Bekijk volle/desktop versie : Schooladvies



Pagina's : [1] 2

01-04-2015, 13:24
http://programma.ntr.nl/10628/uitgesloten/page/1200/afleveringen

[video]http://www.ntr.nl/player?id=VPWON_1237964&ssid=10628[/video]

http://www.ntr.nl/player?id=VPWON_1237964&ssid=10628

01-04-2015, 14:30


Ik ben echt sprakeloos. Een jongen met dik havo advise wordt toch naar het vmbo gestuurd.

Bedankt voor het plaatsen.

01-04-2015, 14:39
Het gebeurt ongelofelijk vaak, alleen komen de meesten er niet meer bovenop omdat ze meegaan met niveau waar ze terecht komen.

01-04-2015, 14:45
Noti straks ff bekijken.

01-04-2015, 15:39


Tbarkellah die mohamed, ondanks giga teleurstelling gewoon keihard doorgezet. Dit gebeurd tot de dag van vandaag nog steeds en ben benieuwd hoe het vanaf dit jaar aan toe zal gaan. De cito scores zijn niet meer doorslaggevend dus kan beide kanten op.

Ik hou alles in de gaten al sinds groep 1. De meeste scholen vragen het leerlingen volgsysteem op vanaf gr 6 om vervolgens te besluiten of een leerling aangenomen word of niet. Ze denken heel goed na vanwege een bepaalde reputatie. Dus ouders help jullie kinderen met huiswerk en bijles. Denk niet als ie maar in gr 8 goeie cijfers gaat halen of dan is het serieus en ga ik helpen.

01-04-2015, 15:48
Wat betreft die lerares toen zij op de feiten werd gewezen vond ze het onsmakelijk om in termen als zwart/wit te spreken, maar er wel vervolgens bij zeggen dat allochtonen hun kinderen minder verrijken met algemeen kennis. Wat heeft dat ermee te maken? Als een kind goed scoort dan hoort ie op zijn niveau geplaatst te worden. Die algemen kennis die zij zo belangrijk vind die komt er wel met de jaren daar kan je een kind niet mee afrekenen. Vooral in het geval van dat meisje die is uiteindelijk toch op haar niveau gezet en zit nu met haar 16jr in havo 5.

En nog iets het klinkt juist zooo bevooroordeeld als je daarover begint. Alsof kinderen in zoals zij het zegt "lagere sociale klassen" al bij voorbaat lager ingeschat moeten worden want zij missen een bepaalde opvoeding die ervoor zou kunnen zorgen dat ze de havo/vwo kunnen doorstaan.

01-04-2015, 16:11

Citaat door lalalie:
Wat betreft die lerares toen zij op de feiten werd gewezen vond ze het onsmakelijk om in termen als zwart/wit te spreken, maar er wel vervolgens bij zeggen dat allochtonen hun kinderen minder verrijken met algemeen kennis. Wat heeft dat ermee te maken? Als een kind goed scoort dan hoort ie op zijn niveau geplaatst te worden. Die algemen kennis die zij zo belangrijk vind die komt er wel met de jaren daar kan je een kind niet mee afrekenen. Vooral in het geval van dat meisje die is uiteindelijk toch op haar niveau gezet en zit nu met haar 16jr in havo 5.

En nog iets het klinkt juist zooo bevooroordeeld als je daarover begint. Alsof kinderen in zoals zij het zegt "lagere sociale klassen" al bij voorbaat lager ingeschat moeten worden want zij missen een bepaalde opvoeding die ervoor zou kunnen zorgen dat ze de havo/vwo kunnen doorstaan.
dat merkte ik ook, het is een zware taboe, want alle sprekers (ook voetbalaflevering) begonnen gelijk zenuwachtig te worden. lekker belangrijk wat het niveau is van de ouders, als het kind iets aankan moet je hem/haar daar niet in tegenhouden.

Het is wat die vrouw die een huiswerkgroep heeft opgezet: "het kan niet zo zijn dat een kind in deze buurt bij voorbaat dommer wordt geboren."

01-04-2015, 17:19
Wat is de naam van het programma? Geen van de bovenstaande links kan ik openen.

01-04-2015, 17:20
uitgesloten van NTR

01-04-2015, 17:32

Citaat door tanjawi-jebli24:
uitgesloten van NTR
Dank u.

01-04-2015, 18:02
3 van mijn broers hebben hetzelfde gehad. Havo/VWO niveau, maar geadviseerd om op het VMBO te beginnen.
Destijds wisten ouders geeneens wat zo'n score/niveau inhield en was voor hun school, school.

De twee oudsten begonnen zich ontzettend te vervelen, van torenhoge cijfers, naar helemaal geen interesse meer in school.
De jongste werd Alhamdoellilah wel opgemerkt door een leraar en werd net als de kinderen in het filmpje hoger geplaatst.
De allerjongste broertje daar is het wel fout gegaan. Die begon op vwo en doet nu de MAVO en is juist lager geplaatst, door zijn eigen toedoen.

01-04-2015, 18:04
op de MBO moet je ook niet terecht komen, daar wordt je ook meegetrokken in het niveau en gedrag van anderen.

01-04-2015, 18:42


Merken jullie niet dat die leraren zeer hardleers zijn en nog altijd zijn blijven steken in hun vooroordelen? Jonge leraren zijn van die ik heb gezien wel met hun tijd meegegaan, omdat ze waarschijnlijk ook gewoon in een klas zaten met allochtonen dus minder bevooroordeeld.

Ik zeg dit, omdat ik zelf dingen zie en meemaak om mij heen.

01-04-2015, 18:59
Dat je met allochtonen bent opgegroeid wil helemaal niks zeggen, vooroordelen bestrijd je met kennis en niet door omgang met bepaalde bevolkingsgroepen. diezelfde leraren gaven ook al aan dat ze niet bevooroordeeld zijn omdat ze op een zwarte school werken.

Het samenleven gaat tot op een bepaalde leeftijd, zodra mensen ouder worden trekken ze toch meer naar hun eigen groep.

01-04-2015, 19:39

Citaat door lalalie:
Tbarkellah die mohamed, ondanks giga teleurstelling gewoon keihard doorgezet. Dit gebeurd tot de dag van vandaag nog steeds en ben benieuwd hoe het vanaf dit jaar aan toe zal gaan. De cito scores zijn niet meer doorslaggevend dus kan beide kanten op.

Ik hou alles in de gaten al sinds groep 1. De meeste scholen vragen het leerlingen volgsysteem op vanaf gr 6 om vervolgens te besluiten of een leerling aangenomen word of niet. Ze denken heel goed na vanwege een bepaalde reputatie. Dus ouders help jullie kinderen met huiswerk en bijles. Denk niet als ie maar in gr 8 goeie cijfers gaat halen of dan is het serieus en ga ik helpen.
Ik vind dit juist heel erg. De leraar krijgt op deze manier meer macht. Dat zag je ook bij Mohamed, hij had een score van 538 dat is volgens mij havo, maar die leraar zei keihard, jij gaat toch naar het vmbo. De gunfactor spelt ook een belangrijke rol, als ze je het niet gunnen dan gooien ze het op houding en gedrag.

Pagina's : [1] 2