetjes moet kunnen kopen voor zichzelf.


A ezel.

01-04-2015, 19:29



Citaat door Xaviera:
Het gaat niet eens om islam a ezel. Gaat erom dat zij ook af en toe dingetjes moet kunnen kopen voor zichzelf.


A ezel.

01-04-2015, 19:29

Citaat door Confusedd:
Als een moslim rijk is, gunt hij zijn vrouw zeker een hadj of op zijn minst umrah!
tuurlijk daar ben ik het met je eens en zelfs al zou hij niet rijk zijn dan moet hij z'n best doen om z'n vrouw de bedevaart te lagen doen..


Maar vele zusters doen bijna alsof het de recht van de vrouw is om beschikking tot het geld van de man te heben door een gezamlijke rekening bijvoorbeeld ,,,,,,,,

01-04-2015, 19:29
Gierige mannen wat een afknapper

01-04-2015, 19:30
Een vrouw mag van de rijkdom van de man pakken als ze vindt dat ze islamitisch benadeeld wordt.
In deze is dat het geval, dus opzouten met die krenterigheid en betalen die handel
Mietje

01-04-2015, 19:31

Citaat door Xaviera:
Het gaat niet eens om islam a ezel. Gaat erom dat zij ook af en toe dingetjes moet kunnen kopen voor zichzelf.


A ezel.
zuster ik heb in de topic meerdere keren aangeven dat de man ook gewoon een geld bedrag aan de vrouw kon geven waar ze alles mee kon doen ,,,,en dat werd niet geaccepteerd en dat werd vergeleken met ZAKGELD,,,,,,,,en de vrouwen vinden dat het hun recht was om een pas te heben van de rekening van hun man,,,,,,als je de topic had doorgelezen dan had je dat kunnen zien

01-04-2015, 19:32
tering gierig..een man moet gewoon met zijn vrouw alles delen en andersom ook. ts het valt me op dat je erg druk maakt om dit onderwerp, ben je ook echt 38 jaar

01-04-2015, 19:33

Citaat door BarbiePopje:
tering gierig..een man moet gewoon met zijn vrouw alles delen en andersom ook. ts het valt me op dat je erg druk maakt om dit onderwerp, ben je ook echt 38 jaar
dat moet hij helemaal niet,,,,,als hijnalles moest delen dan moest hij ook de hadj voor z'n vrouw betalen ,,,en dat is nu niet het geval,,,,,,,,,,

01-04-2015, 19:34
Als hij zielsveel van haar houd heeft hij alles voor haar over. Dus ook een Hadj zal hij voor haar betalen.

01-04-2015, 19:34


Grootste afknapper is een gierige man. Een man die het geld heeft maar zjoe3 doet is gewoon gay.

01-04-2015, 19:35
Weet je wat jullie mogen mij aanvallen en jullie frustratie op mij afreageren ,,,,,,maar wanneer jullie klaar zijn dan moeten jullie ff goed na denken over deze fatwa's.,,,,,, ,,en dan gaan jullie misschien meer waardering hebben voor mannen die gied voor jullie zijn


Want zoals het nu is zien jullie dat niet als een gunst maar als een RECHT dat de mannen hun loon met jullie delen en een GEZAMELIJKE reking openen

01-04-2015, 19:36
Waarom is iedereen hier zo boos heb ik iets gemist ofzo? een topic die veel stof heeft doen opwaaien?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8