Bekijk volle/desktop versie : België versus Nederland



Pagina's : [1] 2 3

01-04-2015, 11:35
Dames! Ik wil jullie vragen om mij te helpen bij het volgende. Ik zit in een dilemma en wil graag voor mezelf op een rijtje zetten wat de voor en nadelen zijn van in België wonen (woon zelf in Nederland).

Dus Vlaamse dames: Vertel mij wat de voor en nadelen zijn van België en de Nederlandse dames kom met voordelen waarom het verstandiger is om in Nederland te blijven! Zowel op financieel vlak als op toekomst vlak (voor wanneer er kids bij komen kijken).

België
Lagere wegenbelasting
Lage verzekeringskosten

Nederland
Betere infrastructuur
Sociaal vangnet is beter (?)

01-04-2015, 11:52


Come on help me guys!

01-04-2015, 12:42
Onderwerp intikken rechtsboven op de pagina en je vind tig topics over be-nl

01-04-2015, 12:44
Is precies hetzelfde ik ben zelf verhuisd van Nederland maar me ouders hebben spijt. Je hebt voordelen op bepaalde vlak maar er zijn ook heel wat nadelen bijvoorbeeld eerste 5 jaar moet je plan trekken en mag je niet ten laste vallen van de overheid anders nemen ze je verblijfsplaats af

01-04-2015, 13:34



Citaat door moslimaatje92:
Is precies hetzelfde ik ben zelf verhuisd van Nederland maar me ouders hebben spijt. Je hebt voordelen op bepaalde vlak maar er zijn ook heel wat nadelen bijvoorbeeld eerste 5 jaar moet je plan trekken en mag je niet ten laste vallen van de overheid anders nemen ze je verblijfsplaats af
Wat voor plan bedoel je?

01-04-2015, 14:17
Belgie is nu ook niet alles, crisis treft ons overal of je nu in belgie zit of in nederland

01-04-2015, 14:22
Zit toch liever in hollanda dan tussen de achterlijk domme belgen

01-04-2015, 14:29
kan eigenlijk geen enkel voordeel bedenken, Belgie is zwaar achteruitgegaan.

01-04-2015, 18:40
Vind het hartstikke moeilijk. Wil het liefst hier blijven, maar mijn man wil naar belgië verhuizen omdat het voor hem als ondernemer voordeliger is, ook op andere financiële gronden. Wil hem daarom overtuigen met de voordelen om in NL te blijven wonen. En BSG__, de topics met de voor- en nadelen zijn niet recent vele dingen zijn veranderd vandaar mijn vraagstelling.

01-04-2015, 18:46
België is nie meer wat t was en t is er met nva aan de macht ni op aant beteren.
Heeeeel veel nlers zijn er al naartoe verhuisd dus zoizo was t voor zaken die daar waren die ze hier niet hadden.
Maar serieus... het is ni meer wat t was

01-04-2015, 18:54

Citaat door Lovumba:
Vind het hartstikke moeilijk. Wil het liefst hier blijven, maar mijn man wil naar belgië verhuizen omdat het voor hem als ondernemer voordeliger is, ook op andere financiële gronden. Wil hem daarom overtuigen met de voordelen om in NL te blijven wonen. En BSG__, de topics met de voor- en nadelen zijn niet recent vele dingen zijn veranderd vandaar mijn vraagstelling.
Ja vertel je man dat die liehoedie burgemeester van antwerpen(wiens party ook de grootste is in t parlement) t heeft gemunt op de allochtonen en de armeren. Kindergeld hebben ze verminderd.. ww uitkeringen willen ze stopzetten na bepaald tyd dus net als nl..vroeger was t doorlopend zolang je kon aantonen dat je solliciteerde.. las laatst ook een plan van die liehoedie dat hy de ondernemers die voor n lelijk straatbeeld zorgen meer wil gaan belasten en hij had t specifiek over de turnhoutsebaan.. een straat met heel veel marokkaanse turkse winkels. Maw ben je een armere ondernemer die geen hele chique zaak kan openen word je extra belast ..lekker logisch.
Pensioen tot 67. Strenger optreden bij mensen in ziektewet. Ziekenfondsbijdrage dat k al van zolang k me herinner tzelfde bedrag was is opeens opgeslagen. Maaltydcheques.. dat zijn zo van did cheques die bij veel jobs krijgt per gewerkte dag. Is extra op je loon. Ze zijn gemiddeld 6,5euro waard per cheque. Je kan ermee boodschappen doen of in verschillende eettenten eten. Je krijgt je overschot ook terug in geld. Willen ze afschaffen.
Collegegeld voor studenten duurder geworden.

En dan nog voor diegene die ooit van de belgie route gehoord hebben en t willen uitproberen. Schrijf dat maar op je buik.

01-04-2015, 19:08
onderwijs in belgie is van veel betere kwaliteit en goedkoper (geen leningen etc) wat ik een goed systeem vind, de druk om af te studeren valt ook weg (afstuderen op jouw tempo, zelfs op je 40ste bij wijze van)

01-04-2015, 19:11



Citaat door StreetChic:
onderwijs in belgie is van veel betere kwaliteit en goedkoper (geen leningen etc) wat ik een goed systeem vind, de druk om af te studeren valt ook weg (afstuderen op jouw tempo, zelfs op je 40ste bij wijze van)
Please lok hun ni

01-04-2015, 19:12

Citaat door AyaSophia:
Please lok hun ni
wij hebben innovatieve Hollanders nodig

01-04-2015, 19:13
Gatver Belgie is een rotland!
De belgen zijn klote mensen
De buitenlanders zijn echt raar.

Nederlandse mensen zijn aardig en zijn niet achterbaks
En Nederlanders buitenlanders zijn teminste leuk en behulpzaam.

Belgie is ieder voor zich, ze stoppen niet eens als ze een ongeluk hebben gezien. Ze rijden gwn door.
Totaaaaal geen medeleven of gevoel.
Ze zijn net dood.

Pagina's : [1] 2 3