Bekijk volle/desktop versie : Studie Concurrentie analyse?? (scriptie)



01-04-2015, 10:22
Salaam Alaikoummm!!

Ik loop een beetje vast wat betreft de concurrentieanalyse, op welke wijze analyseren jullie de concurrentie?
Of hebben jullie de concurrentie geanalyseerd?

Het gaat om een dienst.

Euhm.. benchmarking? met wat voor gegevens?

Heeft iemand ideeën?

01-04-2015, 20:57


Bedoel je dit?
http://www.intemarketing.nl/marketing/modellen/porter-vijfkrachtenmodel

02-04-2015, 00:18

Citaat door NouralIslaam:
Salaam Alaikoummm!!

Ik loop een beetje vast wat betreft de concurrentieanalyse, op welke wijze analyseren jullie de concurrentie?
Of hebben jullie de concurrentie geanalyseerd?

Het gaat om een dienst.

Euhm.. benchmarking? met wat voor gegevens?

Heeft iemand ideeën?
ik zou denken aan de kosten, marktaandeel, flexibiliteit, naamsbekendheid, servic, professionaliteit(kennis in huis)
aanbod diensten, etc

02-04-2015, 09:19

Citaat door Oudji:
Bedoel je dit?
http://www.intemarketing.nl/marketing/modellen/porter-vijfkrachtenmodel


Ja 5 krachten model, ga ik inderdaad ook gebruiken denk ik. Maar zo heb je meer de gehele markt.
En niet echt de concurrentie. Maar thanks voor het mee denken!



Citaat door chefje:
ik zou denken aan de kosten, marktaandeel, flexibiliteit, naamsbekendheid, servic, professionaliteit(kennis in huis)
aanbod diensten, etc
Ja ik heb er maar voor gekozen om hun diensten te vergelijken. Maar gegevens als omzet, kosten etc. dat is toch onmogelijk van de concurrent te vinden?

Bedankt voor het meedenken!

02-04-2015, 20:14



Citaat door NouralIslaam:
Ja 5 krachten model, ga ik inderdaad ook gebruiken denk ik. Maar zo heb je meer de gehele markt.
En niet echt de concurrentie. Maar thanks voor het mee denken!




Ja ik heb er maar voor gekozen om hun diensten te vergelijken. Maar gegevens als omzet, kosten etc. dat is toch onmogelijk van de concurrent te vinden?

Bedankt voor het meedenken!
Nou, eerlijk gezegd kan je de financiële gegevens wel vinden hoor. Jaarrapporten staan vol met dergelijke gegevens. Maar goed, ik zou het weglaten en focussen op andere onderwerpen die k eerder heb genoemd.

07-04-2015, 10:01

Citaat door chefje:
Nou, eerlijk gezegd kan je de financiële gegevens wel vinden hoor. Jaarrapporten staan vol met dergelijke gegevens. Maar goed, ik zou het weglaten en focussen op andere onderwerpen die k eerder heb genoemd.
Ja als het gaat om een bv.

Maar goed, bedankt!